Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@10:22:10 GMT

دریاچه و باغ هنر فردا افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۱۳۷۶

دریاچه و باغ هنر فردا افتتاح می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فردا دریاچه هنر با مساحت 25 هزار متر‌مربع و باغ هنر با مساحت 5 هزار متر مربع بزرگترین طرح هنری قلب پایتخت افتتاح می‌شود.

باغ هنر با هدف خلق فضایی برای ارائه هنر‌هایی مانند موسیقی، تجسمی، شعر و ادبیات با تمرکز بر کوشک مرکزی و برقراری رابطه نزدیک میان هنرمند و مخاطب و ارتقاء درک هنری جامعه با تمرکز بر هنر ایرانی طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باغ هنر به منظور تجربه کردن فرهنگ و هنر ایرانی با الهام گرفتن از الگوی معماری ایرانی ـ اسلامی طراحی شده است.

دریاچه هنر و محوطه باغ هنر فردا 27 مرداد به بهره‌برداری می‌رسد؛ این مجموعه همراه با مجموعه‌ای از خانه‌های شعر، موسیقی، نقش و هنر‌های تجسمی و نمایش، می‌تواند هنر‌های هفتگانه را در مجموعه‌ای زیبا، سبز و دور از کشمکش‌های روزمره جمع کرده و با هویت ایرانی در آمیزد.

بخش دیگری از باغ هنر برای برگزاری همایش‌ها، گردهمایی‌ها، آموزش‌های تخصصی، اطلاع‌رسانی هنری و امور اداری قابل استفاده و بخش دیگر گردشگری و هنری است که رواق، کوشک مرکزی، آمفی تئاتر روباز 200 نفره، سرای نمایش آثار فاخر هنرمندان تجسمی، آمفی تئاتر با ظرفیت 250 تا 350 نفر ویژه همایش و کارگاه، تالار اجتماعات مرکزی، 6 سالن همایش 20 تا 50 نفر، فروشگاه‌های عرضه آثار هنری، باشگاه هنرمندان، قهوه خانه (کافی شاپ) و سالن غذاخوری در این بخش قرار دارد.

این باغ در راستای فراهم آوردن امکان تجربه مستقیم فرهنگ و هنر ایرانی و با الهام گرفتن از الگوی معماری ایرانی و اسلامی با هدف آشنایی عموم مردم با هنر و فرهنگ ایرانی طراحی و اجرا شده است.

انتهای پیام/

20 / 20 دریاچه هنر "دریاچه و باغ هنر" بزرگترین طرح هنری قلب پایتخت الگوی معماری ایرانی و اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دریاچه هنر دریاچه و باغ هنر الگوی معماری ایرانی و اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سند ملی هنرهای تجسمی» در ۱۴۰۳ به سرانجام می‌رسد/ حضور ایران در دوسالانه ونیز و اکسپوی ژاپن

مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد گفت: پیش نویس «سند ملی هنر‌های تجسمی» آماده شده است که باید ابتدا باید به تصویب کمیته تخصصی برسد، سپس در شورای هنری مطرح شود و در نهایت در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا در خصوص مهمترین اقدامات هنر‌های تجسمی در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: پیش نویس «سند ملی هنر‌های تجسمی» در اداره کل هنر‌های تجسمی آماده شده و لازم است ادامه فرآیند قانونی آن طی شود.

وی افزود: پیش نویس این سند ابتدا باید به تصویب کمیته تخصصی برسد، سپس در شورای هنری مطرح شده و در نهایت در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد.

این مقام مسئول ادامه داد: گام اول با ارائه پیش‌نویس در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ برداشته شد و امیدواریم روند قانونی آن به سرعت طی شود؛ بنابراین در صورت نهایی شدن «سند ملی هنر‌های تجسمی» ادامه فعالیت‌های وزارت ارشاد در این حوزه در سال ۱۴۰۳ بر مبنای این سند خواهد بود.

حضور ایران در دوسالانه ونیز و اکسپوی ژاپن

مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد با اشاره به حضور هنرمندان ایرانی در رویداد‌های بین‌المللی گفت: در سال ۱۴۰۳ هنرمندان هنر‌های تجسمی ایران در رویداد‌های بزرگ بین‌المللی همچون دو سالانه هنر ونیز و اکسپوی ژاپن حضور پیدا خواهند کرد.

تدوین آئین‌نامه اجرایی برای برگزاری اکسپو‌ها و حراجی‌ها

خراسانی‌زاده از تدوین آئین نامه اجرایی برگزاری اکسپوها، حراجی‌ها و ... در اداره کل هنر‌های تجسمی کشور خبر داد و گفت: موضوع حراجی و سامان دادن به اکسپو‌ها بسیار قابل اهمیت است که بر اساس ماده واحده مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: پیش از این تنها صدور مجوز برگزاری اکسپوها، حراجی‌ها و ... از سوی اداره کل هنر‌های تجسمی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها صورت می‌گرفته است، اما به این معنا که مبتنی بر یک دستور العمل مشخص یا آئین نامه مشخص پیگیری صورت گیرد تا به حال اقدامی انجام نشده است و در واقع ضابطه‌ای هم وجود نداشته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بر مبنای ماده واحده‌ای که در اواخر بهمن ماه سال ۱۴۰۲ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، اداره کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است به منظور ساماندهی حراجی ها، اکسپو‌ها و بازار‌های هنر برنامه ریزی لازم صورت دهد.

دیگر خبرها

  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه‌ گردی در تهران | از موزه استاد انتظامی گرفته تا باغ موزه هنر ایرانی
  • عکس ناسا از شیراز که ایرانی‌ها را خوشحال می‌کند
  • دوسالانه‌های تجسمی با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند؟
  • افتتاح نمایشگاه «ماه نگاره‌های آسمانی» در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان+تصاویر
  • «سند ملی هنرهای تجسمی» در ۱۴۰۳ به سرانجام می‌رسد/ حضور ایران در دوسالانه ونیز و اکسپوی ژاپن
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی تمام عیار صبر و بخشندگی است
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت
  • نقاشی کریم اهل بیت(ع) رونمایی شد
  • نقاشی کریم اهل بیت علیه السلام رونمایی شد
  • نمایشگاه هنری برای سفر به ۱۵۰سال قبل