Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حسینی از تغییر سن دانشمندی در کشور خبر داد گفت: اکنون دانشمند خردسال درکشور پرورش یافته و رمز توسعه هر کشوری توجه به مقطع ابتدایی است.

به گزارش خبرنگار  اعزامی خبرگزاری شبستان از انزلی، «سید جواد حسینی» امروز (شنبه 26مرداد ) در آیین افتتاحیه هشتمین دوره جشنواره جابربن حیان در مرکز نمایشگاه ها و همایش های منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: هشت میلیون دانش آموز در مقطع ابتدایی در  کشور درحال تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: 300هزار معلم در مقطع ابتدایی در حال تدریس هستند.


حسینی  به سند تحول آموزش و پرورش اشاره و اذعان کرد: 131راهکار در این سند تدوین شده است که در یکی از بندها به خلاقیت، نوآوری و فعالیت های علمی اشاره و تاکید شده است.


 وی با اشاره به اینکه دانش آموزان دوره ابتدایی بسیار خلاق هستند اضافه کرد: امروزه دانشمندی از دوران بزرگسالی و میانسالی به دوره کودکی تغییر یافته و به لطف الهی  اکنون در کشور دارای دانشمندان خردسال هستیم .


حسینی تصریح کرد: با اجرای جشنواره های چون جابربن حیان این کودکان خلاقیت های نوین را طراحی کرده اند.


وی در ادامه با بیان اینکه رسیدن به توسعه پایدار نیازمند پرورش خلاقیت ها و ایده هاست افزود:  سلامت جامعه و جامعه پذیر یودن در توجه به مقطع ابتدایی فراهم می شود و رمز توسعه جامعه توجه به دانش آموزان مقطع ابتدایی است.


 سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بی توجهی به مقطع ابتدایی، توسعه پایدار را با تاخیر مواجه می کند و باید از نمره گرایی و گرفتن امتحان های بی مورد در این مقطع خودداری شود. 


وی با تاکید بر شناسایی استعدادهای دانش اموزان اضافه کرد: فرصت های استعداد یابی در دوره ابتدایی فراهم شود.

 وی به سختی کار معلمان ابتدایی اشاره و اظهارکرد: معلمان ابتدایی و روستای بایستی بیش از دیگر مقاطع مورد توجه قرار گیرند.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه گلپایگان اردبیل غدیر خطبه نماز جمعه روزنامه روزنامه ها کانون های فرهنگی هنری مساجد آیت الله آ میراحمد تقوی امام جمعه هدایت تحصیلی دانش آموزان استان گیلان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اختتامیه دومین دوره آموزشی و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان کشور با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و معلمان اداره کل اموزش و پرورش و مدارس استعداد‌های درخشان امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

در این دوره مربیان پرورشی از سراسر کشور به مدت سه روز با سر فصل‌های مهارت‌های پاسخگویی به شبهات در مدارس، طراحی برنامه‌های اردویی دانش آموزان، مدل تربیتی سمپاد و مشاوره آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این دورا با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در مدرسه تصریح کرد: همه ارکان تعلیم و تربیت در مدرسه نقش تربیتی دارند و اداره این فرایند تربیتی در مدرسه به عنوان تنظیم گر فعالیت‌های پرورشی برعهده مدیر آموزشگاه است.

وی گفت: باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در راستای ارتقای آن باید گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر هزار شهید دانش آموز و ۱۰۰ شهید فرهنگی قم، پیروزی‌های اخیر جبهه‌ی مقاومت و حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار و عزت برشمرد و به معلمان یادآور شد که دانش آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور و جمهوری اسلامی ایران هستند که برای تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها بهره برد.

رحیمی توانمند سازی معلمان در هدایت، آموزش و تربیت صحیح دانش اموزان به طور خاص دانش اموزان استعداد‌های درخشان را لازم برشمرد و افزود: دوره‌های آموزشی معلمان گام بسیار مهمی در به روز رسانی روش‌های آموزشی و تربیت نسل جدید برای پیشرفت کشور است.
در پایان این مراسم شرکت کنندگان در آزمون ضمن خدمت دوره آموزش و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان شرکت کردند.

دیگر خبرها

  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • دستمزد معلم خصوصی ابتدایی مشهد چقدر است؟
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان