Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از بستری شدن و وخامت حال مادر دکتر مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی در بیمارستانی در اصفهان ظرف پنج ماه گذشته خبر داد و گفت: دکتر «مسعود سلیمانی» از محققان سلول‌های بنیادی و دانشیار خون شناسی دانشگاه تربیت مدرس که حدود ۱۱ ماه پیش برای سفری علمی و تحقیقاتی به دعوت مایو کلینیک به ایالات متحده سفر کرده بود، به اتهام واهی نقض تحریم‌های آمریکا در بدو ورود به این کشور بازداشت شده و متاسفانه کماکان در زندان به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: دکتر سلیمانی از اساتید دانشگاه تربیت مدرس بوده و مطابق سوابق پزشکی از بیماری سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) رنج می‌برد و در ماه‌های اخیر نیز بعلت فشارهای روانی و جسمی وضعیت مناسبی نداشته و متاسفانه در سکوت مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشری، سلامت وی نیز در خطر است.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: متاسفانه بدنبال این رفتار غیرقانونی و ظالمانه دولت آمریکا که به یک آدم ربایی شباهت دارد و فشار روحی و روانی فوق العاده ای که خانواده این دانشمند ایرانی متحمل شده‌اند، متاسفانه خانم معصومه جوانی مادر این محقق ایرانی اواخر اسفندماه گذشته دچار سکته مغزی شده و بیش از پنج ماه است که در بخش مراقبت های ویژه مرکز پزشکی الزهرا( س) اصفهان بستری است و به رغم اقدامات درمانی و مراقبتی انجام شده، حال عمومی مناسبی ندارد.
وی افزود: دکتر نمکی وزیر بهداشت، از رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  پیگیری وضعیت سلامت و روند درمان این مادر چشم انتظار را جویا شده و متاسفانه طبق آخرین گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،  وضعیت سلامت ایشان کماکان مناسب نیست و در هوشیاری به سر نمی‌برند.
به گزارش ایسنا، دکتر مسعود سلیمانی، پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس که جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان از حیث استنادهای علمی در مجلات معتبر علمی شناخته می‌شود، ۱۵ مهر ماه سال گذشته در قالب یک فرصت مطالعاتی عازم کشور آمریکا شد، اما پیش از ورود به خاک کشور آمریکا به علت نامعلومی از سوی پلیس FBI دستگیر و زندانی شد. برچسب ها: گروگان‌گیری ، دکتر کیانوش جهانپور

منبع: خرداد

کلیدواژه: گروگان گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از شکست آمریکا در طبس

کماندوهای آموزش دیده آمریکا در اواخر آذرماه سال ۱۳۵۸ عازم کشور مصر شده و در پایگاهی نزدیک قاهره مستقر شدند.فرمان اجرای این عملیات از سوی کارتر، رییس جمهور وقت آمریکا با اعلام کلمه رمز«بروید» صادر و در غروب روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ۱۳۵۸ این عملیات آغاز شد.

به گزارش ایسنا، ماجرای حمله آمریکا به طبس در حقیقت از روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، (۴ نوامبر ۱۹۷۹) آغاز شد؛ زمانی که «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» به سفارت آمریکا در تهران حمله کردند و ۵۳ آمریکایی را به گروگان گرفتند.با توجه به اینکه دولت کارتر نتوانست از راه دیپلماتیک گروگان‌های آمریکایی را آزاد کند، یگان ویژه «دلتا فورس» از نیروهای مسلح آمریکا، مأموریت پیدا کردند تا گروگان‌های آمریکایی را در یک عملیات کماندویی آزاد کنند و به آمریکا باز گردانند.

طرح عملیاتی «پنجه عقاب»

برای اجرای عملیات «پنجه عقاب» یک ماه پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران،۹۰ نفر از کماندوهای آمریکایی موسوم به «دلتا» به فرماندهی سرهنگ «چارلی بکویث» و سرگرد «میدوز» به ایالت آریزونای آمریکا که تقریبا شرایط کویری ایران را داشت اعزام شدند تا آخرین مراحل تمرینی و آموزشی تحت شرایط مشابه را بگذارنند. از سوی دیگر گروه سرّی ویژه‌ای نیز برای پشتیبانی و تدارک وسایل تکمیلی طرح عملیات، مخفیانه وارد ایران شده و با گروهک‌های ضد انقلاب تماس‌هایی را برقرار کردند.

کماندوهای آموزش دیده آمریکا در اواخر آذرماه سال ۱۳۵۸ عازم کشور مصر شده و در پایگاهی نزدیک قاهره مستقر شدند.فرمان اجرای این عملیات از سوی کارتر، رییس جمهور وقت آمریکا با اعلام کلمه رمز«بروید» صادر و در غروب روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ۱۳۵۸ این عملیات آغاز شد.

برای اجرای این عملیات، ۶ فروند هواپیمای «سی – ۱۳۰ و ۹۰ »کماندوی آموزش دیده آمریکا موسوم به نیروی «دلتا»، از قاهره به ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای عمان منتقل شدند.

به این ترتیب نیروهای آمریکایی از خلیج فارس عازم طبس شدند اما این نیروها پس از استقرار در صحرای طبس و پیش از حرکت به سوی تهران، دچار حادثه طوفان شن شده و از ادامه مأموریت باز ماندند. البته در همین راستا «مایلزکاپلند» یکیاز مأموران سابق سرویس اطلاعاتی آمریکا و از دست اندرکاران کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در ایران معتقد است: «هدف از تهاجم طبس تنها آزادی گروگان‌ها نبود بلکه کودتا برای سرنگونی رژیم ایران هدف اصلی این عملیات بوده است.»

شن‌ها مأمور خدا هستند

حضرت امام خمینی (ره) در همان ایام طی پیام مهمی که در خصوص حمله آشکار نظامی آمریکا صادر کردند به این نکته ظریف چنین اشاره کردند:«نباید بیدار شوند، آنهایی که توجه به معنویات ندارند و به این غیب ایمان نیاورده اند؟نباید بیدار شوند؟ چه کسی این هلیکوپتر آقای کارتر را که می‌خواستند به ایران بیایند ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند. شن‌ها مأمور خدا بودند. باد مأمور خداست. قوم عاد را باد از بین برد؛ این باد مأمور خداست. این شن‌ها همه مأمورند. تجربه بکنند باز.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • یادی از شکست آمریکا در طبس
  • گروگان گیری خونبار در مشهد
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی
  • سریال سرزمین مادری متوقف شد
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری