Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:27:58 GMT

عرضه اپلیکیشن جمع آوری اطلاعات در مورد مهاجرت پروانه ها

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۲۲۰۲

عرضه اپلیکیشن جمع آوری اطلاعات در مورد مهاجرت پروانه ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، پروانه شهریار هر ساله از کوه‌های راکی به مکزیک مهاجرت می‌کند. پروانه‌های مذکور با داشتن عرض بالی برابر ۱۰ سانتیمتر از قابلیت زیادی برای پرواز در مسیرهای طولانی برخوردارند و از این رو تنها گونه ای از پروانه‌ها هستند که مانند بسیاری از پرنده‌ها مهاجرت شمال به جنوب دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروانه‌ها هر سال از آمریکای شمالی راهی مکزیک شده و دوباره باز می‌گردند.

پروانه های یادشده در مسیر حرکت خود مسافتی نزدیک به ۴۸۰۰ کیلومتر را با هدف تخم گذاری طی می کنند. با این حال اطلاعات دانشمندان در مورد مسیر حرکت آنها و دیگر ویژگی های پروانه های یادشده اندک است و لذا محققان دانشگاه maine آمریکا یک اپلیکیشن تلفن همراه را به منظور کمک گرفتن از مردم عادی برای جمع آوری اطلاعات در مورد پروانه شهریار عرضه کرده اند.

علاقمندان باید عکس های تهیه شده خود از پروانه های شهریار را در محیط این برنامه اپلود کرده و اطلاعات مربوط به محل و زمان عکس برداری را نیز قید کنند. مجموعه این اطلاعات در یک پایگاه داده آنلاین ثبت می شود و تحقیقات بر روی آنها امکان پذیر خواهد بود.

بررسی ها نشان می دهد تعداد پروانه های شهریار مهاجر که مسافت ۴۸۰۰ کیلومتری مهاجرت خود را تکمیل می کنند در دو دهه اخیر در حدود ۹۰ درصد کاهش یافته و همین امر موجب نگرانی محققان و آغاز تلاش هایی برای حفاظت از آنها شده است.

برنامه یادشده که ArcGIS نام دارد، علاوه بر گوشی های اندرویدی و آیفون با سیستم عامل ویندوز ۱۰ نیز سازگاری دارد.

کد خبر 4694375

منبع: مهر

کلیدواژه: پروانه مهاجرت اپلیکیشن موبایل نوآوری فناوری نانو شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی گوشی هوشمند ماهواره شرکت هواوی صندوق نوآوری و شکوفایی دارو تولید فناوری فضایی ناسا موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت طالبان بر شرکت های مخابراتی

وزارت مخابرات و تکنولوژی و معلوماتی طالبان گفته است برای اطمینان از بسته بودن شماری از سایت‌های اینترنتی از شرکت‌های مخابراتی در کابل نظارت کرده است.

عنایت‌الله الکوزی، سخنگوی وزارت مخابرات و تکنولوژی و معلوماتی طالبان با نشر پیامی در برگه ایکس نوشت این روند به منظور نظارت از سایت‌های اینترنتی غیراخلاقی و برنامه‌های غیرقانونی صورت گرفته است.

این وزارت افزوده است اپلیکیشن‌های تیک‌تاک و پابجی در کابل همچنان مسدود است.

این در حالی است که طالبان پیش از این استفاده از اپلیکیشن‌های تیک‌تاک و پابجی را غیرشرعی خوانده بودند.

وزارت مخابرات و تکنولوژی طالبان چندی پیش در نشستی برای بستن اپلیکیشن‌های تیک‌تاک و پابجی ضرب‌الاجل تعیین کرده‌ بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نظارت طالبان بر شرکت های مخابراتی
  • ضربه کاری چین به واتساپ
  • هشدار دادستان شهریار به اخلال‌گران اجاره املاک
  • مغانلو متخصص گلزنی در دربی اصفهان (ویدیو)
  • قطعی آب شرب فاز یک اندیشه شهرستان شهریار
  • اسرائیلی ها فکر مهاجرت هم نمی توانند بکنند
  • خلاصه بازی سپاهان و ذوب‌آهن + فیلم
  • شهریار مغانلو ترک عادت نکرد؛ گلزنی در دربی اصفهان
  • قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد
  • تلگرام میلیاردی می‌شود