Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنی سندرز، یکی از نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در واکنش به خودداری رژیم صهیونیستی از اجازه سفر به دو عضو مسلمان کنگره آمریکا در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت اگر اسرائیل نمی‌خواهد اعضای کنگره آمریکا به سرزمین‌های اشغالی سفر کنند شاید نمایندگان کنگره بتوانند با احترام، میلیارد‌ها دلاری را که ما به آن‌ها می‌دهیم، کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناتور سندرز در پیامی ویدئویی در صفحه توییتر خود آورده است: «آنچه درحال وقوع است کاملا توهین‌آمیز است. دو عضو کنگره آمریکا امکان سفر به اسرائیل را ندارند، جایی که ما هر ساله میلیارد‌ها دلار بابت حمایت از آن‌ها می‌دهیم. اگر نتانیاهو و دیگران در اسرائیل نمی‌خواهند اعضای کنگره به آنجا سفر کنند، شاید آن‌ها پول آمریکایی‌ها را هم نمی‌خواهند. علاوه بر ۱۴۰ میلیارد دلار اضافی، سال گذشته فقط ۳۰ میلیارد دلار تحت عنوان کمک‌های مختلف به اسرائیل داده شده است.»

سندرز در بخش دیگری از ویدئوی خود آورده است: «ما رئیس جمهوری داریم که متاسفانه یک نژادپرست است. من عضوی از کنگره آمریکا هستم. من به سراسر جهان سفر کرده‌ام. وقتی شما عضو کنگره باشید انتظار دارید برای درک بهتر اوضاع و ارائه گزارشی درست به حوزه‌های انتخابیه خود و دستیابی به یک سیاست درست، در کشور‌های دیگر مورد استقبال قرار بگیرید. این نظریه غیرقابل درک است که دو عضو منتقد اسرائیل در کنگره اجازه ندارند به آنجا بروند و مشاهدات خودشان را از آنجا و اتفاقات در جریان و شرایط فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری بدست آورند. مردم فلسطین و بسیاری از آن‌ها در غزه و جا‌های دیگر در درد و رنج وحشتناکی به سر می‌برند. من فکر می‌کنم آمریکا باید اقداماتی را بویژه درخصوص پول هنگفتی ما صرف آنجا می‌کنیم، به انجام برساند.»

رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه درخواست دو نماینده دموکرات برای ورود به سرزمین‌های اشغالی را به دلیل حمایت از جنبش بین‌المللی بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم این رژیم رد کرد. رشیده طلیب و ایلهان عمر علنا از جنبش بایکوت رژیم صهیونیستی حمایت کردند. بیانیه مقامات رژیم صهیونیستی برای رد درخواست این قانونگذاران آمریکایی برای سفر به کرانه باختری اندکی پس از آن منتشر شد که ترامپ در پیامی توئیتری این رژیم را برای جلوگیری از ورود این دو نفر به سرزمین‌های اشغالی ترغیب کرده بود.

رژیم صهیونیستی سال ۲۰۱۷ میلادی، قانونی را تصویب کرد که به موجب آن، هر فردی که از جنبش تحریم اسرائیل حمایت کند باید از ورود به سرزمین‌های اشغالی منع شود. طلیب که اولین زن آمریکایی-فلسطینی تبار است که به مجلس نمایندگان این کشور راه یافته به تازگی درخواستی را برای سفر به سرزمین‌های اشغالی و ملاقات با مادربزرگش مطرح کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا کنگره آمریکا رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم

رژیم صهیونیستی که از زمان تاسیس خود یک رژیم اشغالگر بود، از سال ۱۹۶۷ عملا به یک رژیم اشغالگر آپارتایدی تبدیل شد که اقدام به دسته بندی فلسطینیان در رده‌ای پایین‌تر از یهودیان کرده و از انجام هیچ گونه بدرفتاری نسبت به آنها فروگذار نکرده است. نسل کشی فعلی فلسطینیان در غزه تنها گوشه‌ای از عقاید صهیونیست‌ها است.

به گزارش الجزیره، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که واشنگتن، اسرائیل را برای انجام تحقیقات پیرامون بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار خواهد داد.  

این سخنان پاتل پس از آن مطرح می‌شود که آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطین موسوم به آنروا گزارشی را منتشر ساخته است که براساس آن جزئیات جدیدی از بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی در بند اسرائیل افشا شده است.  

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش‌ها پیرامون این موضوع را به شدت ناراحت کننده خواند و اعلام کرد: واشنگتن در این زمینه اسرائیل، متحد نزدیک خود را برای انجام تحقیقات جامع تحت فشار قرار خواهد داد.  

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند درخواست‌های پیشین آمریکا برای انجام چنین تحقیقاتی ناکافی بوده است.  

گزارش سازمان آنروا شامل شهادت بیش از یکصد بازداشت شده فلسطینی می‌شود که از بند رژیم صهیونیستی آزاد شده‌اند. سوء رفتار‌های رژیم صهیونیستی شامل عدم ارائه غذا، آب و یا دسترسی به سرویس بهداشتی برای ساعت‌ها درحالی که دستان و پا‌های این افراد بسته بوده است.  

برخی دیگر از فلسطینیان در معرض بازرسی بدنی نامناسب، دست زدن و نیز کتک خوردن قرار گرفته‌اند. این اقدامات در دسته تجاوزات جنسی و تعرض دسته بندی می‌شود.  

مقامات آمریکایی در حالی مدعی تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای روشن شدن ابعاد این ماجرا هستند که تاکنون چشمان خود را به روی کشتار ۳۴ هزار غیرنظامی فلسطینی و ویران شدن بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی در غزه بسته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین
  • ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است
  • امیرعبداللهیان: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود؛ این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده/ ریزپرنده‌های ساقط‌ شده {در اصفهان} هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته
  • آمریکا بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل می‌دهد
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • نماینده کنگره خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه
  • فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه در اسرائیل در پی جنگ غزه
  • آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم