Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس که دستور کار امروز مجلسی ها بود، به نحوه انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ ورود کردند. 

محبی نیا: چرا کمیسیون اصل ۹۰ به شکایات ادارات رسیدگی می کند/لاریجانی: نباید اینگونه باشد

در زمان بررسی ماده ۲ طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، جهانبخش محبی نیا در تذکری شفاهی گفت: براساس اصل ۹۰ قانون اساسی هر فردی که از طرز کار قوه قضائیه، مجلس و قوه مجریه شکایتی داشته باشد، می تواند شکایت خود را مکتوب به مجلس عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس نیز موظف است به این شکایت رسیدگی کرده و پاسخ کافی دهد. براساس این اصل بهترین مرجع برای رسیدگی به طرز کار قوا، مجلس است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمیسیون اصل ۹۰ به کمیسیونی تبدیل شده که به شکایات ادارات رسیدگی می کند، گفت: این رویه کمیسیون اصل ۹۰ خلاف قانون اساسی است.

علی لاریجانی رئیس مجلس هم در پاسخ به تذکر محبی نیا گفت: وظیفه کمیسیون اصل ۹۰ بررسی طرز کار مجلس، قوه قضائیه و قوه مجریه است و این کمیسیون نباید در امور جزئی دخالت کند. 

رئیس مجلس همچنین برخی استدلال ها مبنی بر اینکه براساس اصل ۹۰، مجلس باید درباره طرز کار قوا تصمیم گیری کند و نیازی به دخالت کمیسیون ها نیست را نادرست خواند و خاطرنشان کرد: اگر چه در بسیاری از مواد قانون اساسی آمده که مجلس باید درباره موضوعات مختلف تصمیم گیری کند، اما منظور آن است که کمیسیون باید موضوع را بررسی و نتیجه در صحن به رأی گذاشته شود.

لاریجانی در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد: پیش از این هیات رئیسه یک نفر را به عنوان کاندیدای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ معرفی می کرد که مجلس به او رأی اعتماد می داد. در این روش انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ به اکثریت مطلق آرا نیاز داشت، حال آنکه براساس ماده ۹ دو نفر از سوی هیات رئیسه معرفی می شوند، در واقع در این شرایط رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اکثریت نسبی آرا انتخاب خواهد شد.

حاجی دلیگانی: آیین‌نامه مجلس به سمت رئیس‌گرایی رفته است

حسینعلی حاجی دلیگانی از دیگر نمایندگانی بود که در جریان بررسی ماده طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس درباره انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰  با ارایه پیشنهادی بیان کرد: اکنون رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با انتخاب رئیس مجلس و اعضای هیأت رئیسه به صحن معرفی می‌شوند و صحن مجلس به آن یک فرد رأی می‌دهد. در اصل یکی از وظایف این کمیسیون رسیدگی به تخلفات رئیس و اعضای هیأت رئیسه است و با برگزاری چنین انتخاباتی در حقیقت پیشاپیش از هیأت رئیسه می‌خواهیم تا قاضی رسیدگی به تخلفات آینده خود را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه در کجای دنیا این گونه رئیس انتخاب می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر آیین‌نامه داخلی مجلس به سمت رئیس گرایی رفته است و از اختیارات نمایندگان مجلس کاسته شده است. حال اگر می‌خواهید این را باور کنید و یا اینکه بر آن سرپوش بگذارید. روندی که اکنون در انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ طی می‌شود یک روند نادرست است و این گونه ما نمی‌توانیم حتی از رئیس مجلس نیز انتقاد کنیم.

حاجی دلیگانی گفت: کمیسیون اصل ۹۰ اختیار کافی برای رسیدگی به تخلفات رئیس مجلس و هیأت رئیسه ندارد.

سلیمی: هیچ کسی راغب نیست به کمیسیون اصل ۹۰ برود

علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس نیز  در حین بررسی ماده مربوط به کمیسیون اصل نود گفت: متاسفانه یکی از دلایل تضعیف کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی آن است که این کمیسیون نتوانسته در موضوعات مختلف چابک و سریع عمل کند. 

وی افزود: کمیسیون اصل ۹۰ یکی از کمیسیون‌های مهم مجلس محسوب می‌شود و متاسفانه کاری کرده‌اند که هیچ کس راغب نیست به این کمیسیون برود و بسیاری از معضلات و مشکلات در این کمیسیون خاک می‌خورد. 

وی با اشاره به پیشنهاد اصلاح ماده ۹ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و تعیین رئیس کمیسیون‌ها تصریح کرد: باید اجازه داد نمایندگان عضو کمیسیون‌ها بتوانند خودشان رئیس کمیسیون را انتخاب کنند نه اینکه هیات رئیسه فرد را انتخاب کرده و به صحن علنی پیشنهاد دهد.

۲۷۲۷

کد خبر 1290358

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کمیسیون اصل 90مجلس علی لاریجانی ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس نفتکش دونالد ترامپ خودرو باشگاه استقلال ایران و انگلیس ایران و آمریکا لیگ برتر نوزدهم فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کسب گواهینامه مدیریت کیفیت در رضایتمندی مشتریان و رسیدگی به شکایات توسط هلدینگ دکا

تین نیوز

هلدینگ لجستیک دکا در ادامه مسیر موفقیت ها و ارتقای سطح اعتباری فعالیت های خود، موفق به دریافت گواهینامه ISO 10002 شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی هلدینگ دکا، گواهینامه ISO 10002 مربوط به سیستم مدیریت کیفیت در رضایتمندی مشتریان و رسیدگی به شکایات است. این گواهینامه، در یک نگرش مدرن راهکارها و دستور العمل های مربوط به رضایتمندی مشتریان را تدوین می کند. به عبارت دیگر، این استاندارد، نظرات مشتریان را منابع اطلاعاتی مفید و رایگانی می داند که علاوه بر آنکه نقاط ضعف و قوت سازمان را نشان می دهد، باعث ایجاد وفاداری و پایبندی مشتریان می شود.   

مدیرعامل هلدینگ دکا درباره کسب این موفقیت گفت: بدون شک شاخص رضایت مشتری، مهم ترین موضوع هر سازمان و بنگاه اقتصادی است. در هلدینگ دکا نیز کسب رضایتمندی مشتریان اولویت و هدف اصلی مجموعه فعالیت های ما بوده است. کسب درصد بالای رضایت مشتریان در فرآیند تحویل کالا درب منزل (هوم دلیوری)، پیاده سازی سیستم مدیریت مشتریان کلیدی (Key Account) و کسب نشان ملی رتبه نخست اعتماد مشتریان در ارایه خدمات منحصر به فرد حمل و نقل جاده ای در پنجمین اجلاس رؤسای صنعت ساختمان، حمل و نقل، راه و شهرسازی (HETCO) از جمله افتخارات دکا در راستای ارتقای سطح رضایت مشتریان عزیز است.

هومن پشنگیان، افزود: استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ شامل مجموعه ای از راهکار ها برای کنترل  فرآیندهایی است که سازمان را در رسیدگی مؤثر و کارآمد به نظرات و دیدگاه مشتریان کمک می کند. همچنین شناخت و رسیدگی به نیازها و انتظارات، تجزیه ، تحلیل و ارزیابی نظرات مشتریان بهبود کیفیت محصول و خدمات سازمان را به همراه دارد.     

وی ادامه داد: در واقع پیاده سازی سیستم ایزو ۱۰۰۰۲ نشان می دهد سازمان تا چه اندازه به بازخورد مشتریان اهمیت داده و نگاه مشتریان را در راستای بهبود کیفی خدمات و تولیدات خود به کار می گیرد. از سوی دیگر، زمانی که مشتری می فهمد بازخوردها و نظرات او از سوی سازمان، شنیده و بررسی شده است، به آن برند و سازمان اعتماد بیشتری پیدا کرده و به مشتری وفادار تبدیل می شود.

مدیرعامل هلدینگ دکا با تأکید بر اینکه کسب رضایت مشتری، نتیجه تلاش تمامی اجزا و بخش های یک سازمان است، اظهار کرد: از تلاش همه همکاران هلدینگ دکا که در راستای ارتقای این برند و همچنین ارایه بهینه خدمات به مشتریان تلاش می کنند، قدردانی می کنیم. فعالیت هایی از جمله تحویل کالا درب منزل (هوم دلیوری) از جمله اقدامات حساس و پیچیده در ارتباط با مشتریان است که در سطح بسیار وسیع انجام می شود. آخرین آمار مربوط به هوم دلیوری در هلدینگ دکا، تحویل 920 هزار محصول در یک سال در محل منزل مشتریان و در سراسر ایران بوده است. خوشبختانه همکاران دکا به خوبی این مسئولیت را انجام داده و در این زمینه هرساله رضایت بالای مشتریان را کسب کرده اند. امیدواریم اخذ گواهینامه مدیریت کیفیت رضایت مشتریان و رسیدگی به شکایات، به ما در افزایش هرچه بیشتر سطح رضایت مخاطبان و مشتریان کمک کند.

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • حاجی دلیگانی: جلسه فوق‌العاده ارزی باید در صحن برگزار شود نه جداگانه
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • ◄ کسب گواهینامه مدیریت کیفیت در رضایتمندی مشتریان و رسیدگی به شکایات توسط هلدینگ دکا
  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان را باور نکنید
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین