Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوا حبیب‌زاده، رئیس مرکزآموزش عالی علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: مرکز آموزش عالی علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی ارومیه بدون کنکور و بدون پیش‌شرط مدرک پیش‌دانشگاهی در رشته‌های کاردانی حرفه‌ای حقوق - حقوق ثبتی، کاردانی حرفه‌ای تربیت مربی پیش‌دبستانی، کاردانی فنی شبکه‌های کامپیوتری، کاردانی فنی نرم‌افزار برنامه‌سازی کامپیوتر، کاردانی فنی فناوری اطلاعات اینترنت و شبکه‌های گسترده، کاردانی فنی عمران - نگهداری و مرمت ساختمان، کارشناسی مهندسی فناوری شبکه‌های کامپیوتری، کارشناسی مهندسی فناوری عمران - ساختمان‌سازی و کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات - فناوری اطلاعات دانشجو می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پیش‌ثبت‌نام این دوره‌ها از ۱۹ مرداد ۹۸ انجام می شود، ادامه داد: تسهیلات مختلفی از جمله وام شهریه صندوق رفاه برای هر ترم دانشجو، امکان تقسیط شهریه دانشجو، تشکیل کلاس‌ها خارج از ساعت اداری جهت تسهیل حضور دانشجویان شاغل، تسهیل ارتباط دانشجویان با بازار کار از طریق دفاتر کارآفرینی و مراکز رشد به دانشجویان این مرکز ارائه می‌شود.

حبیب‌زاده تصریح کرد: در این مرکز دروس نظری علاوه بر سرفصل‌های مصوب، به‌صورت علمی و متناسب با نیازهای بازار کار به دانشجویان ارائه می‌شود، به‌طوری‌که دانشجویان مهارت‌های موردنیاز عملی رشته تحصیلی خود را نیز فرا می‌گیرند تا مشکلی در ورود به بازار کار نداشته باشند.

رئیس مرکز آموزش عالی علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی ارومیه با اشاره به اینکه مرکز آموزش عالی علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی ارومیه به‌عنوان یکی از مراکز قدیمی و باسابقه در بین مراکز آموزش عالی در سطح استان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این مرکز با دارا بودن بیشترین آمار دانشجویی در ادوار مختلف و بهره‌گیری از اساتید مجرب استان در رشته‌های کاردانی و کارشناسی حقوق، کاردانی و کارشناسی فناوری اطلاعات، کاردانی و کارشناسی حسابداری، کارشناسی ساختمان، کارشناسی نقشه‌برداری، کاردانی مدیریت امور اداری، کاردانی مترجمی زبان انگلیسی آماده ارائه دروس به‌صورت مهمان برای دانشجویان کلیه دانشگاه‌های سراسری، آزاد، پیام‌نور، غیرانتفاعی و بالاخص دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام با شماره تلفن‌های 33460031_334777333 تماس حاصل نمایند و یا به آدرس ارومیه، خیابان پاسداران - جنب مهمانسرای مروارید - فرهنگسرای جوان مرکز آموزش عالی علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی ارومیه مراجعه کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات/ راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان

معاون دانشجویی دانشگاه تهران از راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: در ۳۰ ماه اخیر، حدود ۲۷۰ هزار دانشگاهی مخاطب نشست‌های سلامت روان دانشگاه تهران بوده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا وجهی، معاون دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران درباره اقدامات تحولی در حوزه سلامت روان دانشجویان، گفت: مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران با برگزاری ۷۷۰ جلسه تخصصی مرتبط با ارتقا سواد سلامت روان دانشگاهیان و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی که حدود ۲۷۰ هزار نفر مخاطب آن بوده‌اند، پیشگام دانشگاه‌های کشور در زمینه آگاهی‌بخشی در این حوزه است.


رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران افزود: دانشجویان از سراسر کشور، کارکنان دانشگاه، کارشناسان و متخصصان دانشگاه‌های سراسر کشور، اعضای هیأت علمی دانشگاه و خانواده‌های دانشجویان مخاطبان جلسه‌های تخصصی حضوری و مجازی مرتبط با ارتقا سواد سلامت روان دانشگاهیان و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی بوده‌اند.


وجهی بیان داشت: ورود به دانشگاه و شروع زندگی دانشجویی، به دلیل تغییرات عمده‌ای که در عرصه‌های مختلف زندگی برای فرد به وجود می‌آورد، استرس‌زا است و گاهی به دلیل عدم دسترسی به منابع حمایتی مطمئن، موجب ایجاد بحران‌هایی برای دانشجو می‌شود. در همین راستا واحد بهداشت روان مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران به منظور کمک به خانواده دانشگاه تهران به ویژه دانشجویان، خدمات متعددی را به صورت مجازی، حضوری و هیبریدی برای جامعه هدف در زمینه‌های مختلف ارائه می‌کند.


استاد دانشگاه تهران افزود: ارتقای سواد سلامت روان دانشگاهیان، افزایش و بروزرسانی دانش و مهارت تخصصی جامعه دانشگاهی و ایجاد راهکار برای حل چالش‌ها و توسعه و بهبود شرایط، تبادل نظر صاحب‌نظران و کارشناسان در راستای شیوه‌های نوین ارائه خدمات به گروه هدف و کاهش آسیب‌های روانی اجتماعی در جامعه دانشگاهی از خروجی‌های مورد انتظار از این نشست‌های تخصصی است. برنامه‌ریزی برای این کارگاه‌های آموزشی بر اساس نیازسنجی و نظرسنجی‌های انجام شده و احصاء موضوعات پرمخاطب و مناسب و مورد نیاز صورت گرفته و در نتیجه آن‌ها بسته‌های آموزشی آفلاین و آنلاین تدوین می‌شود.

ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات


معاون دانشگاه تهران با اعلام اینکه دانشگاه تهران با ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات و همچنین فراهم آوردن مقدمات راه‌اندازی خط مشاوره تلفنی پیشگیری از مصرف مواد و ترک دخانیات (ویژه دانشجویان سراسر کشور) پبشگام در این حوزه است، گفت: مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران فعالیت‌هایی را در راستای آگاهی‌بخشی، فرهنگ‌سازی و ترویج زندگی بدون دخانیات و تبدیل آن به یک هنجار پذیرفتنی در جمعیت دانشگاهی به منظور پیشگیری، کاهش و منع مصرف دخانیات و حرکت به سوی دانشگاه سبز ساماندهی نموده است.


وجهی افزود: در دوره ۳۰ ماهه منتهی به سال ۱۴۰۳، اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات در کشور در مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران توسط دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات، با هدف به اشتراک‌گذاری دستاوردها، دانش و تجربه دانشگاه تهران در حوزه دخانیات با سایر دانشگاه‌ها به همراه رونمایی نماد پیشگیری از مصرف دخانیات افتتاح شد. همچنین دانشگاه تهران میزبان اولین همایش ملی دانشگاه بدون دخانیات ویژه دانشجویان سراسر کشور با مشارکت دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت و ستاد کشوری کنترل دخانیات با هدف به اشتراک‌گذاری جدیدترین دستاورد‌های علمی در حوزه پیشگیری از دخانیات بود.


وی از فعال‌سازی تشکل‌های دانشجویی (انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، نشریات دانشجویی و همیاران سلامت روان) همسو با پویش دانشگاه بدون دخانیات، تدوین فعالیت‌های حمایت‌طلبانه و تقویت روحیه مطالبه‌گری از منظر مسئولیت‌پذیری اجتماعی همگام با ایجاد غرفه، کافه سلامت، برگزاری برنامه‌های مرتبط با پیشگیری از دخانیات به همراه نشا کاری، پویش زمین پاک با هدف اهمیت به طبیعت در روز بدون دخانیات، جلب مشارکت دانشجویان برای کشف ایده‌های خلاقانه برای اجرای بهتر مفاد خط مشی دانشگاه بدون دخانیات، برگزاری مسابقات و اهدای جوایز در محل چهار راه مسجد و فنی، برخی دانشکده‌ها و شعبه‌های خوابگاهی به عنوان فعالیت‌های دانشگاه تهران در این حوزه یاد کرد.


وجهی افزود: برگزاری اولین همایش دانشجویی دانشگاه بدون دخانیات ویژه همیاران سلامت جسم و روان سراسر کشور با عنوان نقش ویژگی‌های شخصیتی در استعمال دخانیات در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی، تدوین محتوای دوره‌های آموزشی پی شگیری از مصرف دخانیات در قالب آموزش به صورت آفلاین و صدور گواهی طی دوره به صورت الکترونیکی با تأیید سازمان جهانی بهداشت (WHO) مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهداشت جهانی (WHO) و ستاد کشوری کنترل مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران فراهم آوردن مقدمات راه‌اندازی خط مشاوره تلفنی پیشگیری از مصرف مواد و ترک دخانیات (ویژه دانشجویان سراسر کشور) از دیگر فعالیت‌های مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران در این زمینه بوده است.

رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران با اعلام اینکه دانشگاه تهران اولین دانشگاهی است که سامانه هوشمند دانشجویان را به منظور پیشگیری از مشکلات روانشناختی و تحصیلی دانشجویان طراحی و اجرا نموده است، توضیح داد: هدف اصلی این طرح را می‌توان در توانمندسازی دانشجویان و پیشگیری از آسیب‌های روانشناختی و مداخله زودهنگام در زمان وقوع آسیب‌های روانشناختی عنوان نمود و سایر اهداف این طرح شامل شناسایی و تشخیص زودهنگام دانشجویان دارای مشکلات روانشناختی، مداخله و اقدام مؤثر در راستای توانمندی و کاستی‌های دانشجویان، پیشگیری از شدت یافتن مشکلات رفتاری و آموزشی دانشجویان و حمایت و مساعدت از دانشجویان دارای آسیب‌های روانشناختی در زمینه سازگاری با محیط دانشگاه می‌شود.

 

وجهی با بیان اینکه طرح پایش سلامت روان طی مراحل تکمیل پرسشنامه سلامت روان توسط دانشجویان؛ ارزیابی، ارجاع و پیگیری کارشناسان مرکز مشاوره و مداخله تخصصی و درمان اجرا می‌شود، گفت: دستاورد‌های حاصل از اجرای طرح شامل شناسایی به موقع و زودهنگام ۱۰ درصد از دانشجویان نو ورود به دانشگاه که دارای مشکلات روانشناختی می‌باشند در ماه اول ورود به دانشگاه، طراحی برنامه مداخله درمانی مستقیم و مشاوره در برنامه‌های مشاور و طراحی برنامه مراقبتی حمایتی در صورت لزوم تا پایان دوره تحصیل می‌شود که با انجام این طرح طی ۳۰ ماه اخیر، تعداد ۸۰۷۸۷ نفر پایش شدند.


معاون دانشگاه تهران در ادامه اعلام کرد: اجرای برنامه پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان (پات) با هدف بهبود سلامت روان و ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان با تاکید بر پیشگیری از افت تحصیلی، پیشگیری از افت تحصیلی، کمک به ارتقا تحصیلی دانشجویان، افزایش انگیزه تحصیلی، شناسایی دلایل افت تحصیلی دانشجویان، جلوگیری از مشروطی، اخراج و ترک تحصیل، کاهش موارد ارجاع به کمیسیون موارد خاص، کاهش اضطراب تحصیلی، آموزش روش‌های صحیح مطالعه، برنامه‌ریزی مؤثر، شیوه‌های صحیح مدیریت زمان و توانایی حل مسئله، تعامل با اساتید و راهنمای علمی فرهنگی واحدها، تعامل با معاونت آموزشی واحد‌ها و افزایش تعامل با خانواده‌ها و تقویت نظارت آن‌ها نسبت به وضعیت تحصیلی دانشجویان از سال ۱۴۰۱ در دانشگاه تهران آغاز شده است.


وی افزود: از زمان اجرای این برنامه که بخش بزرگی از آن با اتکا به سامانه‌های هوشمند پیش می‌رود، تا کنون ۳۱۲۲ دانشجوی دانشگاه تهران در آن شرکت کرده‌اند. فرآیند اجرا با «فاز شناسایی» از طریق دریافت فهرست دانشجویان مشروطی، در معرض مشروطی و افت تحصیلی از سامانه بهستان در پایان هر نیمسال تحصیلی آغاز می‌شود. تقسیم فهرست دانشجویان به تفکیک دانشکده بین مشاوران مستقر در دفاتر مشاوره و ارتقای تحصیلی دانشکده‌ها، برگزاری یک جلسه با حضور همه مشاوران برای آموزش تخصصی و شیوه انجام فعالیت، برگزاری جلسات متوالی فردی با مشاوران به منظور بررسی پرونده‌های گذشته دانشجو در مرکز، وضعیت کنونی و اقدامات مورد نیاز برای هر دانشجو و برگزاری جلسات سوپروایزری برای آموزش و پاسخ به سوالات مشاوران در ادامه صورت می‌گیرد.


عضو هیأت رئیسه دانشگاه تهران افزود: مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران در «فاز مداخله» مراحلی شامل برگزاری جلسات مصاحبه پذیرشی با دانشجو به صورت تلفنی، برگزاری جلسات مصاحبه انگیزشی با دانشجو، راهنمایی دانشجو و در صورت لزوم ارجاع به مرکز مشاوره جهت دریافت جلسات تخصصی، طراحی کارگاه‌های آموزشی لازم جهت پیشگیری از افت تحصیلی برای دانشجویان از قبیل آموزش مهارت‌های مطالعه مؤثر، آموزش مهارت‌های شناخت و مدیریت استرس‌های تحصیلی، مهارت تحکیم مراودات اجتماعی با اساتید و دانشجویان دیگر، مهارت‌های حل مسئله تحصیلی و مهارت‌های هدف‌گزینی و اولویت‌بندی مسائل زندگی را اجرا می‌کند.


به گفته معاون دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران، افزایش کارایی تحصیلی دانشجویان، کاهش تعداد ترم‌های مشروطی، افزایش رضایت تحصیلی دانشجویان و به تبع آن افزایش شادکامی و کاهش بار مالی آموزش دانشکده‌ها از ارائه دروس بیشتر و تکراری از جمله دستاورد‌های حاصل از اجرای برنامه پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان (پات) است.

وجهی، معاون دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران در پایان عنوان کرد: همایش ملی-تخصصی ویژه دانشجویان با آسیب بینایی دانشگاه‌های سراسر کشور به منظور ایجاد فرصت و برنامه‌ریزی در راستای تسهیل زندگی تحصیلی و شغلی دانشجویان با آسیب بینایی برگزار شده و ضمن اشاره بر ظرفیت‌ها و استعداد‌های این دانشجویان، بر تداوم فعالیت‌هایی در راستای افزایش حساسیت جامعه برای اشتغال‌زایی دانشجویان با آسیب بینایی تاکید شد.

دیگر خبرها

  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات/ راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات
  • آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • نگرانی از حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادغام می شود؟
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران
  • اعلام مبلغ وام‌های شهریه نیمسال دوم دانشگاه پیام نور/ ثبت‌نام آغاز شد
  • ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی آغاز شد