Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از استثنایی‌ترین دوران در زمان امام هادی(ع) بود گفت: زیارت جامعه کبیره که مرام‌نامه شیعه فهیم و حکیم است یادگار امام هادی(ع) برای شیعیان است. ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد امام هادی(ع) اظهار داشت: اگر عظمت کار امام هادی(ع) را بیان کنیم باید اشاره‌ای به شرایط آن زمان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دوران امام علی النقی(ع) عصر امواج ضلال بوده است افزود: در دوران امام هادی(ع) بحث‌های فلسفی، کلامی، حدیثی و مکاتب مختلف و فضای علمی باز شده بود و بنی‌عباس به دلایلی که در جای خود محفوظ است مخالفتی نداشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: با توجه به اینکه دوران امامت امام هادی(ع) بنی‌عباس در اقتدار قرار داشت و این همام همانند مثل ائمه(ع) پیش از آزادی عمل نداشتند و به عصر غیبت امام زمان(عج) نزدیک می‌شد باید معارفی که از شیعه باقی‌مانده بود  را پالایش و معارف اسلامی را بیان می‌کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از استثنایی‌ترین دوران‌ها در زمان امام هادی(ع) بود ادامه داد: این امام همام در ترویج معارف دینی بسیار موفق بودند، زیارت جامعه کبیره که مرام‌نامه شیعه فهیم و حکیم است یادگار امام هادی(ع) برای شیعیان است و این تراث کم نیست.

ماجرای تبعید امام هادی(ع) به شهر نظامی/ چرا امامان پیشین اقدام به بیان معارف زیارت جامعه کبیره نکرده بودند؟زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع)، پاسخی محکم به برخی روشن‌فکران استواکنش امام هادی (ع) به ادعای زنی که خود را  زینب کبری نامید

علیدوست با اشاره به ارزش و اهمیت زیارت جامعه کبیره تصریح کرد: اگر امام هادی(ع) در همه عمر خویش هیچ فعالیتی هم انجام نمی‌داد جز اینکه این میراث را باقی گذاشتند برای ایشان کافی بود در حالی‌ که این زیارت بخشی از اقدام این امام بود.

وی بیان کرد: سازمان وکالت که از زمان امام حسن عسکری(ع) آغاز شده بود و تا اقصی نقاط جهان رفته بود توسط امام هادی(ع) توسعه پیدا کرد، دهمین اختر تابناک ولایت فضا را برای عصر غیبت آماده و به پالایش معارف شیعه اقدام کردند و بسیاری از کتاب‌ها را تصفیه کردند تا پس از ایشان تراث شیعه سالم بماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات امام هادی(ع) برای ترویج معارف اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: امام علی النقی(ع) شاگردانی برای تبیین معارف دین تربیت کردند و این مجموعه اقدامات با توجه به آن عصر جز از معصوم مقتدر و حجت الهی برنمی‌آید.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان لیگ: ورزشگاه یادگار امام تبریز برای حضور بانوان ایمنی ندارد

برای نخستین بار بانوان تبریزی مجوز حضور در ورزشگاه یادگارامام (ره) را کسب کرده و برای تماشای دیدار تراکتور و ذوب آهن در جریان هفته بیست‌وسوم لیگ‌برتر به ورزشگاه رفتند.

با این حال سازمان لیگ با ارسال نامه به هیات فوتبال آذربایجان‌شرقی اعلام کرد حضور بانوان هوادار در این ورزشگاه امکان پذیر نخواهد بود.

سازمان لیگ در این نامه نوشته است: بنا به مشکلات رفاهی مشاهده شده در رویه مهمان‌پذیری بانوان، نواقص مرتبط با زیرسخت موجود ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان محترم از مسیر‌های پیرامونی ورزشگاه از بدو ورود و استقرار در استادیوم یادگار امام تبریز، تا پایان هر رقابت، ورزشگاه مذکور تا رفع نواقص و بهبود موارد خواسته شده، فاقد شرایط پذیرش بانوان محترم می‌باشد. 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • سازمان لیگ: ورزشگاه یادگار امام تبریز برای حضور بانوان ایمنی ندارد
  • آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد