Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@14:13:45 GMT

زاینده رود تا نیمه شهریورماه جاری است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۱۰۳۹

زاینده رود تا نیمه شهریورماه جاری است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: زاینده رود با هدف تامین حقابه زیست محیطی رودخانه و توزیع آب برای کشت تابستانه کشاورزان تا نیمه دوم شهریورماه در اصفهان جاری خواهد بود.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه هم اکنون ورودی به سد زاینده رود ۳۶ مترمکعب و خروجی آن ۸۳ مترمکعب بر ثانیه است، اظهار کرد: ذخیره سد زاینده رود ۷۰۶ میلیون مترمکعب است در حالی که سال گذشته در چنین روزی ذخیره سد ۲۲۹ میلیون مترمکعب بود، متوسط بلند مدت نیز  ۸۶۰ میلیون مترمکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: براساس برنامه ریزی ها برای توزیع آب کشاورزی در تابستان سه دوره ۱۸ روزه برای کشاورزان غرب و سه دوره ۲۰ روزه برای شرق رهاسازی شده است و مابه تفاوت آن نیز با هدف تامین حقابه زیست محیطی در رودخانه جاری است که این فرآیند تا نیمه دوم شهریورماه ادامه خواهد داشت و پس از این مدت با کاهش نیاز آبی کشت تابستانه، خروجی سد نیز کاهش می یابد. معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان در خصوص تصمیم گیری برای تامین حقابه کشت پاییزه کشاورزان نیز گفت: برای سال آبی آتی که از اول مهرماه آغاز می شود در شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود در تهران تصمیم گیری و زمان آن اعلام خواهد شد. به گزارش خبرنگار ایمنا، خروجی سد زاینده رود از بامداد روز پنجشنبه ۱۳ تیرماه برای کشت تابستانه کشاورزان غرب، شرق و شمال استان اصفهان افزایش یافت.
براساس تصمیم کمیته پنج نفره متشکل از مدیرعامل آب منطقه ای، نماینده استاندار، فرماندار ، نماینده صنف کشاورزان و سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان، تخصیص آب برای کشت تابستانه به صورت سهمیه بندی بوده و طی ماه‌های تیر و مرداد رهاسازی شده است. براساس تصمیم گیری ها میزان آب برای کشت تابستانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب اعلام شده است.

کد خبر 386081

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محيط زيست زاینده رود شرکت آب منطقه ای اصفهان وزارت نیرو حقابه داران تالاب گاوخوني سد زاینده رود حقابه کشاورزان کشت پاییزه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، با ورود سامانه بارشی به استان مازندران از دیشب شاهد بارش باران هستیم، نعمتی الهی که موجب خوشحالی مردم، بویژه کشاورزان شده است.

بارش باران، برای کشاورزان، به ویژه برنجکاران و باغداران از اهمیت فراوانی برخوردار است. 

بر اساس اعلام هواشناسی استان، روز چهارشنبه آسمان در نیمه شرقی ابری بویژه در ارتفاعات همراه با بارش پراکنده، بتدریج با کاهش ناپایداری و ابر و در نیمه غربی صاف تا نیمه ابری همراه خواهد بود

همچنین آسمان استان از پنج شنبه تا یکشنبه هفته آینده صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش بینی می‌شود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • هواشناسی ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنید
  • افزایش مزارع نوآور به ۱۵۰ مزرعه در سال جاری