Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «صدی البلد»؛ وزیر اوقاف مصر در راستای اقدامات تبلیغی، ارشادی و آگاهی‌بخشی این وزارتخانه، کتاب «درک مفاهیم سنت پیامبر(ص)» را به زبان عربی تألیف کرده است.   این کتاب قرار است پس از ترجمه و انتشار آن به زبان اسپانیولی توسط شورای عالی امور اسلامی مصر، در کتابخانه‌های وابسته به این شورا توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
از سوی دیگر، وزارت اوقاف مصر 20 مدرسه قرآنی جدید برای تربیت نوجوانان و جوانان و مصون داشتن آنان از انحرافات فکری و اخلاقی افتتاح کرد و بدین ترتیب تعداد مدارس قرآنی در این کشور به 1040 مدرسه رسید.
 
وزارت اوقاف مصر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: افتتاح این مدارس قرآنی در راستای اهتمام این وزارت‌خانه به خدمت به قرآن  و فراهم‌آوردن عرصه‌ای برای حفظ و آموزش رایگان این کتاب الهی صورت می‌گیرد.   در این اطلاعیه آمده است: آموزش علوم قرآنی به نسل جوان به‌ ویژه در تعطیلات تابستان و جلوگیری از گرفتار شدن جوانان و نوجوانان در دام افکار و اندیشه‌های افراطی از دیگر اهداف راه‌اندازی این مدارس قرآنی است.
 
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا قرآن مدارس قرآنی مصر سنت حسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

علاقه‌مندان به شرکت در "ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب" می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر؛ این شخص باید برکنار شود!
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • اختتامیه دوره‌های آموزشی غنچه‌های نور در کاشان
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان