Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمود حجتی» روز شنبه در حاشیه بازدید از هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته اظهارداشت: سامانه وزارت جهاد کشاورزی خرید سبوس گندم را ۸۴۰ تومان اعلام کرده اما وزارت صنعت، معدن و تجارت آن را ۱۲۵۰ تومان عرضه می‌کند.

وی افزود: برای رفع اختلاف بهای سبوس گندم بین دو وزارتخانه مکاتباتی نیز با رئیس ستاد تنظیم بازار که وزیر صنعت، معدن و تجارت است انجام دادیم و او دستور بررسی موضوع را داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع به رئیس جمهوری نیز اطلاع داده شد و ایشان نیز دستور دادند که از این بی دقتی‌ها جلوگیری شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم این مشکل نیز رفع شود زیرا این اتفاق درستی نیست که گندم را به قیمت ۶۶۰ تومان بیش از هفت میلیون تن به کارخانجات آرد می‌دهیم و از طرف دیگر نیز ۱۲۰۰ تومان سبوس آن در اختیار دامدار قرار گیرد و این مورد نارضایتی است.

وی بیان کرد: البته کارخانجات آرد نیز مشکلی دارند که باید این مشکل به شیوه خودش حل شود و اینکه قیمت سبوس را قبل از عید افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی داده‌اند و بخواهند دوباره افزایش دهند بر روی محصولات نهایی تاثیر می‌گذارد.

حجتی تاکید کرد: این دقت‌ها باید انجام شود و براساس دستور رئیس جمهوری باید از این بی دقتی‌ها جلوگیری شود.

تامین خوراک دام وضعیت خوبی دارد

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص واردات خوراک دام و طیور گفت: در این زمینه مشکل دارد زیرا عمده خوراک به خصوص طیور که ذرت دانه‌ای و کنجاله است، کشت‌های تابستانه است و به دلیل منابع آب کم، محدودیت‌های جدی در کشت وجود دارد و باید نیاز خود را وارد کنیم.

وی اظهارداشت: در این سال‌ها در ارتباط با توسعه کلزا اقدامات خوبی انجام شده و به مرور زمان کنجاله کلزا نیز به غذای طیور رفته است و استقبال خوبی هم شده است و به مرور بخشی از نیاز جایگزین می‌شود.

حجتی تصریح کرد: در ارتباط با تامین خوراک و واردات وضعیت خوبی را داریم و حتی بارها عنوان شده که برخی مسئولان نگران واردات بیش از اندازه خوراک دام هستند و بر این اساس این محصولات با سرعت بیشتری در حال تخلیه است.

تولید ۲.۵ تن گوشت سفید

وی در ادامه درباره صنعت دامپروری کشور گفت: از نظر دام و دامپروری یکی از کشورهای مطرح در دنیا هستیم و حرف برای گفتن داریم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بخش طیور بیش از ۲.۵ میلیون تن گوشت سفید تولید می‌کنیم و و ارتباط خوبی بین تولیدکنندگان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در ارتباط با مسائل مربوط به مکمل‌، واکسن، خوراک دام پیشرفت‌های خوبی داشتیم و ضریب تبدیل ما در برخی واحدهای نمونه در صنعت طیور به ۱.۶ رسیده است و بخشی از آن تاثیر برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی است که تولیدکنندگان با دنیای خارج ‌آشنا شدند و از طرفی نیز با دیگر تولیدکنندگان نیز ارتباط برقرار کردند.

حجتی گفت: امروز ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد و می‌توانیم صادرات داشته باشیم و هم با بالاترین بهره‌وری و راندمان تولیدات خود را در داخل کشور داشته باشیم و با پایین ترین قیمت بتوانیم محصولات خود را عرضه کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های عشایر، گفت: برگزاری نمایشگاه معرفی ظرفیت‌ها،‌ استعدادها، خلاقیت‌ها، ‌تولیدات جامعه عشایری و روستایی است.

وی با اشاره به سال رونق تولید گفت: عشایر و روستائیان کمترین هزینه را به هزینه‌های عمومی تحمیل می‌کنند و بیشترین دستاورد و تولید را دارند.

حجتی افزود: در طول ۴۰ سال گذشته خدمات مختلفی در زمینه‌های زیربنایی، آب، بهداشت، آموزش و سایر مسائل انجام شده است اما به معنی این نیست که مشکلی ندارند بلکه امیدواریم در آینده مشکلات آنها مرتفع شود و از خدمات رفاهی بیشتری برخوردار شوند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم محمود حجتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان