Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رجبی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره سفرهای بین المللی رجا اظهار داشت: این شرکت حمل و نقل ریلی انواع واگن های مسافری در کلاس های مختلف را خریداری کرده و برای سفرهای بین المللی و گردشگری نیز از این واگن ها استفاده می کنیم.

وی افزود: هفته جاری آخرین محموله خرید ۳۳ دستگاه واگن مسافری تولید یکی از بزرگترین شرکت های واگن ساز داخلی را تحویل می گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به افزایش ناوگانی که برای افزایش سفر به مجموعه ناوگان رجا لازم داریم، سرمایه گذاری سنگینی را در این خصوص انجام داده ایم و سازمان تأمین اجتماعی هم از این سرمایه گذاری حمایت کرده است.

مدیرعامل رجا با بیان اینکه ۱۵ دستگاه واگن مسافری دیگر نیز از سوی یکی دیگر از شرکت های تولیدکننده داخلی تا پایان سال به ناوگان این شرکت حمل و نقل ریلی اضافه می شود، گفت: در سال آینده تعداد بیشتری واگن از واگن سازان داخلی خریداری خواهیم کرد.

وی درباره سفرهای بین المللی رجا تصریح کرد: سفرهای ریلی ایران به ترکیه از قدیم در جریان بود اما به دلایل امنیتی در منطقه، مدتی متوقف شد که در سفر اخیری که با مدیرعامل راه آهن به این کشور داشتیم، مقدمات اجرای مجدد این برنامه فراهم شد و ترکیه ای ها از آن استقبال کردند.

رجبی با بیان اینکه مدت زمانی که برای این سفر در نظر گرفته شده، بسیار بالاست و از جاذبه این سفر کاسته است، گفت: به دنبال کاهش زمان سفر ریلی به ترکیه هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای کاهش زمان سفر انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات زیرساختی در سال جاری مانند اتصال راه آهن بستان آباد-تبریز که فاصله را کوتاهتر می کند و همچنین قول هایی که طرف ترکیه ای در خصوص کاهش تشریفات گمرکی داده، امیدواریم سبب شود تا زمان سفر را به کمتر از ۶۰ ساعتی که در حال حاضر وجود دارد، برسانیم.

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی درباره قیمت بلیت قطار تهران-آنکارا گفت: از آنجایی که قیمت بلیت سفرهای بین المللی ریلی بر اساس توافقات چندجانبه در منطقه تحت عنوان سازمان CMO قیمت گذاری می شود، شرکت رجا چندان امکان دخالت در آن را ندارد اما بخش ایرانی را تلاش کرده ایم صرفه جویی کنیم تا کاهش یابد اما بیشتر از آن دیگر در توان رجا نیست و ما هم بر اساس توافقنامه دو کشور ایران و ترکیه عمل خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با طرف ترکیه ای برای حذف هزینه دسترسی به ریل از قیمت بلیت قطار تهران-آنکارا مذاکره ای شده؟، یادآور شد: توافقات در این زمینه هم بر اساس پروتکل CMO انجام می شود اما در فصل هایی که میزان تقاضا کمتر باشد، تلاش می کنیم تا در زمینه مدیریت قیمت ها هم کار کنیم.

رجبی درباره نرخ بلیت قطار تهران-آنکارا گفت: پرداخت ها میان دو کشور بر اساس نرخ ارز است بر اساس قیمتی که در CMO پیش بینی شده، مسیر تهران-آنکارا ۴۳ یورو و تهران-وان ۲۰ یورو خواهد بود. در این زمینه تخفیف ریالی داده ایم که به ۷۷۰ هزار تومان (تهران-آنکارا) رسیده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر امکان خرید بلیت سفرهای بین المللی رجا از طریق اینترنتی وجود ندارد و مردم فقط می توانند از طریق دفاتر خدمات گردشگری (آژانس های گردشگری) بلیت قطار تهران-وان و تهران-آنکارا را خریداری کنند.

کد خبر 4694377 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد رجبی شرکت رجا قطار تهران آنکارا انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی قیمت دلار بانک مرکزی ایران جنگ تجاری بازار سهام بورس دلار قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت سکه بهار آزادی تولید نفت قیمت یورو مالیات کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا نهم فروردین

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از جابه‌جایی بیش از ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی از ابتدای طرح نوروزی تا نهم فروردین ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید کمال هادیان‌فر - معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی – در یک گفت‌وگو تلویزیونی با اشاره به سفرهای نوروزی و میزان ترددهای استانی، گفت: بیش از ۳۷۰ میلیون تردد از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پنج شنبه نهم فروردین ماه در جاده‌های سراسر کشور ثبت شده که بیشترین آن در محورهای مازندران، گیلان، قم، شیراز، اصفهان و استان‌های جنوبی کشور به ثبت رسیده است و بیش از ۶۰ درصد از این سفرها را سفرهای نوروزی بین استانی تشکیل می‌دهد.

هادیان‌فر افزود: آمارها حاکی از آن است که بیش از ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از هموطنان از ناوگان عمومی کشور استفاده کردند که بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این میزان از طریق ناوگان جاده‌ای و اتوبوس‌ها جابه‌جا شده اشت. همچنین تلاش شد تا عرضه بلیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی بدون مشکل و با رعایت عدالت انجام شود.

مشهد اولین مقصد سفرهای ریلی

وی ضمن اشاره به میزان استفاده از قطار توسط مسافران نوروزی اظهار کرد: ۹۹۴ هزار نفر از هموطنان برای سفرهای نوروزی از قطار استفاده کردند که شهر مشهد اولین مقصد بوده است.

استقبال مردم از اتوبوس و شناورهای دریایی برای سفرهای نوروزی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استفاده از اتوبوس در ایام نوروز بیشتر از دیگر روش های حمل و نقل بود، خاطر نشان کرد: پس از اتوبوس، بیشترین تمایل استفاده از شناورهای دریایی بوده و بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شناورها برای سفر یا به صورت تفریحی استفاده کرده اند.

افزایش ۲۷ درصدی سفرهای هوایی در نوروز ۱۴۰۳

هادیان فر گفت: بیش از یک میلیون و ۳۸۷ هزار نشست و برخاست هوایی در ۵۶ فرودگاه کشور ثبت شده و بیش از ۳۸۰ هزار مسافر نیز از فرودگاه امام خمینی (ره) جابه‌جا شدند. بنابراین میزان استفاده از ناوگان هوایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی در پایان افزود: سفرها در ۴ روز گذشته نسبت به اوایل فروردین ماه ۱۵ درصد افزایش یافته و شرایط جوی و شروع ماه مبارک رمضان موجب شده بود که سفرهای اوایل فروردین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا نهم فروردین
  • جابجایی ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا نهم فروردین
  • ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جا به جا شدند
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور
  • ترکیه به اسرائیل سلاح و مهمات صادر می‌کند؟
  • ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم
  • توضیح آنکارا درباره دو عامل حمله تروریستی مسکو
  • ۲۰۴ هزار مسافر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی استان اصفهان به سفرهای نوروزی رفتند
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری