Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خیبرعلی جلیلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر صبح امروز گفت: بادام زمینی کشت شده در سطح سه هکتار از رقم نورت کارولینا ۲ بوده و با غلات تناوب زراعی خوبی دارد.

او اظهار داشت: بادام زمینی جزو محصولاتی با ارزش افزوده بالاست که توسعه کشت آن می‌تواند به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه کمک قابل توجهی کند، بویژه اینکه این محصول از لحاظ فنی و تخصصی در تناوب با غلات قرار گرفته و به اصلاح و بهبود حاصلخیزی خاک نیز کمک قابل توجهی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: دانه بادام زمینی دارای ۳۰ تا ۴۵ درصد روغن و ۲۵ درصد پروتئین بوده و این گیاه باعث تثبیت ازت هوا در خاک می‌شود، بنابراین کشت این محصول به حاصلخیزی خاک کمک کرده و درآمد خوبی نیز برای کشاورزان دارد.

جلیلی توسعه مکانیزاسیون و افزایش صنایع تبدیلی را از راهکار‌های موثر در ارتقای کمی و کیفی تولید این محصول دانست و افزود: کشت مکانیزه بادام زمینی بخاطر کاهش هزینه‌ها، استفاده مناسب از زمین، سهولت کار و بهره‌وری مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

او افزود: همچنین افزایش صنایع تبدیلی و فرآوری بادام زمینی منجر به کاهش ضایعات و بهبود کیفیت این محصول می‌شود.

انتهای پیام/ح

آغاز برداشت بادام زمینی در شهرستان کوثر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی بادام زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۵ هزار تن گندم از مزارع بهبهان

به گزارش خبرنگار مهر، لاله نیرومند بعد از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ حدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان بهبهان به کشت گندم اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی بهبهان ادامه داد: خرید گندم توسط هفت مرکز خرید در سطح شهرستان انجام می‌شود.

نیرومند تصریح کرد: پیش‌بینی شده برداشت گندم تولیدی شهرستان بهبهان بیش از ۷۵ هزار تن باشد.

کد خبر 6082043

دیگر خبرها

  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن چغندر قند در خوزستان
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۵ هزار تن گندم از مزارع بهبهان