Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@02:02:42 GMT

برداشت پسته در خراسان رضوی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۱۹۰۸

برداشت پسته در خراسان رضوی آغاز شد

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر  افزود: هم اکنون ۱۰۱ هزار هکتار از باغات استان زیر کشت محصول پسته است.

هاشم نقیبی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال حدود ۵۵ هزار تن برداشت محصول از باغات پسته خراسان رضوی انجام شود ادامه داد: این میزان برداشت ۲۰ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با اشاره به این که سال گذشته به دلیل سرمازدگی بهاره و قرار داشتن در سال ناباروری پسته، محصول برداشتی کاهش چشمگیری داشت گفت: امسال خوشخبتانه هم سال باروری پسته است و هم شاهد بارندگی خوب و شیوع کمتر آفات پسته بودیم ضمن اینکه سرمازدگی بهاره را درختان پسته استان امسال تجربه نکردند به همین دلیل پیش بینی می شود امسال برداشت پسته خوبی داشته باشیم.

نقیبی افزود: سالانه بین چهار تا چهار هزار و ۵۰۰ تُن پسته خشک از این استان به کشورهای دیگر صادر می شود که البته این میزان بخش کمی از صادرات استان است و درصد قابل توجهی از پسته تولیدی استان از طریق استانهایی مانند کرمان صادر می شود.

پارسال چهار هزار و ۲۰۰ تن پسته محصول خراسان رضوی به ارزش ۳۶ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد. حجم تولید پسته در این استان پارسال ۴۱ هزار و ۶۰۰ تن بود که به طور معمول ۱۰ درصد آن صادر می‌شود.

۱۱.۱ درصد زمینهای باغی کشور معادل ۲۹۸ هزار و ۸۰۰ هکتار در خراسان رضوی قرار دارد. این استان در تولید محصولات باغی رتبه ششم کشور را دارد و از مجموع ۱۹.۴ میلیون تن تولید محصولات باغی ایران ۵.۳ درصد آن معادل یک میلیون و ۵۰ هزار تن در خراسان رضوی تولید می‌شود.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف ایران خراسان رضوی دلار سازمان جهاد کشاورزی استان پسته قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده

بهی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: پارسال، پیرو ابلاغیه از وزارت کشور بحث اتصال استان با اولویت شهر بیرجند به فیبر نوری مطرح و مسیر اداری و هماهنگی با شهرداری و تصویب در شورا طی شد و ظرف ۱۰ روز آینده عملیات اجرایی اتصال بیرجند به فیبر نوری آغاز می‌شود که طبق قرارداد این طرح طی یک سال به پایان می‌رسد.

او افزود: البته تاکید ما بر این است که عملیات اجرایی اتصال به فیبر نوری در بیرجند که ۱۰۰ کیلومتر و برای ۶۵ هزار خانوار بیرجندی است، طی ۶ ماه به پایان برسد و در سه ماهه سوم امسال این خانوار‌ها به شبکه فیبر نوری متصل شوند.

بهی بیان کرد: هم اکنون سرعت اینترنت در adsl، ده مگابیت بر ثانیه است که با استفاده از فیبر نوری به سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه تا گاهاً یک گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از بیرجند سایر شهر‌های استان نیز در برنامه اتصال به فیبر نوری هستند و امسال شاهد اتصال آن‌ها به این بستر خواهیم بود.

او عنوان کرد: از ابتدای دولت تاکنون ۳۵۳ روستا در استان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند که ۳۱ هزار خانوار را شامل می‌شود و در برنامه داریم که ۵۰۰ کیلومتر از روستا‌ها را امسال به فیبر نوری متصل کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده
  • تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • آغاز برداشت توت فرنگی در مازندران
  • روند افزایشی دما در خراسان رضوی آغاز شد
  • آغاز برداشت سیر از مزارع شهداد
  • پیش بینی تولید ۲۱ هزار تن توت فرنگی در بابلسر