Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@23:14:35 GMT

ورزش همگانی، ارتقاء همه ابعاد سلامت را در پی دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۲۳۵۵

ورزش همگانی، ارتقاء همه ابعاد سلامت را در پی دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر رضا چمن در جمع شهروندان شاهرودی و خانواده کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در قالب "طرح امید و نشاط با ورزش و خانواده" که در زمین چمن این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: ورزش همگانی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی، سرزندگی و انرژی برای کار و همبستگی در فضای خانوادگی و اجتماعی تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در شرایط کنونی شایع‌ترین علل مرگ و میر بیماری‌های غیر واگیر و در رأس آن‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان است، افزود: این مشکلات در نتیجه سبک زندگی نادرست از جمله تغذیه ناسالم و کم تحرکی به وجود می‌آید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود یادآور شد: بر اساس مطالعات کشوری کمتر از ۵۰ درصد مردم ورزش مناسب و مفید انجام می‌دهند که سه تا پنج روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه دچار تپش قلب و ریزش عرق شوند.
دکتر چمن کم تحرکی را عامل سکته قلبی و مغزی چه در افراد چاق و چه در افراد لاغر دانست و تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در ترویج ورزش همگانی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و مهمترین رسالت ما در این زمینه، آموزش است.
وی با بیان اینکه باید عوامل ارتقاء و تهدید سلامت را به مردم آموخت، تصریح کرد: باید کاری کنیم که مردم به صورت داوطلبانه، آگاهانه و هوشمندانه به حفظ سلامتی خود و جامعه پیرامونشان کمک کنند.
گفتنی است در این برنامه که با حضور خانواده‌های کارکنان، دانشجویان و دیگر شهروندان برگزار شد، به قید قرعه جوایزی نیز به شرکت کنندگان اهدا شد. حضور هیات‌های مختلف ورزشی، جشن بادبادک ها، هنر‌های نمایشی و برگزاری مسابقات طناب کشی، دوچرخه سواری، شوت فوتبال، گلف و داژبال از جمله بخش‌های این برنامه بود. /files/fa/news/1398/5/26/2376699_736.jpg /files/fa/news/1398/5/26/2376700_450.jpg /files/fa/news/1398/5/26/2376701_929.jpg

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شاهرود دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ورزش همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ برپایی غرفه‌های تغذیه سالم و ایستگاه مطالعه‌ی بهداشتی، نمایش و شعار‌های دانش آموزی از بخش‌های ویژه در این همایش با هدف ارتقای سطح سلامت فردی و همگانی کودکان و نوجوانان بود.
همچنین در این همایش از فرحناز قندپور منتخب مربی سلامت درکشور قدردانی شد.
به گفته‌ی فرحناز قندپور بستر‌های لازم در جهت آموزش همگانی دانش آموزان در حوزه سلامت و سبک زندگی سالم که از اهداف تشکیل سفیران سلامت است در مدارس مورد توجه قرار بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی