Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@09:26:55 GMT

گول تبلیغات دروغ نمک دریا را نخورید!

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۳۵۸۸

گول تبلیغات دروغ نمک دریا را نخورید!

خبرگزاری میزان- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تبلیغ مصرف نمک دریا و استفاده از عبارت‌های به‌ظاهر بهداشتی در فضای مجازی بسیار نادرست و منطبق بر اطلاعات غلط است. تاریخ انتشار: 13:24 - 26 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۲۲۴۳

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،رسول انتظارمهدی گفت: برخی افراد با انتساب خود به حوزه طب سنتی در فضای مجازی، مصرف نمک یددار تصفیه شده را منع و مردم را به استفاده از نمک‌های تصفیه نشده فاقد ید استحصال شده حاشیه دریا تشویق می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این گروه بدون توجه به بدیهیات علوم پزشکی و تغذیه، نمک تصفیه شده یددار را نمک مصنوعی و غیر بهداشتی و نمک فاقد ید کافی و آلوده به انواع آلاینده‌های محیطی و حتی فلزات سنگین را نمک طبیعی می‌نامند و با تبلیغات گسترده موجبات سردرگمی جامعه و تشویش اذهان عمومی نسبت به نهاد‌های بهداشتی کشور شده اند.

وی بیان کرد: طبیعی خواندن نمک دریا و غیر طبیعی یا مصنوعی دانستن نمک‌هایی که از منابعی دیگر مانند معادن سنگ نمک به دست می‌آیند و تحت فرآیند‌های سودمندی همچون تصفیه یا غنی‌سازی قرار می‌گیرند، فاقد هرگونه منطق علمی است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علومپزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه نمک طبیعی حاوی عناصر مفیدی مثل منیزیم و پتاسیم و عاملی بازدارنده بوده و استفاده نکردن از این نمک، موجب اختلال شدید روانی، بیماری‌های عفونی، فشار خون، گرفتگی عروق، ناراحتی‌های کبدی، پوستی و سرطان می‌شود، اظهار کرد: بهترین منبع غذایی تامین منیزیم، پتاسیم و سایر املاح معدنی، سبزی‌ها و میوه‌ها، غلات و حبوبات است که مقدار مورد نیاز روزانه آن‌ها هرگز با مصرف مقدار توصیه شده نمک /کمتر از ۵ گرم در روز/ تامین نخواهد شد.

انتظارمهدی گفت: نمک طبیعی حاوی انواع ناخالصی‌ها از جمله شن، ماسه، گچ، آهک، آلودگی‌های میکروبی و حتی فلزات سنگین با ظرفیت بالای سرطانزایی است که توسط آزمایشگاه کنترل غذا و داروی کشور نیز تایید شده است.

با پیدایش فضای مجازی، بسیاری از اطلاعات نادرست به ویژه در حوزه سلامت و بهداشت به میزان بسیار زیاد تبلیغ شده که بخش قابل توجهی از آنها، مبنای علمی ندارد.

منبع:مهر
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نمک نمک دریا تبلیغات میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ فرزادپور پیش از ظهر پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: بیش از ۵۰۰ صفحه از کسب و کارهای خانگی، اصناف و افراد معروف در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی در راستای طرح نور مورد بررسی قرار گرفته‌اند که به ۱۵۰ نفر از آنان تذکر داده شده است.

رییس پلیس فتای استان قم بیان کرد: عناوین عدم رعایت عفت عمومی در بستر فضای مجازی مشتمل بر نداشتن پوشش مناسب، استفاده از کلام و موسیقی‌های مبتذل، بهره‌گیری از نمادهای فِرق و گروه‌های نامناسب و ترویج سبک زندگی غربی می‌باشد.

سرهنگ فرازپور خاطرنشان کرد: متخلفان فضای مجازی در صورت استمرار بر انتشار محتواهای مجرمانه‌شان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

کد خبر 6088423

دیگر خبرها

  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • انتقام از بلاگر معروف به خاطر اختلاف بر سر تبلیغات
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضد انقلاب