Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:45:18 GMT

نمایش «و او جان من است ...» در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۱۸۷۹

نمایش «و او جان من است ...» در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، نمایش «و او جان من است...» به نویسندگی و کارگردانی حمید حرا و تهیه کنندگی مهدی حاج محمود عطار با موضوع مباهله در زمان پیامبر اسلام (ص) از فردا تا ۸ شهریور در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران روی صحنه می رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: ۶۰۰ سال پس از مسیح، از سوی جزیره العرب، کنار سرزمین یمن امروزی، تمدنی با شکوه از مسیحیان پدیدآمده بود که مردمانش در دین و فرهنگ خود را برتر از دیگر اقوام میدانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپیده دمی سوارانی از مدینه نامه ای آوردند که یا به کیش ما درآیید یا مالیات دهید یا آماده ی کارزار شوید!... روزگار پرالتهابی میان نجرانیان سپری شد تا سرانجام...

در نمایش «و او جان من است...» به ترتیب حروف الفبا بازیگرانی چون  مسعود اصغری، مرتضی اصغری، حمید انصاری پور، محمد رضا جمال، امیرحسین چمن زاد، امیر علی حبیبی، پیمان خراسانی، محمد رضوانی زاده، وحیدرضا رییس پور، محمد مهدی سادات اعلایی، محمد مهدی سیمین، سید حمید رضا شاهاندشتی، علیرضا عمرانی، محمد حسن کلانتری، حامد محبی، سعید مدنی، نوید مدنی، مهدی مردان خانی، علیرضا ناظم، سید محمد مهدی هاشمی دانا، مصطفی یعقوبی و ...ایفای نقش می کنند.

در این نمایش بهزاد جاودان فر در مقام طراح حرکت، سید وحید میر یونسی به عنوان بازیگردان و دکتر علیرضا نشوی در مقام مپینگ وجلوه های ویژه حضور دارند.

 نمایش «و او جان من است...» به نویسندگی و کارگردانی «حمید حرا» از  ۲۷ مرداد تا ۸ شهریور در ساعت ۱۹ و در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران روی صحنه می رود.

کد خبر 4694423 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: پردیس تئاتر تهران تئاتر ایران کارگردان تئاتر تئاتر ایران جشنواره نمایش های آیینی و سنتی موسیقی ایرانی فیلم سینمایی کارگردان تئاتر کنسرت موسیقی فیلم کوتاه سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان جشنواره آیینی و سنتی بازیگر تئاتر رادیو نمایش سازمان صداوسیما برنامه تلویزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش یک فیلم‌تئاتر و مستند «فراتر از آرمانشهر» در خانه هنرمندان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان، هشتمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «رزنکرانتز و گیلدنسترن مرده‌اند» اختصاص دارد.

فیلم تئاتر «رزنکرانتز و گیلدنسترن مرده‌اند» به نویسندگی تام استوپارد و کارگردانی دیوید لِواکس و تیم‌ون سامِرن محصول سال ۲۰۱۷ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری میزبان و محسن خیمه‌دوز منتقد تئاتر برگزار می‌شود.

«رزنکرانتز و گیلدنسترن مرده‌اند» نوشته تام استوپارد نخستین بار در سال ۱۹۶۶ منتشر شد. این اثر، یکی از ماندگارترین و اجرا شده‌ترین نمایشنامه‌ها در تئاتر معاصر است و توانسته به جایگاهی ثابت در میان برترین آثار نمایشی دست یابد. این شاهکار مدرن، در دنیای نمایشنامه «هملت» اثر شکسپیر می‌گذرد اما توسط شخصیت‌هایی سردرگم و مستأصل روایت می‌شود که در داستان اصلی شکسپیر، کاراکترهایی فرعی بودند. روزنکرانتز و گیلدنسترن در این اثر به یاد ماندنی بالاخره فرصت پیدا می‌کنند تا نقش اصلی را به عهده بگیرند اما باید این کار را در جهانی به انجام برسانند که بسیار یادآور نمایشنامه «در انتظار گودو» اثر ساموئل بکت است؛ در جهانی که واقعیت و وهم در هم می‌آمیزد و سرنوشت، دو قهرمان داستان را به سوی پایانی تراژیک اما غیرقابل اجتناب هدایت می‌کند.

علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

نمایش مستند «فراتر از آرمانشهر» در سینماتک خانه هنرمندان

همچنین، مستند «فراتر از آرمانشهر» به کارگردانی مادلین گاوین یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش مستند، نشست نقد و بررسی با حضور نیما عباس‌پور برگزار می‌شود.

مستند «فراتر از آرمانشهر» تلاش‌های ساکنان کره شمالی برای فرار از آن کشور را به وضوح به تصویر کشیده است. این مستند با استفاده از تصاویر گرفته شده از طریق گوشی‌های تلفن همراه برای ارایه نگاهی نادر به کره شمالی و مردمی که در آنجا زندگی می‌کنند، ساخته شده است.

این مستند تلاش‌های کشیشی به نام کیم سئونگئون برای کمک به فراریان از کره شمالی و انتقال آنان به کره جنوبی از طریق چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا را به تصویر کشیده است. مستند «فراتر از آرمانشهر» دو داستان اصلی را دنبال می‌کند؛ نخست تلاش خانواده روهِ برای فرار و دیگری تلاش یک فراری در کره جنوبی برای نجات پسرش از کره شمالی.

کد خبر 6083696

دیگر خبرها

  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • «یاخته» منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • اجرای ۳ اثر متفاوت در پردیس تئاتر شهرزاد
  • شروع کنسرت‌های پاپ در تهران؛ رضا صادقی، بهنام بانی و علیرضا طلیسچی | از ۱۵۰ تا ۸۹۵ هزار تومان
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما
  • نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت
  • نمایش یک فیلم‌تئاتر و مستند «فراتر از آرمانشهر» در خانه هنرمندان
  • «از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان
  • «از هرات تا تهران» آماده نمایش شد