Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر نوراله زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با تشریح آخرین آمار تسهیلات اشتغال روستایی از محل منابع ۱.۵ میلیارد دلار صندوق توسعه ملی با تلفیق منابع صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۲۵ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و مرزی مورد تایید و تصویب قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مجموع تسهیلات ۲۵ هزار و ۵۰۰ طرح مورد حمایت اشتغال روستایی حدود ۱۵۸۰ میلیارد تومان برآورد می شود که حدود ۱۳۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است افزود: با توجه به اینکه این تسهیلات برای جلوگیری از انحرافات به صورت مرحله ای پرداخت می شوند مابقی تسهیلات در فرایند کنترل و ارزیابی طرح‌ها قرار دارند تا در صورت اجرای مرحله نخست، تسهیلات مراحل بعد پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به پیش بینی ایجاد ۱۰۰ هزار شغل تا پایان سال از محل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اضافه کرد: علاوه بر این حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح های اشتغال روستایی در مرحله تصویب و انعقاد قرارداد قراردارند که پس از تکمیل ضمانت های کافی از سوی متقاضیان به آنها پرداخت می شود.

نوراله زاده دربخش دیگری از اظهاراتش با تشریح روش‌های توسعه کسب و کار در مناطق روستایی و عشایری اظهار داشت: به جای اینکه هدف در روستاها «اشتغال» باشد، اگر هدف «تولید در روستاها» باشد قطعا خروجی این تولید، اشتغال خواهد بود و کاری که در دنیا برای توسعه کسب و کارها اتفاق می افتد این است که از یک محصول خوراکی حتی ۱۰۰ نوع با افزودنی‌ها و برای ذائقه‌های مختلف تولید می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در تولید یک محصول خوراکی مثل پنیر، با یک ابتکار ساده و تولید آن در چند طعم و با تغییر میزان غلظت می توان بازار را گسترش داد و این از جمله فعالیت‌هایی است که در دنیا برای کسب و کارهای کوچک و خرد تجربه شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، «بسته بندی» محصولات را یکی دیگر از عوامل موفقیت در توسعه فروش و بازاریابی محصولات عنوان کرد و ادامه داد: توصیه ما به روستاییان و حتی صاحبان مشاغل خانگی این است که موضوع بسته بندی را جدی بگیرند چراکه با یک بسته بندی ساده می‌توانند محصولات خود را با ارزش افزوده بالاتر روانه بازار کنند.

نوراله زاده تاکید کرد: ما می خواهیم به روستاییان اعلام کنیم حتی می توانند بر روی محصولات خود نام و نشان تولیدکننده و روستای خود را به صورت دستی درج کنند و این هم می تواند یک ارزش افزوده برای محصولات تولیدی آنها ایجاد کند. لذا تنوع در محصول همراه با بسته بندی می تواند نخستین اقدام ساده بدون داشتن دستگاه و تکنولوژی خاصی برای توسعه بازار باشد.

کد خبر 4694056 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق کارآفرینی امید اشتغال روستایی قیمت دلار بانک مرکزی ایران جنگ تجاری بازار سهام بورس دلار قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی تولید نفت قیمت یورو مالیات کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال محمودیان مدیر صندوق امداد ولایت استان کردستان عنوان کرد: از طریق این صندوق در سال ۱۴۰۲ پنج هزار و ۳۸۷ فقره تسهیلات به نیازمندان استان کردستان پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات قرض الحسنه پرداختی سال گذشته ۱۳۳ میلیارد تومان بوده، افزود: حدود ۶۵ میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان از این تسهیلات به تعداد ۳۲۰۰ فقره در زمینه مشکلات معیشتی و درمانی و خدمات حمایتی پرداخت شده است.

محمودیان گفت: ۳۱ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان این تسهیلات نیز در زمینه اشتغال بوده که با این مبلغ ۸۰۰ طرح اشتغال و خودکفایی برای مددجویان استان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: ۲۳ میلیارد تومان به تعداد ۷۹۹ مورد نیز در زمینه کمک به تامین مسکن مددجویان و پنج میلیارد تومان و به تعداد ۲۶۹ فقره نیز در زمینه کمک به تحصیل مددجویان پرداخت شده است.

مدیر صندوق امداد ولایت استان کردستان تصریح کرد: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات از محل سپرده خیران به ۳۳۲ نیازمند پرداخت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898940

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری