Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:39:47 GMT

۹۳ درصد علت سوانح جاده ای انسانی است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۲۱۲۴

۹۳ درصد علت سوانح جاده ای انسانی است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید تیمور حسینی در سومین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان قزوین که ظهر شنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: برخی استانها در کاهش حوادث جاده ای نمودار سینوسی دارند و برخی همچنان با افزایش تلفات مواجهند اما قزوین از استانهای شاخصی است که روند کاهش سوانح جاده ای و میزان تلفات آن همواره روبه کاهش بوده که جای تقدیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در سال های گذشته سالانه ۲۷ هزار کشته در جاده های کشور داشته ایم که وضعیت نگران کننده ای برای کشور ایجاد کرده و با اقدامات انجام شده کاهش ۲۰ درصدی حوادث را تجربه کرده ایم و امروز به ۱۷ هزار کشته رسیده ایم که باز هم باید این تعداد کاهش یابد.

انسان، عامل ۹۳ درصد حوادث جاده ای است

سردار حسینی تصریح کرد: ۹۳ درصد علت سوانح جاده ای را عامل انسانی تشکیل می دهد اما منطقی نیست به دلیل یک اشتباه و غفلت راننده شاهد مرگ چند نفر باشیم و خانواده هایی بی سرپرست شده و یا خودشان با یک اشتباه زندگیشان را از دست بدهند.

رئیس پلیس راه کشور اظهارداشت: نباید تاوان خسارت انسانی مرگ باشد و در این راستا موضوع «بخشنده بودن جاده» مطرح می شود یعنی این که باید در جاده شرایطی ایجاد شود که یک غفلت راننده را ببخشد و جانش را نگیرد.

سردار حسینی افزود: باید شبکه های ترافیکی کشور از مرگ کم کند و خودروهای ما ایمن باشند تا بسادگی جان راننده را نگیرد و این همه خسارت سنگین را به کشور تحمیل نکند.

وی بیان کرد: منطقه عدم فرار به جلو با توجه به راه، هوشیاری راننده، وضعیت فنی خودروها، متفاوت است و هر چقدر این منطقه عدم فرار به جلو کمتر باشد بهتر است و راننده دیر تر در تله تصادف می افتد اما برخی از خودروهای ما به دلیل مشکلات فنی متاسفانه خیلی زود در تله تصادفی قرار می گیرند و جان انسانها براحتی گرفته می شود.

رئیس پلیس راه کشور یادآورشد: علیرغم این که سهم انسان در وقوع تصادف بیش از ۹۰ درصد است اما اعتقاد داریم با اقدامات اساسی در جاده و ایمن سازی خودروها می توانیم به کاهش تلفات برسیم.

اصلاح رفتار و فرهنگ رانندگی جدی گرفته شود

وی گفت: با توجه به بالا بودن تعداد سوانح به اصلاح رفتار و فرهنگ رانندگی نیازمندیم و این کار باید با کمک همه دستگاه های مرتبط و رسانه ها صورت گیرد.

سردار حسینی تصریح کرد: در بازدید میدانی از استانها وضعیت سوانح و تلفات جاده ای و علل حوادث را بررسی می کنیم تا بتوانیم با خرد جمعی و همکاری دستگاههای ذیربط با اقدامات موثر برای کاهش سوانح برنامه ریزی کنیم.

وی اظهارداشت: از همه توان و امکانات پلیس راه برای رفع مشکلاتی که منجر به سوانح می شود استفاده خواهیم کرد و استانهایی که همکاری بهتری داشته باشند از حمایت های ما در مرکز برخوردار خواهند شد.

استان قزوین در کاهش سوانح موفق بوده است

رئیس پلیس راه کشور یادآورشد: استان قزوین همکاری بسیار خوبی با ما داشته و برادری خود را ثابت کرده و روند کاهشی سوانح و تلفات در جاده های آن بیانگر برنامه ریزی، اقدامات موثر، مدیریت خوب و همکاری و تعامل دستگاههای اجرایی است که خود را ملزم می دانیم حمایت لازم را برای تامین نیازهای اساسی پلیس راه قزوین انجام دهیم.

شهریور ماه بیشترین ترافیک و سوانح جاده ای را دارد

سردار حسینی گفت: ماه شهریور به دلیل سفرهای تابستانی و ترافیک بالا در جاده های استان و احتمال وقوع حوادث زیاد برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و زمان بحران برای پلیس راه تلقی می شود لذا امیدواریم با بسیج همه امکانات و اطلاع رسانی مناسب بتوانیم این ایام را با کمترین حادثه سپری کنیم.

وی بیان کرد: باید روند منطقی کاهش حوادث و تلفات جاده ای با جدیت دنبال شود و بتوانیم با کمک مردم، شهریور ماه را با کمترین سوانح پشت سر بگذاریم.

رئیس پلیس راه کشور گفت: داشتن تلفات بالای ۱۷ هزار نفر در سال برای جمهوری اسلامی زیبنده نیست و با این روند بیش از ۵ درصد تولید ناخالص ملی از دست می رود که همه باید برای تغییر این روند تلاش کنیم.
 

کد خبر 4694424

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راه قزوین روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی خرم آباد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند

در حالی که آسیا به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق جهان شناخته می‌شود، برخی از کشورهای این قاره با چالش کاهش جمعیت روبرو هستند. با وجود تلاش‌های دولت‌ها برای تشویق رشد جمعیت، عواملی همچون شهرنشینی، هزینه‌های بالای زندگی و تغییر سبک زندگی، باعث کاهش نرخ باروری در بسیاری از این کشورها شده است. این روند نگران‌کننده می‌تواند تأثیرات عمیق‌تری بر اقتصاد و نظام‌های رفاه اجتماعی این مناطق داشته باشد.

به گزارش روزیاتو، از میان کشورهای آسیایی که با این چالش دست و پنجه نرم می‌کنند، چین، ژاپن و کره جنوبی در صدر قرار دارند. چین که یکی از سریع‌ترین اقتصادهای در حال رشد در آسیا است، در سال ۲۰۲۲ برای اولین بار در ۶۰ سال گذشته با کاهش جمعیت روبرو شد.

ژاپن نیز رکورد کاهش ۸۳۷,۰۰۰ نفری جمعیت را در سال ۲۰۲۳ به ثبت رساند که معادل از دست دادن ۱۰۰ نفر در هر ساعت است. انتظار می‌رود جمعیت کره جنوبی نیز از ۵۲ میلیون نفر در حال به ۲۴ میلیون نفر در سال ۲۱۰۰ کاهش یابد. این روندهای نگران‌کننده، ضرورت اقدامات فوری برای حمایت از خانواده‌ها و افزایش نرخ باروری را در این کشورها برجسته می‌سازد.

۱۵ کشور آسیا که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند: ۱۵. اندونزی

رشد جمعیت = ۰.۶۴ درصد

اندونزی با جمعیت ۲۷۵ میلیون نفری، میانگین رشد سالانه جمعیت ۱.۱ درصدی دارد. آخرین نرخ رشد جمعیت ثبت شده در این کشور ۰.۶۴ درصد در سال ۲۰۲۲ بود که نشان دهنده کاهش رشد جمعیت است.

۱۴. بحرین

رشد جمعیت = ۰.۶۱ درصد

بحرین کاهش قابل توجهی در نرخ رشد جمعیت داشته است. نرخ رشد جمعیت این کشور از نزدیک به ۳.۵ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۰.۶۱ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

۱۳. قبرس

رشد جمعیت = ۰.۵۹ درصد

قبرس با ۱.۲۵ میلیون نفر جمعیت، سومین جزیره پرجمعیت دریای مدیترانه است. قبرس میانگین رشد سالانه جمعیت ۱.۳ درصد را حفظ کرده است. در سال ۲۰۲۲، نرخ رشد ۰.۶ درصد ثبت شد. پیش‌بینی‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که این نرخ رشد تا سال ۲۰۵۰ به ۰.۲۰ درصد کاهش یابد.

۱۲. کویت

رشد جمعیت = ۰.۴۴ درصد

کویت با جمعیتی بالغ بر ۴.۳ میلیون نفر و متوسط نرخ رشد سالانه ۳.۶ درصد، کاهش رشد جمعیت را در سال های اخیر تجربه کرده است. با این حال، نسبت به نرخ رشد جمعیت قبلی که ۲.۵- درصد در سال ۲۰۲۱ بود، بهبود یافته است.

۱۱. کره شمالی

رشد جمعیت = ۰.۳۷ درصد

جمهوری دموکراتیک خلق کره یا کره شمالی میانگین رشد سالانه ۰.۵ درصدی را حفظ کرده است. نرخ رشد جمعیت فعلی، اندکی کمتر از میانگین ۰.۳۷ درصد است. بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان ملل، انتظار می‌رود جمعیت این کشور در سال‌های آینده کاهش یابد و تا سال ۲۰۵۰ به ۰.۲۸- درصد شده و جمعیت این کشور در آن زمان به ۲۵.۸ میلیون برسد.

۱۰. سریلانکا

رشد جمعیت = ۰.۲۷ درصد

سریلانکا از سال ۲۰۱۱ کاهش جمعیت ثابتی را تجربه کرده است. متوسط نرخ رشد سالانه جمعیت این کشور ۰.۸ درصد است. رشد جمعیت فعلی روند نزولی دارد و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۵۰ به ۲۱.۸ میلیون نفر برسد.

۹. قطر

رشد جمعیت = ۰.۲۶ درصد

قطر حدود ۰.۰۳ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد. متوسط نرخ رشد سالانه در قطر ۶.۵ درصد است که رشد آن در سال ۲۰۰۷ به ۲۱ درصد رسیده است. پیش‌بینی می‌شود رشد جمعیت قطر در سال ۲۰۵۰ منفی شود.

۸. تایلند

رشد جمعیت = ۰.۱۳ درصد

جمعیت فعلی تایلند ۷۱ میلیون نفر است، با نرخ رشد ۰.۱۳ درصد در سال ۲۰۲۲. تایلند از سال ۱۹۶۵ کاهش ثابتی در رشد جمعیت داشته است و انتظار می رود در دهه های آینده کاهش بیشتری پیدا کند و در سال ۲۰۵۰ به ۰.۵۱- درصد برسد. متوسط رشد سالانه جمعیت این کشور بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲ تنها ۰.۶ درصد بوده است.

۷. گرجستان

رشد جمعیت = ۰.۱۰ درصد

میانگین نرخ رشد سالانه جمعیت گرجستان ۰.۴- درصد بوده و جمعیت آن ۳.۷ میلیون نفر است. پیش‌بینی می‌شود که نرخ رشد سالانه جمعیت این کشور تا سال ۲۰۵۰ به ۰.۴۳- درصد کاهش یابد و جمعیت آن به ۳.۴ میلیون نفر برسد.

۶. آذربایجان

رشد جمعیت = ۰.۰۴ درصد

آذربایجان با ۱۰.۱ میلیون نفر جمعیت، میانگین رشد سالانه جمعیت ۱.۱ درصدی دارد. نرخ رشد جمعیت این کشور در سال ۲۰۲۲، ۰.۰۴ درصد بود و انتظار می رود تا سال ۲۰۵۰ به ۰.۲۰- درصد کاهش یابد.

۵. چین

رشد جمعیت =۰.۰۱- درصد

چین، دومین کشور پرجمعیت جهان، جمعیتی تقریباً برابر با هند دارد. با این حال، پس از اجرای سیاست های کنترل جمعیت توسط دولت چین، از سال ۱۹۶۵ کاهش مداومی را تجربه کرده است. انتظار می رود رشد جمعیت این کشور تا سال ۲۰۵۰ به ۰.۵۲- درصد کاهش یابد.

۴. کره جنوبی

رشد جمعیت = ۰.۲۳- درصد

کره جنوبی در طول سال ها شاهد کاهش مداوم رشد جمعیت بوده که دلیل اصلی آن شهرنشینی است. جمعیت این کشور در حال حاضر نزدیک به ۵۱.۷ میلیون نفر است که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۵۰ به ۴۵.۷ میلیون نفر کاهش یابد. طبق گزارش سازمان ملل، انتظار می رود نرخ رشد جمعیت این کشور در سال ۲۰۵۰ به ۰.۸۴- درصد برسد.

۳. ارمنستان

رشد جمعیت = ۰.۳۸- درصد

نرخ رشد جمعیت ارمنستان ۰.۳۸- درصد است. جمعیت این کشور که در حال حاضر ۲.۷ میلیون نفر است، بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ کاهش ۱۰,۰۰۰ نفری را تجربه کرده است. عوامل مختلفی در کاهش جمعیت ارمنستان نقش دارند، اما دلایل اصلی بی‌ثباتی اقتصادی، مهاجرت و نرخ پایین باروری است.

۲. ژاپن

رشد جمعیت = ۰.۴۴- درصد

ژاپن در میان ۲۰ کشور اول جهان است که سریع‌ترین کاهش را تجربه می‌کند و از نظر کاهش جمعیت در رتبه دوم آسیا قرار دارد. ژاپن با متوسط نرخ رشد سالانه ۰.۱- درصد شاهد کاهش مداوم نرخ رشد جمعیت خود در طول سال ها بوده است.

۱. لبنان

رشد جمعیت = ۱.۸۶- درصد

لبنان بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ کاهش قابل توجهی به میزان ۱.۸۶- درصد از جمعیت خود را تجربه کرد. عوامل متعددی در این کاهش نقش دارند، از جمله مهاجرت و بی ثباتی مالی. لبنان در سال ۲۰۱۹ با نرخ ۲.۸۴- درصد، شاهد بیشترین کاهش جمعیت بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان بوشهر دارای اضافه بودند
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • رئیسی: موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است/ از همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضائی کشور عمل به وظایف محوله را مورد توجه قرار دهند/ انتظار متدینین و قانونمداران هم توجه به قانون و کرامت انسانی آحاد جامعه است
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • ۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند
  • جاده تهران - چالوس بسته شد ؛ مسافران از این مسیر تردد کنند | مسدود بودن ۱۶ جاده در کشور
  • این ۱۱ سد کشور کاملا پر شدند
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد