Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@16:34:13 GMT

ملاقات ماه پیشونی با شهرزاد روی صحنه تئاتر

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۱۱۲۰

ملاقات ماه پیشونی با شهرزاد روی صحنه تئاتر

تئاتر "ماه پیشونی و شهرزاد" داستان دختری به نام ماه پیشونی را روایت می‌کند که به دنبال پنبه‌هایش به چاه می‌رود و پس از اتفاقاتی برایش رخ می دهد که مخاطبان را تا لحظه آخر درگیر خود می‌کند.

مریم حسن پور،  نویسنده و کارگردان ماه پیشونی و شهرزاد درباره این نمایش به خبرنگار ایمنا می گوید: هدفم از خلق این اثر اتحاد، دوستی و همبستگی است تا مخاطب را به قصه های قدیم و کهن ایران زمین سوق دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه شخصیت های داستان شامل شهرزاد، ماه پیشونی، کدو قلقله زن، آقا موشه، خاله سوسکه، غول چاه و جادوگر قصریخی برگرفته از داستان های قدیمی ایران هستند، می افزاید: در این نمایش چاه نماد مشکل است که برای هر فرد امکان دارد به وجود بیاید. همه وارد چاه می شوند و طی فرآیند داستان تمام کاراکترها به این نتیجه می رسند که با استفاده از علم و دانش می توان بر مشکل غلبه کرد و با همکاری یکدیگر از چاه بگریزند.

حسن پور با بیان اینکه جذابیت نمایش برای بچه های نسل جدید بیشتر است، ادامه می دهد: سالن های اصفهان امکانات لازم برای نمایش عالی و با کیفیت را ندارند و به دلیل عدم کیفیت در نورپردازی و تداخل آن با صحنه اسلاید شو کیفیت نمایش از بین می رود و تصاویر هویدا نیست.

نویسنده و کارگردان نمایش ماه پیشونی و شهرزاد اضافه می کند: هدف من از خلق این اثر اتحاد و همدلی است و اینکه می توان کارها را با همکاری و همبستگی انجام داد. تئاتر می تواند برای کودکان و نوجوانان آموزنده و تاثیرگذار باشد. خوشبختانه تبلیغات نمایش ما دهان به دهان است و خانواده هایی که نمایش ما را می بینند به مخاطبان دیگر معرفی می کنند. هر شخص که نمایش را تماشا می کند، خوشحال و راضی از سالن خارج می شود و پیگیر نمایش های بعدی ماست.

او می‌گوید: با توجه به هزینه های سالن، از مسئولان خواهشمندم دامنه تبلیغات شهری را گسترده تر کنند و با تئاتر کودک همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایمنا، تئاتر "ماه پیشونی و شهرزاد" از تاریخ ۱۹ تا ۳۱ مردادماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن سوره حوزه هنری روی صحنه می رود. در این تئاتر امیر حسین حسن پور، شیوا مولویان، ارشیا نجف، کیوان کیانی، فرناز پورکاشف، نگار افضل، نگین ربیعی به ایفای نقش می پردازند.

کد خبر 386072

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تئاتر اصفهان تئاتر تئاتر کودک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، صفا آقاجانی بازیگر و گوینده چند روز قبل به علت مشکلات گوارشی درناحیه روده و کیسه صفرا عمل جراحی انجام داد. 

سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از گفتگوی تلفنی با این هنرمند خبر از سلامتی کامل او داد و بیان کرد: استاد آقاجانی در حال حاضر شرایط پایدار دارند و در حال استراحت و گذران دوران نقاهت در منزل خود هستند. 

صفا آقاجانی متولد ۱۳۳۵ بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو است و از سال ۱۳۹۵ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت در آمده است.

آقاجانی در ۱۷ سالگی فعالیت هنری خود را با نمایش‌نامه «بام‌ها و زیر بام‌ها» در نقش مادر آغاز کرد و مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت. 

نخستین تجربه تصویری او بازی در تله‌تئاتر «کار هر بز نیست خرمن کوفتن» که درسال ۵۶ از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد.

آقاجانی یکی از بازیگران متن‌ها فیلم حمید سمندریان «تمام وسوسه‌های زمین» بود و در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون هما روستا، احمد آقالو و رضا کیانیان به ایفای نقش پرداخت.

در سال ۱۳۶۳ آزمونی میان ۶۶۰۰ داوطلب بازیگری نمایش‌های رادیویی به منظور تجدید حیات نمایش رادیویی و زیر نظر جعفری جلوه برگزار شد که او در آن شرکت کرد و انتخاب شد. بعد از گذراندن کلاس‌های فشرده، در سال ۱۳۶۴ فعالیت رادیویی‌اش را آغاز کرد که تا به امروز ادامه دارد.

از سریال‌هایی که صفا آقاجانی در آن‌ها بازی کرده می‌توان به «پرستاران»، «بازی نقاب‌ها»، «قرعه»، «دوردست‌ها»، «دردسر‌های عظیم»، «زمانه»، «تا ثریا»، «سی‌امین روز»، «قفل یعنی کلید»، «طلسم‌شدگان»، «پیله‌های پرواز» و «خیالاتی» اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • «یاخته» منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • اجرای ۳ اثر متفاوت در پردیس تئاتر شهرزاد
  • اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش متفاوت
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • «سه‌خواهر» و «مجلس توبه نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» روی صحنه مولوی رفتند
  • نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت