Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان روز گذشته سخنانی را به مناسبت سیزدهمین سالروز پیروزی مقاومت حزب الله در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی، ایراد کرد. وی در جریان این سخنرانی، اظهارات مهمی را مطرح کرد به گونه‌ای که این اظهارات توجه بسیاری از رسانه‌ها در سطح منطقه و جهان را به خود جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرالله در جریان این سخنرانی تأکید کرد: اگر اسرائیل در هر زمانی وارد لبنان شود، خواهید دید که تانک‌های آن چگونه نابود می‌شوند. حزب اللهی که روزی اسرائیلی‌ها به دنبال نابودی آن بودند امروز به یک قدرت در منطقه تبدیل شده است. نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها گفت: به شما هشدار می‌دهم شما نمی‌توانید وارد لبنان شوید و در صورت جنگ با لبنان با پوشش زنده تلویزیونی نابودی شما را نشان خواهیم داد. جنگ ۳۳ روزه پرده از چهره واقعی رژیم صهیونیستی کنار زد. امروز اسرائیلی‌ها دیگر مطمئن نیستند که بتوانند بر لبنان پیروز شوند.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: تکیه بر محور مقاومت مانع از احیای مجدد تروریسم در سوریه خواهد شد و از آغاز یک جنگ جهانی دیگر علیه سوریه ممانعت به عمل خواهد آورد. هزینه مقاومت و ایستادگی در مقایسه با هزینه سازش و تسلیم، بسیار پایین‌تر است. دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه این گروه همواره به دنبال صلح و ثبات در منطقه بوده است، گفت: کسانی که امروز بر طبل فتنه و جنگ در منطقه می‌کوبند، نتانیاهو و عربستان سعودی و امارات هستند.

بیشتر بخوانید: در صورت جنگ با لبنان، با پوشش زنده تلویزیونی نابودی شما را نشان خواهیم داد + فیلم

اما شاید بتوان از سخنان دیروز سید حسن نصرالله درخصوص جمهوری اسلامی ایران، قدرت آن و تهدیدات خارجی علیه آن به عنوان مهمترین بخش از اظهارات دبیرکل حزب الله لبنان یاد کرد. درهمین ارتباط، وی گفت: در سایه عقب نشینی مقامات آمریکایی از صحبت کردن درخصوص جنگ علیه ایران، ما در آستانه تحقق یک دستاورد تاریخی دیگر قرار داریم. هرگونه جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران موجب به آتش کشیدن تمام منطقه خواهد شد، چرا که حمله به یک عضو مقاومت به مثابه حمله به تمامی اجزای آن است.

در واقع، سید حسن نصرالله با این اظهارات خود هشدار سختی را به دشمنان مقاومت در منطقه و جهان داد؛ دشمنانی از جمله ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی که همواره بر طبل فتنه و جنگ طلبی کوبیده و می‌کوبند.

دبیرکل حزب الله لبنان به صورت تلویحی دشمنان مقاومت را تهدید کرد که در صورت هرگونه ماجراجویی علیه جمهوری اسلامی ایران، دیگر اجزاء مقاومت از جمله حزب الله نیز دست بسته به تماشا نخواهند نشست و متجاوزان را در حمایت از ایران هدف قرار خواهند داد.

این اظهارات هشدار دهنده دبیرکل حزب الله لبنان درحالی مطرح می‌شود که پیشتر طی هفته‌های گذشته آمریکایی‌ها بار‌ها و در مناسبت‌های مختلف از گزینه نظامی به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی در قبال ایران یاد کرده بودند که البته با سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی در آسمان خلیج فارس و همچنین توقیف نفتکش قانون شکن انگلیسی، واشنگتن به قدرت نظامی جمهوری اسلامی پی برد و از میزان تهدیدات خود کاست.

در هر صورت، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان خود در خصوص لزوم اجتناب دشمن از حمله به یکی از اجزای مقاومت در منطقه «یکپارچگی مقاومت» در سراسر منطقه را به دشمنان آن در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی گوشزد کرد تا بدین ترتیب این پیام را به آن‌ها مخابره کند که نباید در باتلاق اشتباه محاسباتی خود را گرفتار کنند.

این تهدید تلویحی سید حسن نصرالله، اما آنقدر واضح و شفاف مخابره شد که اکنون جنگ طلبان و جنگ افروزان منطقه‌ای همچون بن زاید، بن سلمان و نتانیاهو به خوبی پیام نصرالله را دریافت کردند.

از سوی دیگر، سخنان دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص قدرت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا و متحدان غربی آن نیز توجه رسانه‌های منطقه‌ای و بین المللی را به خود جلب کرد. در همین راستا، نصرالله به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس اشاره و تأکید کرد: ایران پهپاد آمریکا را ساقط و پس از آن نیز کشتی انگلیس را نیز توقیف کرد؛ این نشان می‌دهد که این کشور از چه شجاعتی برخوردار است.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود در این خصوص تأکید کرد:: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا به یقین رسیده است که ایران در سطح نظامی قوی و مقتدر است و جسارت و شجاعت دارد؛ برای همین از حمله به ایران اجتناب کرد.

این سخنان نصرالله در واقع گوشزد قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران به ایالات متحده آمریکا است. نصرالله تلاش کرد این پیام را به افکار عمومی منتقل کند که اگر آمریکایی‌ها از جنگ با ایران اجتناب کردند، علت آن تصمیمات استراتژیک نبود بلکه ترس و وحشتی بود که در سایه قدرت ایران، بر آن‌ها حاکم شده بود.

بدون هیچ شک و تردیدی، سلسله سخنان و اظهارات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص یکپارچگی مقاومت در منطقه در جریان سخنرانی روز گذشته به مناسبت سالروز پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه به نوعی جنبه بازدارندگی نیز دارد؛ این بدان معنا است که شخصیت‌های جنگ طلب در منطقه و جهان با پی بردن به یکپارچگی مقاومت، پیش از ورود به هرگونه ماجراجویی جدید احتمالی علیه مقاومت، بیشتر روی ماجراجویی خود تأمل خواهند کرد و بدین ترتیب، احتمال تجدیدنظر آن‌ها در تصمیمشان بالاتر خواهد رفت.

یادآوری قدرت مقاومت حزب الله و همچنین قدرت نظامی فزاینده جمهوری اسلامی ایران به دشمنان ـ چه سعودی و چه ایالات متحده آمریکا ـ نیز ازجمله دیگر سخنان راهبردی نصرالله محسوب می‌شود که می‌تواند تمامی معادلات دشمنان را برهم بزند؛ به ویژه اینکه حتی شماری از رسانه‌های غربی نیز به افول قدرت آمریکا در برابر ایران و مقاومت اذعان کرده اند.

در هر صورت، این بار نیز «سید مقاومت» با سخنان راهبردی خود معادلات دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه ایِ مقاومت را برهم زد تا بار دیگر قاطعیتِ مواضع مقاومت بر همگان ثابت شود. به نظر می‌رسد با این سخنان اخیر سید حسن نصرالله درخصوص مقاومت و یکپارچگی آن باید طی روز‌های آینده منتظر انتشار تحلیل‌های فراوان روزنامه صهیونیستی در این خصوص باشیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

واکاوی سخنان «نصرالله» درباره یکپارچگی مقاومت؛ هشدار سخت به دشمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حسن نصرالله اسرائیل لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد

مقاومت اسلامی لبنان یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی از نوع هرمس ۴۵۰ را در آسمان مناطق مرزی لبنان سرنگون کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی از نوع «هرمس 450» را در آسمان مناطق مرزی لبنان سرنگون کرده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه تأیید کرد که یک فروند پهپاد ارتش اسرائیل بعد از اصابت موشک زمین به هوا در داخل لبنان سقوط کرده است.

ساعتی پیش حزب الله لبنان اعلام کرد که پهپاد ارتش اسرائیل را در منطقه «العیشیه» رهگیری و منهدم کرده است.

.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل جنبش حزب الله دو روز پیش تصریح کرد که حزب الله لبنان به هر تجاوز اسرائیلی قطعا پاسخ و با هرگونه اقدام تنش آمیز مقابله خواهد کرد.

وی افزود: هرگز از رویارویی با دشمن عقب نشینی نمی‌کنیم، و حمایت از مقاومت فلسطین را پایان نمی‌دهیم و هرگز بسته شدن این پرونده (نبرد با اشغالگران) را نخواهیم پذیرفت، مگر اینکه پرونده غزه و آتش بس بسته شود.

حزب الله: به هر تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم دادحمله موشکی و پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد
  • حزب الله لبنان: «وعده صادق» بازدارندگی تل‌آویو را از بین برد
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم/ ایران مقتدر حمایت گسترده‌ای از مقاومت دارد
  • حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد
  • حزب الله پهپاد اسرائیلی را در جنوب لبنان سرنگون کرد
  • درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران