Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، بیست و ششمین روز از مردادماه یادآور بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن در سال 1369 و فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان است.

سال 1369 سالی پر تلاطمی برای مردم ایران بود، در گرماگرم تابستان، روز 26 مرداد سال 1369 بالاخره جمهوری اسلامی ایران با سربلندی توانست رزمندگانی را که مجاهدانه از دین و شرف و خاک کشور دفاع کرده بودند و در دست دشمن اسیر شده بودند، به وطن بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

امروز قلمم بر روی کاغذ می‌لرزد و خرسند است چراکه امروز باید از مردانگی کسی بنویسد که چندین و چند سال اسیر شد برای آنکه ذره‌ای از خاک کشورش را به دست بیگانگان ندهد.

امروز سخت است از کسی بنویسم که سال‌ها در زندان و شکنجه بوده است و جای شلاق و تازیانه‌های بی رحمانه بر روی بدنشان است، برای آنکه از کشورشان اطلاعاتی به کشور بیگانه ندهند.

امروز سالروز ورود مردان بزرگی است که با رشادت و ایستادگی خودشان در مقابل دشمن حاضر نشدند ذره‌ای به خاک این کشور صدمه‌ای وارد شود. سال‌ها و ماه‌ها اسیر شدند به طوری که چندین و چند سال فرزندان و همسرانشان از آنان هیچ اطلاعاتی نداشتند و چه شب‌ها و روزهایی که این زنان و فرزندان با نگرانی به سپیده دم صبح رساندند.

چه سخت است اکنون از زبان حال فرزندان و زنانی بنویسیم که چندین و چندسال از همسر و پدر خود بی اطلاع بودند و با هر زنگ درب خانه و هر زنگ تلفن در ذهنشان بابا مجسم می‌شود، آری این زنگ دیگر ما را به هدف و مقصود رساند و بابایمان از سفر آمد، اما چه درب منازلی که باز شد و چه تلفن‌ها که زنگ خورد بدان امید که تو آزاد شده‌ای و آمده‌ای اما تو نیامدی.

آری امروز سالگرد رشادت‌های توست، رشادت‌هایی که اگر بخواهم بنویسم باید ساعت‌ها و روزها بنویسم که پایانی نیز نخواهد داشت و زبان حال کودکانی که در نبود پدر رنج دیده‌اند.

«باباجان نمی‌دانم که در آن سال‌ها چه کشیده‌ای اما زمانی که از پیش ما رفتی هنوز جوان بودی و موهایت مشکی بود اما امروز که ما تو را میبینیم دیگر گرد پیری و دوری و دل تنگی از ندیدن همسر و فرزندان بر روی چهره‌ات هویداست. بابای خوبم نمی‌دانم چه بنویسم از آن سختی‌هایی که تو متحمل شده‌ای، از ضرباتی بگویم که بر بدنت خورد یا از سختی‌های مادرم که سال‌ها بدون وجود نازنین تو همچون یک قهرمان ما فرزندان را به سختی بزرگ کرد، اما ما به وجود پدر نازنینی همچون تو افتخار می‌کنیم و بر خودمان می‌بالیم که فرزند آزاده هستیم».

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی در خصوص این روز گفت: سلام خدا و ملائک مقربین او بر جان برکفان آزاده و پرندگان سبکبالی كه دل را از قفس نفس و تمنیات دنيايي رهايي داده و اگرچه به ظاهر ايامي را در بند بودند، ليكن با اراده و صبر و ايمان راسخ خود دشمن زبون را در غل و زنجير كردند و در حيرت فرو بردند.

وی ادامه داد: به راستی، شرح صبوری یکايک شما دليرمردان آزاده که با تأسي به مولاي دربندتان، حضرت باب الحوائج، موسي بن جعفر(ع)، زندان‌هاي رژيم بعثي را مأوايي براي عبادت و تضرع به درگاه باري تعالي و نقطه‌اي براي كمال انسانيت و عروج به قله‌هاي عرفان يافتيد و در مدرسه صبر و استقامت و ايمان تا ابد به جهانيان درس صبوري و توكل داديد،
آنان که در سال‌های درد و فراق، دور از دیار به سر می‌بردند، کوله باري از خاطرات تلخ و شيرين به همراه دارند که هركدام از آن‌ها، درس بزرگي از استقامت و آزادگي است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بیست و ششم مرداد ماه سالروز بازگشت غرور آفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامي به عنوان روز سراسر افتخاري است که بر صفحات زرين انقلاب حک شد و ياد آور ايامي پر از شور و شادي و معطر به حضور دوباره عزيزاني است که عطر شهيدان را با خود داشتند.

معتمدیان افزود: بیست و ششم مرداد ماه یادآور خاطره شیرين بازگشت سرو قامتاني است که خود را براي نثار جان آماده کرده بودند و در برابر همه ناجوانمردي‌های دشمنان ايستادند اما در جنگ دشمن بعثي اسير شدند و از شکنجه ‏هاي مزدوران بعثي هراسي به خود راه ندادند.

وی افزود: آرامش، آسایش، عزت و سربلندی امروز ایران اسلامي مرهون و مديون دلاوري، ايثارگري و فداکاري بزرگمرداني است که با تأسي از مکتب اهل بيت(ع) جان خود را در طبق اخلاص نهادند و با جانفشاني، ايران اسلامي را از توطئه دشمنان محفوظ نگه داشتند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در این روز با شکوه به احترام ایثار دلاورانی که سال‌ها در بند، مردانه ايستادند و سرافرازانه به ميهن بازگشتند ياد، نام و حرمتشان را گرامي داشته و سالروز اين ورود با شکوه را به مقام معظم رهبري(مدظله العالي)، ملت شريف ايران و تمامي خانواده‌هاي گرانقدر شهدا، ايثارگران و جانبازان غيور و آزادگان هميشه سرافراز تبريك عرض می‌نمایم.

گزارش از امیرحسین صادقپور
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا خراسان جنوبی اجتماعی آزادگان مرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، شماره تلفن ۰۹۱۷۰۴۰۴۳۳۳ جهت اشتراک ویدئو‌ها و تصاویر شما مخاطبان گرامی جهت انعکاس در بسته گفتن نگین پیش بینی شده است.
نکته لازم اینکه در هنگام ضبط ویدئو حتما گوشی تلفن همراه بصورت افقی باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استاندار خوزستان: خیبر دیگری به دست فرزندان امیرالمومنین (ع) رقم خورد
  • شکنجه بی‌رحمانه همسر با یک دلیل باورکردنی
  • سید حسن خمینی: عملیات شجاعانه دیشب توسط فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • خیبر دیگری به دست فرزندان امیرالمومنین (ع) رقم خورد
  • عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است
  • سید حسن خمینی: عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران موجب افتخار است
  • تجمع مردم دیار آفتاب در حمایت از عملیات «وعده صادق»
  • مادر شهیدان والا مقام فرشید فر آسمانی شد
  • فرزندان موشکی ایران‌زمین قلب مستضعفان عالم را شاد کردند