Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ولی‌الله بنی‌عامری صبح شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان بوشهر برای رفع موانع پیش روی توسعه گلخانه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: مهمترین چالش توسعه کشاورزی در استان بوشهر آب است.

وی با بیان اینکه منابع آبی استان بوشهر شور و رو به شوری است ادامه داد: مصوبه‌ای از وزارت نیرو گرفتیم که برای استفاده از آب دریا نیاز به مجوز جدید نیست و با رعایت الزامات زیست‌محیطی می‌توانیم برداشت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح‌های گلخانه‌ای کشور افزود: می‌توانیم با استفاده از آب دریا و شیرین‌سازی آن نسبت به استفاده از این آب با کیفیت مناسب در حوزه کشاورزی اقدام کنیم. یک واحد پایلوت در این زمینه انجام می شود و سپس نسبت به توسعه گلخانه‌ها اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر هکتار گلخانه در کشور پنج تا شش میلیارد تومان هزینه دارد، تاکید کرد: اجرای این طرح باعث کاهش هزینه‌های تمام‌شده تولید محصولات کشاورزی می‌شود.

بنی‌عامری تصریح کرد: استان بوشهر اراضی وسیعی برای توسعه کشاورزی دارد و فرصت جدیدی در این زمینه وجود دارد که می‌توان با استفاده از آب دریا زمینه توسعه کشت گلخانه‌ای را در استان فراهم ساخت.

نظری عضو هیئت علمی دانشگاه نیز در این زمینه اظهار داشت: سیستم‌های آبشیرین‌کن کشور دارای مواد مصرفی گران‌قیمتی هستند و تعمیر و نگهداری سخت و پرهزینه‌ای دارند و در حالت ایده‌آل ۳۳ درصد آب ورودی را می‌توانند شیرین کنند.

وی ادامه داد: از ۱۰ سال گذشته تلاش کردیم تا سیستمی طراحی کنیم که با هر میزان ورود کار کنند و پساب هم نداشته باشند و به ما کریستال نمک بدهد که ارزش افزوده بیشتری دارد. طراحی‌ها تمام شده است و به سیستمی رسیدیم که می‌تواند در مقیاس کوچک و بزرگ اجرا شود.

نظری در مورد تامین انرژی این طرح نیز گفت: با استفاده از انرژی خورشیدی نیز می‌توان این تاسیسات آبشیرین‌کن را ایجاد کرد و این سیستم مصرف برق پائینی دارد. قابل حمل و نقل است و قابل توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح نقش مهمی در کاهش استفاده از حامل‌های انرژی دارد  یک سیستم توجیه‌پذیر است و قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را کاهش خواهد داد.

کد خبر 4694403

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر واحد های گلخانه ای روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی خرم آباد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر

سالانه حدود ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر شهرستان دیر تولید می‌شود که بخش عمده‌ای از آنها از طریق کشت گلخانه‌ای است. - اخبار استانها -

یونس باربرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دربندر دیر، از تولید سالانه حدود 400 هزار تن گوجه فرنگی در شهرستان دیر خبر داد و اظهار کرد: این میزان تولید علاوه بر تنظیم بازار داخلی به سراسر کشور و برخی از کشورها صادر می‌شود.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به مزیت احداث گلخانه در بخش کشاورزی گفت: امسال 20 هکتار کشت گلخانه‌ای در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برداشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر در 4 ماه پایانی سال انجام و ماه‌های دی و بهمن به عنوان زمان اوج برداشت این محصول محسوب می‌شود و شاهد ورود انبوه محصول تولیدی به بازار هستیم.

باربرز با اشاره به ظرفیت بالای کشت گوجه‌فرنگی در این شهرستان اظهار داشت: 10 هزار کشاورز با استفاده از یک‌هزار و 200 حلقه چاه در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

مسئول امور صنفی کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: گوجه‌فرنگی خارج از فصل این استان دارای کیفیت بسیار بالایی است که بخش از آن در داخل کشور و بخشی نیز به کشورهای همسایه از جمله قطر و عراق و کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

کرمی افزود: انتظار می‌رود که مسئولان حمایت مناسب از کشاورزان داشته باشند و در شرایطی که طرح الگوی کشت در حال اجرا است به خوبی به مسائل و مشکلات کشاورزان رسیدگی شود.

وی گفت: طرح ایجاد کارخانه رب گوجه فرنگی در شهرستان دیر در راستای حمایت از کشاورز مورد قدردانی است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی استان بوشهر معرفی شد+عکس
  • بوشهر پیشرو در تشکیل شهر مولد کشاورزی/ احیای قنات با کمک مردم
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای