Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:12:19 GMT

عملیات آبخیزداری در مشهد اردهال دلیجان کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۱۶۹۶

عملیات آبخیزداری در مشهد اردهال دلیجان کلید خورد

سید «ابوالفضل نصرالهی» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: حجم عملیات خاکی این طرح شامل ۲۰ هزار متر مربع و یک هزار و ۶۵۰ متر مکعب گابیون بندی است.

وی، هدف از اجرای این طرح آبخیزداری را جلوگیری از فرسایش خاک، مهار هدر رفت آب های سطحی، تغذیه سفره های زیر زمینی و جلوگیری از سیلاب بیان کرد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان ادامه داد: با تکمیل این طرح آبخیزداری ۳۰۰ خانوار در روستاهای بهار اردهال، لاران و ریجان از مزایای آن برخوردار می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ۶ میلیارد  ریال اعتبار اولیه از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

نصرالهی افزود: اجرای طرح های آبخیزداری در سال های گذشته نقش موثری در حفاظت خاک، کنترل و خسارت های ناشی از سیلاب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی، چاه ها و قنوات داشته است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان یادآور شد: عملیات آبخیزداری درسطح ۶۷ هزار و ۵۹ هکتار از اراضی ملی این شهرستان مطالعه و اجرا شد.

نصرالهی افزود: طرح های مطالعاتی و اجرایی آبخیزداری دلیجان از سال ۶۵ کلید خورده و تاکنون ۲۳ هزار و ۷۷۵ هکتار عملیات آبخیزداری اجرا وطرح مطالعاتی در سطح ۲۳ هزار و ۹۷ هکتار انجام شده است.

وی اظهارکرد: با اجرای عملیات آبخیزداری ضمن کنترل فرسایش خاک و رسوب، هشت میلیون و ۸۸۵ هزار متر مکعب از روان آب های سطحی در دلیجان کنترل شده است.

شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی ۵۰ هزار نفر جمعت و دارای ۲۲۰ هزار هکتار عرصه های طبیعی است.

/۶۰۱۳/۷۲۷۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دلیجان اقتصاد منابع طبیعی آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: از تغییر کاربری در اراضی زراعی کرج به وسعت ۶۵ هکتار و به ارزش بیش از ۵۲۰۰ میلیارد تومان پیشگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،  حسن مددی با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضایی کرج برای مقابله به موقع با تغییر کاربری‌ها گفت: در پی گزارش اراضی اداره جهاد کشاورزی شهرستان کرج در خصوص شروع به تغییر کاربری غیرمجاز در محدوده حریم منطقه 2 شهرداری کرج، دادستانی کرج دستور قضایی به منظور اجرای قانون در این محدوده را صادر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه اجرای عملیات مقابله‌ای و آزادسازی در راستای اعمال تبصره 2 ماده 10 قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی بوده است تصریح کرد: در این عملیات که با حضور نماینده دادستان، یگان امداد استان، کلانتری محمد شهر، شهرداری منطقه 2 کرج، ادارات خدمات رسان برق و حفاظت اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرج اجرایی شد و نسبت به آزادسازی تغییر کاربری‌های غیر مجاز در وسعت حدود 65 هکتار از اراضی کشاورزی اقدام شد.

وی ارزش اراضی آزادسازی شده را پنج هزار و دویست میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این عملیات تفکیک و قطعه بندی به تعداد 25 مورد، دیوارکشی 25 مورد، بنا و سایبان و فضای سرپوشیده 2 مورد، گودبرداری و استخر تفریحی 3 مورد، محوطه‌سازی 17 مورد، دپوی مصالح 10 مورد و انشعاب غیرمجاز 15 مورد اعمال قانون شد.

مددی با هشدار نسبت به عوامل ایجاد تغییر کاربری‌های غیرمجاز متذکر شد: استان البرز با توجه به استفاده از سامانه‌های نوین و ماهواره‌ای، رصد دقیقی و هوشمند در خصوص هرگونه اقدام به تغییر کاربری انجام می‌دهد و با اقدامات و برنامه‌هایی که منجر به آسیب به اراضی کشاورزی می‌شود به سرعت برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تثبت شن‌های روان در ۱۵۰۰ هکتار در بورالان
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • اجرای کشت ۱۰۵ هزار هکتار از طرح جهش تولید در دیمزار‌ها
  • آغاز عملیات مبارزه با افت سن غلات در نهاوند
  • نرخ بالای هدررفت آب در سیلاب‌ها / تعارض منافع مانع اجرای آبخیزداری در کشور
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌