Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمدمهدی رفیعی مدیرکل دامپزشکی استان قم با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۱۵ فعالیت در زمینه دامپزشکی در استان قم برای اولین بار در کشور شکل گرفت،گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره در سال گذشته کنترل بیماری آنفلوآنزا بود که در سال ۹۶ بسیاری از مرغ‌های تخم گذار را درگیر خود کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی وضعیت تب برفکی میان دام‌های سبک و سنگین در قم طی سال ۹۶ را حادتر دانست و افزود: از ابتدای سال ۹۷ به منظور جلوگیری از شیوع تب برفکی در دو بخش مجتمع‌ها و جعفریه آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه شد و به موجب آن شاهد کاهش کانون تب برفکی در سطح استان بودیم.

او با بیان اینکه طی سال گذشته هیچ موردی از آنفلوآنزای مرغی در استان قم مشاهده نشده است، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای مرغی طی سال گذشته اقداماتی از قبیل واکسیناسیون طیور، ممیزی واحد‌های مرغداری و آمایش واحدها، آموزش مرغداران و برخورد قاطع با واحد‌های غیرمجاز انجام گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان قم افزود: طی سه ماهه نخست امسال خوشبختانه در سطح استان قم تلفات مرغ کاهش داشته است.

رفیعی با بیان اینکه طی چهار ماهه نخست امسال کانون تب برفکی در سطح استان قم کاهش قابل توجهی داشته است، گفت: جلوگیری از بروز بیماری‌های واگیردار اقدامی دو طرفه است که در یک سو دامپزشکی و در سوی دیگر مرغداران قرار دارند و برای جلوگیری از شیوع بیماری نه تنها مرغداران بلکه کارگران نیز باید آموزش‌های لازم را ببینند.

او تصریح کرد: طی امسال دفترچه‌های آموزشی برای دامداران در حال تهیه است تا بدین وسیله آگاهی‌های لازم در زمینه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار به اطلاع دامداران برسد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: رویکرد دولت این است که لیست کلیه واکسن‌های طیور که از خارج از کشور وارد می‌شود را تهیه کند که اداره کل دامپزشکی استان قم در این زمینه به رصد و پایش دارو و واکسن‌های دام و طیور می‌پردازد و گشت‌های مشترکی را در این زمینه با اداره تعزیرات اختصاص داده و بازرسی اصناف و دامپزشکی نیز بر همه قیمت واکسن‌های طیور نظارت دارد و تعیین قیمت می‌کنند.

او ابراز کرد: خوشبختانه با وجود تحریم‌ها مشکلی در زمینه تهیه واکسن دام و طیور در استان قم تاکنون نداشته‌ایم.

رفیعی با بیان اینکه اکثر فعالیت‌های دامپزشکی به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: اداره کل دامپزشکی در تلاش است تا نظارت را تقویت کند و اکثر فعالیت‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرده است و خوشبختانه فعالیت این بخش مطلوب بوده است.

او ضمن تأکید بر اینکه دامپزشک بیکار در استان قم وجود ندارد، بیان کرد: با وجود اینکه در کشور جذب دامپزشکی مازاد بر نیاز است، اما نیروی بیکار در استان قم نداریم.

رفیعی عنوان کرد: هنوز مردم در زمینه‌های مختلف از جمله ذبح شرعی و وضعیت هورمون در مرغ ممکن است دچار ابهام باشند که باید شفاف سازی لازم صورت گیرد.

مدیر کل دامپزشکی قم یکی از مهمترین دغدغه‌ها و کمبود‌های استان را در زمینه کشتارگاه دانست و افزود: در حال حاضر در قم ۲ کشتارگاه در زمینه دام داریم که شامل مجتمع دام و مجتمع شهرداری می‌شود و مجتمع پرتو نیز هنوز پروانه بهداشتی دریافت نکرده است.

هنوز مردم در زمینه‌های مختلف از جمله ذبح شرعی و وضعیت هورمون در مرغ دچار ابهام هستند.

او در ادامه تصریح کرد: سه کشتارگاه طیور در استان قرار دارد که در حال حاضر ۲ کشتارگاه تعطیل و یک کشتارگاه فعال است که حسب دستور استاندار قم امسال هر ۲ کشتارگاه با ظرفیت سه هزار خط راه اندازی خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی استان قم ادامه داد: استان قم نیازمند سه هزار رأس خط کشتار دام است، اما آنچه تاکنون پیش بینی شده هزار رأس خط کشتار را شامل می‌شود و مجتمع پرتو پس از کسب پروانه بهداشتی و در صورت توسعه می‌تواند به هزار رأس خط کشتار برسد.

رفیعی اضافه کرد: نیاز استان قم خط کشتار ۶ هزار قطعه در ساعت است که چنانچه این دو کشتارگاه راه اندازی شود این نیاز برآورده خواهد شد.

انتهای پیام/ح

 دفترچه‌های آموزشی برای دامداران در حال تهیه است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه شورای همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش ضمن قدردانی از تلاش آموزش و پرورش برای انجام حرکت های خوب قرآنی در مدارس استان اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم شرایط آشنایی همه دانش آموزان را با قرآن فراهم کنیم، لازم است کلاس‌هایی با زبان ساده برای دانش آموزان برگزار شود و معرفتی در این زمینه برای آنها ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش برای گرفتن هویت جوانان و نوجوانان از آنهاست و در فضای مجازی تلاش ویژه ای در این زمینه می کند، افزود: با آموزش قرآن و تفسیر ساده قرآن می توان هویت الهی به آنها بخشید.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: این مهم باید در اولویت قرار گیرد و لازم است آموزش و پرورش استان یزد در این زمینه پیگیری های لازم را از وزارت آموزش و پرورش انجام دهد زیرا کوتاهی در زمینه تقویت دین و تربیت دینی کودکان و نوجوانان، خیانت به آنهاست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم کار ویژه روی معلمان در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: برخی معلمان نسبت به تربیت دینی و تقویت قدرت تفکر و تعقل در دانش آموزان نا آگاه و برخی نیز بی تفاوت هستند و لازم است روی آنها کار شود.

وی با تاکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان و برنامه ریزی در این دانشگاه بیان کرد: باید کار جدی در این حوزه انجام شود و بازنگری در جذب افراد به عنوان معلم ضروری است.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: اگر معلم خوب تربیت شود و سر کلاس برود، آنگاه می توانیم به تربیت کودکان به عنوان کاری بسیار سخت و حساس، امیدوار بود.

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به اینکه برخی افراد اقدامات خوبی در دانشگاه فرهنگیان آغاز کرده بودند، افزود: متاسفانه مدیران خوب در این حوزه به سرعت درگیر کارهای ستادی می شوند و اصل کار که مقوله تربیت است، مورد غفلت قرار می گیرد.

وی بر لزوم برنامه ریزی در تعلیم و آموزش معلمان تاکید کرد و گفت: این مهم باید به عنوان یک مقوله مهم و اساسی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر اعضای شورای همکاری های حوزه و آموزش و پرورش نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود به منظور تقویت ارتباط حوزه و آموزش و پرورش، حضور روحانیون واجد شرایط در آموزش و پرورش، نظارت بر اجرای برنامه های شورا پرداختند.

کد خبر 6080445

دیگر خبرها

  • یافتن همسر مناسب مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • دستگاه قضا مهمترین حامی پلیس در انجام مأموریت‌ها
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر