Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرکشور در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان مجلس، توضیحاتی درخصوص لایحه مدیریت جامع شهری ارائه کرد. ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور امروز در صحن علنی مجلس که برای پاسخگویی به سوال سید علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر به پارلمان آمده بود، ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان و تبریک میلاد امام هادی(ع) و عید سعید غدیر، در خصوص اقدامات دولت در مدیریت شهری و تحقق توسعه شهرها گفت: در وزارت کشور با توجه به شرایط کنونی شهرداری‌ها و ضعف‌ها و آسیب‌ها و اینکه بیش از 1100 شهرداری در کشور داریم و بیش از 90 درصد شهرداری‌ها با مشکلات ساختاری و کمبود درآمد به‌ویژه درآمد پایدار و با حجم زیادی نیرو روبرو هستند و ضمن توجه به عدم ثبات در درآمدها که به مسئله پروانه‌ها و مجوزها بر می‌گشت که با کاهش ساخت‌وساز مواجهیم، نیاز بود از قانون توسعه پنجم استفاده کنیم تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی فضلی: 35 هزار بسته وسایل زندگی به سیل‌زدگان تحویل داده شدرحمانی فضلی: مردم مهم‌ترین پایه و راسخ‌ترین عمود نظام هستندلاریجانی: آمریکایی‌ها برای مذاکره با ایران واسطه می‌فرستند«آذری‌جهرمی» و «سردار اشتری» به مجلس می‌آیند

وی افزود: در این زمینه با نبود قوانین و دستورالعمل‌ها در شهرداری‌ها روبرو بودیم که کار سنگینی بود ولی توانستیم با همکاری معاونت حقوقی قوانین را تنقیح کرده و گام‌های خوبی در این حوزه برداریم و زمینه برای تحولات ساختاری آماده نماییم.

وزیرکشور ادامه داد: یکی از مسائلی که از دیرباز در شهرداری‌ها مطرح بوده و به حق هم است، مسئله مدیریت یکپارچه شهری بوده که مورد درخواست همواره شهرداری‌هاست و سال‌ها نیز مطرح شده است. با توجه به اقداماتی که از قبل انجام شده بود، این کار را انجام دادیم و آن را به دولت آوردیم. به علت اهمیت شهرداری‌ها و ضرورت بررسی دقیق این موضوع، برای اولین بار در دولت یازدهم کمیسیون کلانشهرها و رسیدگی تخصصی به مسائل شهرداری‌ها شروع به کار کرد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: لایحه مدیریت یکپارچه شهری را به کمیسیون آوردیم و این موضوع مستلزم کاهش اختیارات دستگاه‌های اجراییِ مشغول بکار در حوزه شهری است. ملزم کردن شهرداری‌ها به انجام این وظایف نیازمند ساختار و قوانین جدیدی است که در حوزه واگذاری اختیارات از طریق دستگاه‌های اجرایی با مقاومت آنها روبرو بوده و مقاومت‌شان هم با توجه به مستندات بوده است. شهرداری‌ها قادر نیستند همه این وظایف را متقبل شوند به این علت که ساختار آن را ندارند.

وی در ادامه گفت: بعد از بحث و بررسی در کمیسیون، این لایحه در وزارت کشور در حال بررسی کارشناسی است. در صورتی که این لایحه به اجرا درآید ابتدا حتما باید به صورت الگو و نمونه در کلانشهرها اجرا شود.

وزیرکشور همچنین درخصوص لایحه درآمد پایدار اظهار کرد: این موضوع در شهرداری‌ها یک معضل است و شهرداری‌ها برای امور خود به درآمدهایی نیازمند هستند و اغلب این منابع به فعالیت‌های غیرثابت بر می‌گردد. در چند سال اخیر تلاش شده تا از صدور مجوزهایی که فقط به نیت تأمین درآمد صورت می‌گیرد، جلوگیری شود. بعد از بررسی‌های کارشناسی، تصمیم بر این شد منابع ثابت را از طریق درآمد شهرداری‌ها و از راه کمک‌های دولت و أخذ عوارض از مردم و امکاناتی که می‌توانیم برای این منابع را ایجاد کنیم انجام شود. قانون از ما می‌خواهد با این لایحه هزینه‌ها را کاهش دهیم و این لایه در دولت تصویب شده و به مجلس آمده و در مجلس در حال بررسی است. مجموعه‌ای از اسناد آسیب‌شناسی را داشتیم که 6 مورد از آن در دولت تصویب و ابلاغ شده است.

رحمانی فضلی گفت: با توجه به حوزه فعالیت شهرداری‌ها و مجموعه وظایف متنوع آنان و نیاز است تا در سطح کلانتر هماهنگی داشته باشیم.

انتهای پیام/

R1531/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط مجلس دهم دولت دوازدهم عبدالرضا رحمانی فضلی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس دهم دولت دوازدهم عبدالرضا رحمانی فضلی مجلس دهم دولت دوازدهم عبدالرضا رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد/ ممکن است دچار چالش شویم

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشته میرزازاده گفت: اگر می‌خواهیم پرداختی از جیب مردم تغییر نکند و مابه‌التفاوت اصلاح سیاست‌های ارزی از طریق دولت و سازمان‌های بیمه گر جبران شود، نیاز سالانه طرح دارویار حدود ۱۲۰ همت است.

وی افزود: در حال حاضر اعتبار پیش بینی شده در لایحه بودجه‌ای که به مجلس تقدیم شده حدود ۷۵ همت است و با عدد در خواستی وزارت بهداشت متفاوت است.

میرزازاده با تاکید بر ضرورت اصلاح این عدد، ادامه داد: اگر بخشی از تجهیزات و ملزومات پزشکی هم که تا حالا ارز ۴۲۰۰ می گرفته به ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تغییر کند باز مازاد بر این اعداد مورد نیاز است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو ابراز امیدواری کرد؛ سازمان برنامه و بودجه با همکاری مجلس شورای اسلامی، لایحه را طوری ببندد که فشاری متوجه مردم نشود.

میرزا زاده با یادآوری اینکه منابع طرح دارویار و اصلاح سیاست ارزی از طریق هدفمندی یارانه‌ها اعمال می‌شود، تصریح کرد: منابع این طرح وابسته به فروش یارانه‌های انرژی است، لذا مستمر و منظم محقق نمی‌شود و ممکن است در تأمین دچار چالش شویم؛ هر چند تردید نداریم با درایتی که همواره وجود داشته این مشکل هم به خوبی مدیریت می‌شود.

کد خبر 6085037 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • توضیحات سخنگوی دولت در خصوص لایحه افزایش تعطیلات + فیلم
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد/ ممکن است دچار چالش شویم