Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@14:51:42 GMT

۴۰ سردخانه در عنبرآباد برای نگهداری خرما آماده شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۰۹۴۰

۴۰ سردخانه در عنبرآباد برای نگهداری خرما آماده شد

به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد سردخانه با ظرفیت  ۶۰ هزار تُن، برای نگهداری از خرمای کشاورزان منطقه آماده شده است.
محسن طاهری از برداشت خرما از نخلستان های شهرستان عنبرآباد خبر داد و افزود: برداشت خرما از سطح ۶ هزار هکتار از نخلستان های این شهرستان آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سطح زیرکشت خرما را در عنبرآباد ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار برشمرد و گفت: از این سطح، ۶ هزار هکتار مثمر بوده و از آن خرما برداشت می شود.
طاهری تصریح کرد: خرمای شهرستان عنبرآباد شامل مضافتی، کلوته، خنیزی، مُرداسنگ، رَبی، قربانی هلیله ای، زاهدی و پیارُم بوده و برداشت در ارقام میان رس شامل کلوته، مضافتی و خنیزی از نیمه دوم مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد. 

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد با بیان اینکه متوسط عملکرد خرما هشت و نیم تُن در هکتار است، اظهار داشت: خرمای تولیدی این منطقه پس از سورت و بسته بندی به سردخانه های شهرستان منتقل و متناسب با نیاز بازار به بازارهای داخلی و بخشی از این محصول نیز به بازارهای خارجی صادر می شود. 
وی بیان کرد:  تغییرات اقلیمی، تنش های دمایی  و وقوع بارندگی در زمان گرده افشانی در باغ های منطقه باعث خسارت بدتلقیحی، تلقیح نشدن و کاهش محصول شده است.

بنا به گفته کارشناسان کشاورزی، امسال از مجموع سطح زیر کشت خرما در این شهرستان ۳۰ هزار تُن محصول تولید می شود.

عنبرآباد در فاصله ۲۶۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
۷۴۶۰/۷۴۲۹

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف جهاد کشاورزی خرما کشاورزی عنبرآباد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، در راستای اجرای طرح تناوب زراعی و استفاده بهینه از زمین‌های آیش، ۱۰۰ هکتار از مزارع این شرکت به کشت کلزا اختصاص یافته بود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر با اشاره به میانگین برداشت ۱.۸ تن کلزا در هکتار، این رقم را نسبتاً مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و تلاش بی‌وقفه کارشناسان و کارکنان زراعت، شاهد عملکرد مناسبی در کشت کلزا بوده‌ایم.
کشت کلزا علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک و کنترل علف‌های هرز، نقش مهمی در تأمین روغن خوراکی و کاهش وابستگی به واردات دارد.
به گفته منصور همدان نژاد: برنامه‌ریزی برای افزایش سطح زیر کشت کلزا در سال‌های آینده در دستور کار شرکت قرار دارد.
"آیش" به زمینی گفته می‌شود که برای مدتی به حال خود رها شده و در آن زراعت انجام نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت