Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر انگلیس به امید اینکه بتواند مذاکرات مجدد درباره برگزیت با اتحادیه اروپا را آغاز کند به برلین و پاریس سفر می‌کند. ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس تصمیم دارد هفته آینده سفری سریع و کوتاه به پاریس و برلین داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه "گاردین"، جانسون می خواهد با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه دیدار کند.

وی البته چندی پیش اعلام کرده بود که در صورتی با درخواست سران اروپایی برای دیدارهای دوجانبه موافقت خواهد کرد که آن ها شروط وی برای مذاکرات مجدد درباره برگزیت را بپذیرند.

جانسون در گفتگو با روسای این کشورهای اروپایی احتمالا تلاش خواهد کرد مذاکرات برگزیت را از سر بگیرد تا در 31 اکتبر یک خرج بدون توافق کشورش از اتحادیه اروپا رخ ندهد.

جانسون که چندین هفته است جانشینی ترزا می در انگلیس را بر عهده گرفته است به شدت تحت فشار اپوزیسیون این کشور قرار دارد و اپوزیسیون با هر گونه خروج بدون توافق کشورشان از اتحادیه اروپا مخالفند. "جرمی کوربین"، رئیس حزب اپوریسیون کارگر انگلیس می خواهد جانسون را برکنار کرده و با حزب محافظه کار یک دولت موقت را تشکیل دهد تا بعد از آن انتخابات مجدد برگزار شده و یک همه پرسی دومی درباره برگزیت سازماندهی شود.

وزیر دارایی پیشین انگلیس: برگزیت بدون توافق خیانت به بریتانیا خواهد بودحمایت اکثر بریتانیایی‌ها از برگزیتارزیابی نهادهای جاسوسی بریتانیا از ادامه همکاری‌های اطلاعاتی با اروپا پس از برگزیت

به نوشته گاردین اینکه جانسون می تواند به آمادگی بالای اروپا برای مذاکرات مجدد بر سر برگزیت امیدوار باشد جای تردید دارد. این روزنامه انگلیسی با استناد به یک یادداشت کاری برای اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان نوشته است که رویکرد جانسون در مسیر یک برگزیت سخت تا به حال هیچ گونه تغییر موضعی در بروکسل در این راستا را به دنبال نداشته است.

جانسون روز سه شنبه به پاریس و روز چهارشنبه به برلین سفر خواهد کرد و این اولین سفر خارجی در دوران نخست وزیری او در انگلیس خواهد بود.  به نوشته گاردین جانسون همچنین قرار است مذاکرات تلفنی را با نخست وزیر ایرلند و رئیس شورای اروپایی داشته باشد.

جانسون  تاکید کرده است که بدون اما و اگر در 31 اکتبر در صورت لزوم بدون توافق این اتحادیه را ترک خواهد کرد. اما در انگلیس علیه خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مقاومت بالایی وجود دارد.

به گزارش رسانه های انگلیسی، دولت جدید انگلیس تحت نخست وزیری "بوریس جانسون" به سرعت خود را برای یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماد می کند.

در سال 2016 دولت انگلیس طی یک همه‌پرسی موظف شد طی یک برنامه زمان‌بندی، سال 2018 از اتحادیه اروپا خارج شود. اما ترس از عواقب اقتصادی و سیاسی آن موجب شد دولت ترزا می تلاش کند برای اجرای تدریجی برگزیت با اتحادیه اروپا توافق‌نامه‌ای را امضا کند. اما این توافق‌نامه پس از چندبار اصلاح نیز نتوانست در پارلمان انگلیس رأی بیاورد و خروج این کشور از اتحادیه اروپا هم‌چنان در هاله‌ای از سردرگمی قرار دارد.

ناتوانی ترزا می در رسیدن به توافق با بروکسل موجب شد وی استعفای خود را اعلام کند و  در نهایت  بوریس جانسون با رای اکثریت محافظه کاران به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس انتخاب شده است.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۳۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند

 وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

بیلستروم پیش از دیدار با همتایان خود در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دور بعدی تحریم‌ها ممکن است شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه و همچنین "اقداماتی برای مهار ناوگان در سایه روسیه" باشد.

روسیه عملاً تمام صادرات انرژی خود را پس از اعمال محدودیت‌های غرب در پی جنگ اوکراین، به سمت آسیا روانه کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، این کشور همچنین صادرات نفت خام خود را به "ناوگان در سایه" نفت‌کش‌های فرسوده منتقل کرده است که تحریم‌های بین‌المللی بر آن قدرت محدودی دارد.

اگرچه اتحادیه اروپا واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را ممنوع کرده اما گاز خط لوله و ال‌ان‌جی این کشور هنوز تحت تأثیر این محدودیت ها قرار نگرفته است.

چندین کشور، از جمله سوئد، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک، برای تحریم کامل گاز LNG روسیه به اتحادیه اروپا فشار وارد کرده‌اند، اما مجارستان به شدت با این اقدام مخالفت کرده است. ممنوعیت کامل این واردات نیاز به به اجماع نظر در میان اعضای این بلوک دارد.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز به شدت به گاز ال‌ان‌جی روسیه وابسته هستند.  این کشور به جریان صادرات ال‌ان‌جی به قاره اروپا عمدتاً از طریق بنادر اسپانیا، بلژیک و فرانسه ادامه داده است.

رویترز پیش ز این در ماه جاری میلادی با استناد به آمار تجارت این اتحادیه گزارش داد که در سال 2023، اتحادیه اروپا خرید این گاز را از روسیه افزایش داد، علیرغم اینکه متعهد شده بود واردات سوخت از این کشور را تا سال 2027 متوقف کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا شماری از سیاستمداران روس را تحریم کرد اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را تصویب کرد

دیگر خبرها

  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها