Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از انتشار خبر دستگیری رئیس «اندیشکده یقین» کمپین مردمی با عنوان «پیگیری آزادی حسن عباسی» خواستار خویشتن داری دولت در برخورد با منتقدین شده است.  به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری دانشجو، 22 مرداد سال جاری با اعلام خبر دستگیری و بازداشت حسن عباسی تحلیلگر مسائل سیاسی از طریق یک اکانت توئیتری، دولت تدبیر و امید نشان داد که خیلی هم علاقه‌مند به انتقاد منتقدان نیست و با وجود وعده‌های خود در مورد بوسیدن دهان آنان، راغب به کوبیدن و بستن آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریور سال 95 بود که حجت الاسلام سیّدمحمود علوی وزیر اطلاعات، در یک برنامه زنده تلویزیونی تاکید کرد:«ما لب های کسی را که انتقاد می‌کند، می‌بوسیم». دو سال پیش از آن بود که حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیات دولت تاکید کرد: «بر این باور هستیم حتی در برابر تخریب‌کنندگان هم باید از واژه‌های اَحسن استفاده کرده و بهترین قالب‌ها را برگزینیم».

*دلسوزی از پشت میله‌های زندان

این مطالبه هرچند خیلی رنگ واقعیت به خود نگرفت و بعدها ادبیات رئیس دولت تغییر پیدا کرد و نتوانست بار انتقاد را تحمل کند و انواع توصیفات منفی را نصیب منتقدان کرد اما دفتر تاریخ چنین وعده‌ها و بیاناتی را هیچگاه از صفحات خود پاک نخواهد کرد.

نباید در این میان از دلسوزی حسن عباسی در راه انقلاب بگذریم، همین صبح امروز خبری در فضای مجازی منتشر شد که بهمنی، همسر حسن عباسی، طی نقل قولی از او شد، گفته است: «استاد امروز تأکید فرمودند دوستان رسانه‌ای جبهه انقلاب و جوانان مومن مراقب هستند اما بیشتر مواظب باشند که حرمت وزارت اطلاعات و قوه قضائیه و آقای علوی و دیگران رعایت شده و نظام دشمن شاد نشود»! 

حسن عباسی هرچند امروز با شکایت وزارت اطلاعات در زندان به سر می‌برد، اما او از پشت همان میله‌ها نیز به دنبال ترسیم راه صحیح برای جوانان انقلابی است و در همین پیام کوتاه از طرف همسرش، خواستار آرامش و دوری از ایجاد تنش در فضای مجازی و واقعی شده است. روند بررسی دادرسی به پرونده شکایت وزارت اطلاعات از این جانباز جنگ تحمیلی یکی دو روزه نبوده است، اما کمتر کسی از این ماجرا با خبر بود و این نشان از مظلومیت متهم ردیف اول این پرونده دارد.

*دانشجویان خواستار آزادی 

در یکی از نادرترین نوع برخورد‌ها با منتقدان دولت، ۸ انجمن اسلامی دانشجویان عضو اتحادیه دفتر تحکیم وحدت درباره دستگیری حسن عباسی طی بیانیه‌ای اعلام کردند: اعلام خبر دستگیری حسن عباسی بر اثر شکایت وزیر اطلاعات از ایشان و اتهاماتی که به این فرد مخلص انقلابی زده اند، ما را بر آن داشت تا مواردی را به استحضار مردم شریف و بزرگوار رسانده و نکاتی چند را یادآور شویم.

ادبیات حسن عباسی نشان دهنده تُهی بودن از رویکرد خدشه به وزارت اطلاعات است، واکاوی سخنان سالیان گذشته وی نیز نشان می‌دهد این تحلیلگر مسائل سیاسی خط قرمز خود را مسائل امنیتی و منافع ملی می‌داند و سعی کرده همیشه نیز به آن پایبند باشد. بدون در نظر گرفتن وجه مثبت یا منفی اظهارات عباسی، درخواست این است که بهتر بود وزارت اطلاعات با کمی بردباری، خودداری و شکیبایی نسبت به این مسئله وارد می‌شد.

*عبور از تاجزاده؛ شکایت از عباسی

حسن روحانی رئیس جمهور به همراه کاروان تدبیر و امید خود در این سال‌ها رویکر مذاکره و دیپلماسی را در پیش گرفته‌اند و حتی با دشمن اکبر جهان اسلام نیز مذاکرات رو در رویی را داشته‌اند. حال چه شده که اعتراض و سخنرانی یک جانباز جنگ تحمیلی اینگونه به مذاق دولتمردان ضربه زده و وزارت اطلاعات را به شکایت و دستگیری کشانده است؟

چقدر راحت وزارت اطلاعات از تهمت انفجار حرم امام‌رضا روز دوشنبه ۳۰ خرداد سال ۱۳۷۳، مصادف با عاشورای حسینی توسط مصطفی تاجزاده محکوم امنیتی می‌گذرد اما تحمل خود را در قبال حسن عباسی که رویکرد او مشخص است از دست می‌دهد!

پیگیری‌های خبرگزاری فارس حاکی از این است که این شکایت از سوی وزارت اطلاعات بوده نه حجت الاسلام محمود علوی در قامت وزیر اطلاعات. روز گذشته بود که روح الله مومن نسب از فعالان رسانه‌ای اعلام کرد: «به وزیر اطلاعات پیام دادم و به ایشان عرض کردم: دوستانه و برادرانه پیشنهاد می‌کنم رسماً شکایت خود را از آقای حسن عباسی رو پس بگیرید.» آقای علوی پاسخ دادند: «سلام علیکم بنده شکایت نکرده ام اهل شکایت هم نیستم مانع اقدام مرکز حقوقی وزارت هم نمیتوانم بشوم به آنها هم گفته بودم پس از حکم دادگاه تجدید نظر عفو کنید بهتر است ولی خبر حبس ایشان را شنیدم». «این پیام‌ها را با اجازهٔ خودشان منتشر می‌کنم ولی سؤال اساسی این‌جاست که: چرا آقای حسن عباسی هنوز در بند است؟»

*توضیحات وزارت اطلاعات

همچنین در توضیحات مدیرکل حقوقی وزارت اطلاعات در خصوص حبس حسن عباسی تاکید شده بود که «وزارت اطلاعات با استناد به یکی از تعریضات ایشان که وی در سخنرانی مدعی گردیده بود: نیت وزارت اطلاعات ایجاد تغییر و تحول در نظام بوده و همچنین مدعی گردیده بود وزارتخانه متبوع با کانال ضد نظام در ارتباط می باشد و ... ، این وزارتخانه نسبت به طرح شکایت نزد مرجع قضایی اقدام و پس از طی تشریفات رسیدگی بر اساس موازین قانونی، نهایتاً رأی محکومیت نامبرده در مرحله بدوی رسیدگی توسط شعبه محترم رسیدگی کننده صادر و رأی مزبور با توجه به تجدید نظر خواهی مشارالیه در مرحله تجدید نظر نیز مجدداً رسیدگی و محکومیت ایشان با حکم شعبه تجدید نظر رسیدگی کننده قطعی گردیده و قاعدتاً حبس ایشان در راستای شکایت وزارت اطلاعات و اجرای حکم قطعی صادره از مقام محترم صالح قضایی، توسط مراجع ذی صلاح صورت گرفته است.»

*راه اندازی کمپین مردمی آزادی حسن عباسی

از ابتدای انتشار خبر دستگیری رئیس «اندیشکده یقین»، واکنش‌های بسیاری به این موضوع ایجاد شد. در همین راستا، کمپین مردمی با عنوان «پیگیری آزادی استاد حسن عباسی»  ضمن درخواست از وزیر اطلاعات به منظور تلاش برای آزادی این جانباز جنگ تحمیلی، خواستار خویشتن داری دولت در برخورد با منتقدین نیز شده است.

این کمپین که در خبرگزاری فارس ثبت شده است گویای درخواست جمع کثیری از علاقه مندان به این جانباز جنگ تحمیلی است. لذا فارغ از اظهارات حسن عباسی درخواست مردم  از وزیر اطلاعات به عنوان یک شخصیت فرهنگی این است که حداقل طبق نظر شخصی خودش که تاکید داشته اهل شکایت نیست و قرار بوده پس از صدور رای نهایی این فعال سیاسی مورد عفو قرار گیرد از معاونت حقوق وزارت‌خانه تحت امر خود بخواهد در این موضوع ورود و موجبات آزادی حسن عباسی را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جدال احسن بازداشت حسن عباسی دولت تدبیر و امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳۱۶ هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی واگذار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حشمت الله عباسی گفت: در سال جاری نیز نصب و واگذاری ۴ هزار فقره انشعاب دیگر در استان در دست اقدام است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: نصب انشعابات فاضلاب به تناسب پیشرفت و توسعه خطوط انتقال فاضلاب در استان مرکزی ادامه دارد.

عباسی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳۱۶ فقره انشعاب جدید فاضلاب در سال گذشته در این استان به مشترکان واگذار شد، گفت: شرکت آبفای استان مرکزی ۱۹۷ هزار مشترک فاضلاب را تحت پوشش خدماتی خود دارد.

کد خبر 6087408

دیگر خبرها

  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • استفاده از آیفون و اپل واچ در ارتش کره جنوبی ممنوع شد
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • ۳۳۱۶ هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی واگذار شد
  • آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • درگذشت مادر شهید عباسی در کازرون
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان