Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:17:05 GMT

سالانه ۳۰۰ میلیون اصله نشا در نظرآباد تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۰۸۴۳

سالانه ۳۰۰ میلیون اصله نشا در نظرآباد تولید می‌شود

ایرج الماسی در گفتگو با خبرنگار مهر از شهرستان نظرآباد به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی استان البرز یاد کرد و گفت: سال گذشته با برداشت ۱۳ و نیم تن گندم در هکتار رکود کشوری را به ثبت رسانده ایم.

وی با اشاره به سرمازدگی سال جاری، گفت: با این وجود توانستیم رکود ۱۱ تن و ۶۰۰ کیلوگرم گندم را با استفاده از آبیاری تیپ به ثبت برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهادکشاورزی شهرستان نظرآباد با اشاره به اینکه بیش از ۵۸ درصد از سطح زیرکشت گندم استان به شهرستان نظرآباد اختصاص دارد، گفت: در حوزه کاشت جو و ذرت علوفه ای به ترتیب بیش از ۶۴ و ۶۰ درصد سطح زیر کشت و تولید استان متعلق به شهرستان نظرآباد است.

الماسی با اشاره به اینکه نظرآباد در زمینه قارچ خوراکی با تولید سالانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن، مقام نخست را در استان البرز دارا است، گفت: ۷۰ درصد تولیدات گیاهان دارویی استان البرز در شهرستان نظرآباد تولید می شود.

وی با این توضیح که بیش از ۸۵ درصد زعفران استان البرز در شهرستان نظرآباد تولید می شود، گفت: سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون اصله نشا برای محصولات سبزی و صیفی در شهرستان نظرآباد تولید می شود که نه تنها نیاز استان را پاسخگو است بلکه برای شهرهای مجاور و حتی استان های جنوبی نیز ارسال می شود.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان نظرآباد با اشاره به افتتاح گلخانه مدرن گیاهان زینتی شاخ بریده در این شهرستان، گفت: در این شهرستان گل ارکیده تولید می شود که صادرات پنج کوزه از این گل معادل یک بشکه نفت است.

الماسی با تاکید بر اینکه توسعه کشت های گلخانه ای مورد تاکید وزارتخانه است، گفت: استان البرز در این خصوص سهمیه خاصی دارد و شهرستان نظرآباد یکی از امیدهای استان برای توسعه کشت های گلخانه ای است.

وی در بخش دیگری به کلنگ زنی نخستین شهرک گلخانه ای شهرستان نظرآباد با حضور استاندار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه پروژه ملی دیگر را دنبال می کنیم، اقدامات لازم برای اخذ مجوز ۱۵ شهرک خصوصی نیز پیگیری می شود.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان نظرآباد تاکید کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری حداقل ۳۰۰ هکتار به سطح گلخانه های شهرستان نظرآباد و به تبع استان افزوده شود.

کد خبر 4694349

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی البرز کشاورزی نظرآباد روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی خرم آباد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان صنعتی در مازندران گفت : دستگاه دی اکسید کربن ساز ، از دود خروجی بویلر های حرارتی برای تولید و تزریق گاز دی اکسید کربن به گلخانه ها استفاده می کند.


حسین زاده افزود :هر سه نوع دستگاههای دی اکسید کربن سازبومی سازی شده این واحد صنعتی ، برای گلخانه ای صنعتی ،نیمه صنعتی و نیز گلخانه هایی در مقیاس کوچک قابل استفاده است.

مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت صنعتی دانش بنیان دابو صنعت ، با اشاره به اینکه استفاده از این دستگاه تولید محصولات گلخانه ای به ویژه سبزی و صیفی را تا 40 درصد افزایش می دهد ،قیمت تمام شده محصول بومی سازی شده را نیز 50 درصد ارزانتر از نمونه های مشابه خارجی عنوان کرد.

ازدستگاههای دی اکسید کربن ساز در گلخانه ها برای افزایش فتوسنتز به منظور تقویت ریشه زایی ،جوانه زنی ،گلدهی ومیوه دهی گیاهان استفاده می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد