Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شرکت ۲۰۸ پروژه در هشتمین جشنواره کشوری جابربن حیان گفت: امسال با مشارکت خوب خانواده‌ها و دانش‌آموزان ۴ میلیون نفر در هشتمین دوره جشنواره کشوری جابربن حیان شرکت کردند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضوان حکیم‌زاده با حضور در یک برنامه خبری تلویزیونی، با اشاره به اهداف راهبردی معاونت آموزش ابتدایی اظهار کرد: پرورش خلاقیت، تقویت کار گروهی، پرهیز از رقابت‌های فردی و ارتقای مهارت آموزی از ویژگی‌های اصلی جشنواره جابربن حیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در خصوص علت میزبانی استان گیلان برای برگزاری جشنواره جابربن حیان افزود: حضور جهان آرای در رأس آموزش و پرورش استان گیلان که خود از بنیان گذاران این جشنواره بوده و همچنین توانمندی استان در میزبانی برنامه‌های مشابه و پیشرو بودن گیلان در نظام تعلیم و تربیت به ویژه آموزش دختران در ایران سبب شد تا این استان میزبان جشنواره جابربن حیان باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در جشنواره جابربن حیان، دانش‌آموزان با تشکیل گروه‌های ۲ تا ۴ نفره و البته با هدایت معلمان و همچنین حذف رقابت‌های مرسوم علمی، داشته‌های خود را در محیطی دوستانه به نمایش می‌گذارند.

حکیم‌زاده با اشاره به شرکت ۲۰۸ پروژه در هشتمین جشنواره کشوری جابربن حیان تصریح کرد: در راستای مشارکت همه جانبه دانش‌آموزان مناطق مختلف کشور ۱۸ ایده از مدارس عشایری به جشنواره رسیده است و این دانش‌آموزان با هزینه‌های اندک دست ساخته‌های خود را به نمایش می‌گذارند. در حالیکه در سال ۹۰ فقط ۳۴۲ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در جشنواره ملی جابربن حیان شرکت کرده بودند، با مشارکت خوب خانواده‌ها و دانش‌آموزان این رقم امسال به ۴ میلیون نفر رسیده است.

وی با اشاره به ضرورت گسترش عدالت آموزشی برای ظهور استعداد‌های ناب دانش‌آموزان ایرانی گفت: کیفیت و فضا‌های آموزشی مناسب از مهم‌ترین عوامل دستیابی به این هدف است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اینکه نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی به ۳/۹۸ رسیده است، گفت: این وزارتخانه با اجرای طرح راهبران آموزشی درصدد رسیدن به عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزش با اولویت مناطق محروم کشور است.

حکیم‌زاده با اشاره به نقش آموزش و پرورش در بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: تدوین برنامه هویت بخشی، تکالیف مهارت محور، تهیه برنامه عمل در زمینه نهادینه کردن فرهنگ تولید و استفاده از کالای ایرانی از جمله مصادیق مورد توجه آموزش و پرورش در تحقق این مهم است.

وی با برشمردن مهم‌ترین رویکرد‌های معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اولویت تربیت در فرآیند‌های آموزشی، ممنوعیت برگزاری آزمون‌های چندگزینه‌ای و غیرضروری، تربیت متوازن و چند ساحتی مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین نظارت بر حسن اجرای این برنامه‌ها از مهم‌ترین این اهداف است.

گفتنی است؛ هشتمین جشنواره ملی جابربن حیان با رقابت ۲۰۸ اثر از امروز به مدت دو روز در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره آموزش ابتدایی ابتدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به اولویت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

وی گفت: برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، برنامه‌های مختلف باید در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده‌ایم.

ستاری فرد ادامه داد: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

در ادامه زورخانه دانش آموزی مدرسه شهید مدنی ارومیه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد خبر 6081541

دیگر خبرها

  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده