Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:31:13 GMT

توجه دولت به ایمنی موتور سواران در جنوب کرمان  

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۳۰۷۶

توجه دولت به ایمنی موتور سواران در جنوب کرمان  

به گزارش ایرنا، حوادث جاده ای یکی از علل عمده مرگ و میر در جاده های جنوب کرمان به شمار می رود که بخش زیادی از قربانیان این حوادث موتور سیکلت سواران هستند و با توجه به محرومیت این منطقه، آمار استفاده کنندگان از موتور سیکلت قابل توجه است لذا طرح ارتقای ایمنی موتور سواران جنوب استان کرمان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در دستور کار قرار گرفته تا کاهش میزان تصادف های منجر به فوت را در این منطقه، شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرح افزایش ایمنی موتور سواران در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان اجرا شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان گفت: این طرح با هدف آموزش موتور سواران این منطقه در شهرستانهای جنوبی استان کرمان و در روستاهای هدف در حال اجرا است.
مسعود جمیلی کرمانی افزود: در قالب این طرح، ضمن آموزش موتور سیکلت سواران در زمینه رانندگی ایمن و رعایت شرایط رانندگی با موتور سیکلت، یک عدد کلاه ایمنی رایگان به رانندگان داده می شود.
وی ضربه به سر را علت اصلی مرگ و میر ناشی از تصادف های موتور سیکلت عنوان کرد و گفت: استفاده از کلاه ایمنی می تواند نقش چشمگیری در کاهش مرگ و میر در حوادث ایفا کند از این رو اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با توجه به حساسیت این موضوع، اقدام به توزیع کلاه ایمنی رایگان کرده است.

۶۳۰ کلاه ایمنی بین موتور سیکلت سواران جیرفتی توزیع شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جیرفت نیز به ایرنا گفت: ۶۳۰ عدد کلاه ایمنی به صورت رایگان بین موتور سیکلت سواران جیرفتی توزیع شد.
اکبر سلیمانی افزود: این طرح فعلا در هفت روستای شهرستان جیرفت اجرا می شود.‌
وی ادامه داد: روستاهایی که بیشترین آسیب دیدگی ناشی از تصادف موتور سیکلت سواران را داشته و تعدد وسایل نقلیه موتوری در مناطق پر خطر واقع شده اند در اولویت این طرح قرار دارند.
 افزایش ایمنی موتور سواران و کاهش تصادفات 
فرمانده پلیس راه جیرفت هم گفت: طرح ارتقای ایمنی تردد موتور سیکلت سواران که با همکاری و مشارکت جدی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال اجرا است کمک زیادی به کاهش صدمات ناشی از تصادف موتورسیکلت سواران می کند و قابل تقدیر است.
سرگرد محمد حسین زاده افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۶ فقره تصادف در حوزه راه های شهرستان جیرفت داشته ایم که منجر به آسیب دیدن ۲۰  نفر از موتور سوران شده است. 
وی از زخمی شدن ۱۳ نفر و فوت هفت نفر راکب موتور سیکلت در چهار ماهه نخست امسال در جیرفت خبر داد و گفت: رعایت مقررات رانندگی و استفاده از لوازم ایمنی از جمله کلاه ایمنی مناسب از توصیه های پلیس به موتور سیکلت سواران است.
بیشتر موتور سیکلت سوران هیچ آموزش اصولی ندیده اند
موتور سیکلت سوار جیرفتی هم به خبرنگار ایرنا گفت: بیشتر موتور سیکلت سوران هیچ آموزش اصولی ندیده اند لذا آموزش اصولی نقش مهمی در کاهش تصادفات این بخش دارد.
حسین رئیسی افزود: متاسفانه می بینیم تعداد زیادی از موتورسواران، بدون داشتن گواهینامه تردد می کنند و روند نسبتا طولانی دریافت گواهینامه، شاید یکی از دلایل این وضعیت باشد امادر مجموع، طرح ارتقای ایمنی تردد موتور سیکلت سواران بسیار خوب بوده و امیدواریم این طرح همچنان ادامه داشته باشد.

جنوب کرمان با هفت شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت استان را به خود اختصاص داده است.
گزارش از هادی شفیعی 
۷۴۵۰/۷۴۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی راهداری کاهش تصادفات کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه ایمنی ساختمان های شهر زرند

اولین نشست شورای پدافند غیر عامل شهرستان زرند در ساختمان نظام مهندسی تشکیل شد. 

در این نشست ۳ ساعته که با هدف شناسایی نقاط بحرانی شهر و ارائه راهکارهایی در خصوص افزایش ایمنی ساختمان های تجاری، مسکونی و بیمارستان های شهری برگزار شد، شهردار زرند از دغدغه مدیریت شهری در خصوص ساختمان های ناایمن گفت.

علی ضیاءالدینی با اعلام اینکه دستیابی به شهر ایمن همراه با توسعه پایدار، بدون توجه به قوانین امکان پذیر نمی باشد، گفت: اگر دستگاه های متعدد و مسئول در کنار هم قرار نگیرند، کار ایمنی کامل صورت نمی گیرد.

وی با اعلام اینکه شهرداری در مقابل شهروندان وظایفی بر عهده دارد و در مسیر این وظایف از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد، افزود: اقدامات انجام گرفته در حوزه ایمنی شهر لازم و کافی نمی باشد. 

سیدرضا حسینی نژاد، فرماندار زرند نیز در این نشست با اعلام اینکه نگاه کارشناسی سازمان نظام مهندسی و آتش‌نشانی در خصوص ایمنی شهر قابل ستایش می باشد، گفت: مطمئنا با همکاری یکدیگر می‌توانیم موجب افزایش و ارتقای تاب‌آوری شهر در مقابل حوادث باشیم.

وی افزود: رعایت اصول ایمنی در ساخت‌وساز و نظارت بر آن از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید تمامی دستگاه های مسئول پای کار بیایند.

 ابراهیم بابایی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان نیز که مهمان ویژه این نشست بود از شهر زرند به عنوان یکی از شهرهای ایمن سال های گذشته نام برد و گفت: متاسفانه امروز شهر زرند از سال های خوب خود فاصله گرفته است.

وی افزود: برای رسیدن به شرایط ایمن و برنامه های جامعه ایمن، باید همه مدیران و مسئولان کمر همت ببندند. 

بابایی خواستار جدی گرفتن ۲۲ مبحث مقررات ملی ساختمان از سوی ادارات و نهادها شد و تصریح کرد: توجه نکردن به این مباحث، باعث می شود ضوابط و دستورالعمل ها در همه بخش ها از جمله ایمنی و مقاوم سازی در برابر آتش سوزی، نادیده گرفته شود و در آینده با مشکلات متعددی روبرو شویم.  

 در پایان این نشست مقرر شد کارگروه ایمنی ساختمان های شهر زرند تشکیل و در خصوص بازدید از ساختمان های ناایمن، ادارات، بیمارستان ها و ...اقدام لازم صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سارق زورگیر در شاهرود دستگیر شد
  • تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در اهواز
  • آغاز ثبت‌نام طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی برقی کرمان موتور
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار در تهران فوت شدند
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار فوت شدند
  • ۳۰۰کیلومتر راه روستایی استان کرمان در دولت سیزدهم احداث شد
  • تشکیل کارگروه ایمنی ساختمان های شهر زرند