Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@10:01:31 GMT

آزاد سازی سه هکتار از اراضی کشاورزی بافق

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۳۹۴۱

آزاد سازی سه هکتار از اراضی کشاورزی بافق

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علی اکبر رحمتیان رئیس جهاد کشاورزی بافق از ازاد سازی ۳ هکتار از اراضی زراعی و باغی روستای حسین آباد خبرداد و افزود: سیزده مورد تغییر کاربری غیر مجاز در این روستا شناسایی و با دستور قضایی آزاد سازی شد.

او با بیان اینکه تخریب اراضی زراعی و باغی یکی از تهدید‌های بخش کشاورزی است گفت: مدیریت جهاد کشاورزی به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در خصوص ساخت و ساز‌های غیرمجاز به اخذ دستور قضائی اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان بافق ۵ هزار هکتار اراضی باغی، سه هزار هکتار اراضی زراعی، ۱۳۱ حلقه چاه کشاورزی و ۵ هزار بهره بردار فعال را داراست.

انتهای پیام/ غ

سه هکتار از اراضی کشاورزی بافق آزاد سازی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق شهروندی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزد پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور/ اتمام طرح در سال جاری

ایسنا/یزد مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به رتبه برتر یزد در مستندسازی و حدنگاری(کاداستر) اراضی کشاورزی در کشور، گفت: تاکنون ۷۶ درصد کاداستر اراضی زراعی و کشاورزی استان یزد انجام شد و امسال شاهد اتمام آن خواهیم بود.

«مهدی اقبال» در این باره تصریح کرد: امسال اتمام ۲۴ درصد باقیمانده کاداستر این بخش، به کارگیری تمامی ظرفیت‌های استانی جهت اجرای حدنگاری اراضی کشاورزی و صدور اسناد مالکیت آنها در بخش تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی آن برای کشاورزان به عنوان خط مقدم تولید در کشور بویژه با بهره‌گیری از مزایای سند رسمی برای دریافت تسهیلات و توسعه فعالیتهای تولیدی کشاورزی را با توجه به قول مساعد رئیس کل دادگستری در بسیج تمامی بخش‌ها دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: استان یزد با مستندسازی و کاداستر بیش از ۷۶ درصد از اراضی زراعی، رتبه اول کشور را دارد و این در حالی است که میانگین کشور بالای ۵۰ درصد می باشد.

مدیر کل ثبت اسناد استان خاطرنشان کرد: عملکرد بیشتر واحدهای ثبتی استان بالای میانگین کشوری است که نشان از اعتماد مردم به اجرای قانون جامع حدنگاری، دریافت اسناد کاداستری و تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای خود به تک‌برگی و کاداستری است.

به گفته اقبال، واحدهای ثبتی اردکان، اشکذر و مناطق یک و ۲ شهرستان یزد بالاترین عملکردها در هویت‌سازی، مستندسازی و صدور اسناد کاداستری اراضی کشاورزی استان را دارند و واحدهای مهریز، تفت و نیر در پایین جدول کاداستر اراضی زراعی در پایان سال ۱۴۰۲ قرار گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: با توجه به الزامات قانونی اسناد بالادستی و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر هویت سازی و مستندسازی متر به متر زمین‌های کشور و قانون جامع حدنگار، روند مستندسازی در بخش‌های مختلف استان یزد با جدیت و بصورت جهادی در حال انجام است.

عضو شورای قضایی و حفظ حقوق بیت المال استان اظهار امیدواری کرد تا اتمام کاداستر زراعی، علاوه بر تأمین امنیت قضایی و بهداشت حقوقی جامعه، زمینه تقویت امنیت غذایی مردم با هویت بخشی به داشته‌های ملکی کشاورزان و بهره مندی آنها از مزایای سند رسمی را نیز فراهم آورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی ثبت اسناد و املاک استان یزد، اقبال در پایان یادآور شد: استان یزد با تلاش‌های صورت گرفته در تمامی بخش های بویژه هماهنگی میان دستگاههای قضایی با استانداری و مجموعه های مرتبط با زمین، توانسته در بخش اتمام کاداستر اراضی ملی در میان ۱۰ استان با اتمام کاداستر این بخش، در کاداستر اراضی و املاک روستایی و در کاداستر کشاورزی در رتبه نخست قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق ۷۶ درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی استان یزد
  • یزد، پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • مبارزه علیه آفات زراعی و باغی بروجرد در سطح بیش از ۳۵ هزار هکتار
  • ۸۰۵ هکتار از شالیزارهای مازندران بیمه شدند
  • یزد پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور/ اتمام طرح در سال جاری
  • خسارت ۲۲ هزار و ۳۷۰ هکتاری باران به اراضی زراعی و باغی کرمانشاه
  • سهم۵۰ درصدی کاشت پسته در کشاورزی رشتخوار
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت