Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-28@18:25:55 GMT

معدوم سازی هشت و نیم تن تخم مرغ فاسد در آذرشهر

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۴۱۴۹

معدوم سازی هشت و نیم تن تخم مرغ فاسد در آذرشهر

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، امیرحسین بهداد ضمن اعلام این خبر گفت: در بازرسی های به عمل آمده توسط بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان آذرشهر، میزان هشت و نیم تن تخم مرغ غیربهداشتی، غیر مجاز و فاسد در یکی از انبارهای این شهرستان کشف و ضبط  گردید که پس از اخذ حکم قضایی معدوم  شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این واحد متخلف در نظر داشت تخم مرغ های فاسد را وارد چرخه مصرف انسانی نماید افزود: دامپزشکی در زمینه تامین مواد غذایی سالم با جدیت عمل می کند و متخلفان با تشکیل پرونده جهت صدور حکم تحویل مراجع قضائی شده اند.

بهداد به مردم نیز توصیه کرد تخم مرغ های دارای تاریخ تولید و انقضاء درج شده برروی پوسته(تخم مرغ های هویت دار) را از فروشگاه های معتبر تهیه کرده و از خرید تخم مرغ از دست فروش ها خودداری کنند.

وی با تأکید براینکه شستن تخم مرغ قبل از قرار دادن در یخچال موجب ورود میکرو ارگانیسم ها به داخل آن می شود، گفت: مردم عزیز توجه نمایند که مخلوط شدن زرده و سفیده و استشمام بوی تعفن محتویات از علائم تخم مرغ فاسد و تاریخ منقضی است.

 بهداد در پایان از همشهریان درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده های خام دامی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ گزارش کنند تا دراسرع وقت پیگیری شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۰۰ کیلوگرم فرآورده های دامی فاسد در مازندران معدوم شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه آقاپور کاظمی بعدازظهر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان امنیت غذایی آحاد جامعه اولویت این سازمان است گفت: در بازدید کارشناسان این اداره کل از مراکز عرضه متخلف به میزان هزار و ۸۷۷ کیلوگرم از انواع فرآورده‌های خام دامی که به دلایل مختلف ازجمله تاریخ مصرف منقضی و کشتار غیرمجاز کشف و ضبط و یا به دستور مقام قضائی معدوم شدند.

وی گفت: از ابتدای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تشکیل اکیپ‌های مشترک ثابت و سیار و برقراری کشیک‌های ویژه بازدید از واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی به میزان ۸۸۴ کیلوگرم از انواع فرآورده‌های خام دامی ضبط و ۹۹۳ کیلوگرم معدوم شد.

وی با اشاره به تعداد بازدید صورت گرفته اظهار داشت: در مدت مذکور اکیپ‌های نظارتی این اداره کل از ۳۵۲۹ مرکز عرضه فرآورده خام دامی بازدید کردند که در این بین ۱۳۲ مورد تخلف بهداشتی مشخص و تذکرات لازم به عرضه‌کنندگان متخلف داده شد.

کاظمی در پایان با اشاره به موقعیت ویژه استان مازندران به لحاظ توریستی بودن و حضور مسافران در ایام نوروز و تاکید اینکه سلامت هموطنان خط قرمز دامپزشکی است از شهروندان و مسافران محترم درخواست کرد علاوه بر اینکه فراورده‌های خام دامی را از مراکز عرضه معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و هرگونه تخلف در عرضه خام دامی را به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع‌رسانی نموده تا در اسرع وقت توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی موردبررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به نظارت دقیق همکاران ناظر بهداشتی و ناظرین شرعی کشتارگاه‌ها در مدت ۱ ماه طرح تشدید نوروز تا پایان تعطیلات عید افزود: از ابتدای این طرح هزار و ۴۵۲ کیلو گرم لاشه دام دام و بیش از ۶۰ هزار کیلوگرم مرغ در کشتارگاه‌های استان به دلایل مختلف بهداشتی ضبط و معدوم شد.

شایان‌ذکر است طرح تشدید نوروزی و ماه مبارک رمضان برحسب دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور و با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان این طرح از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ در دو نوبت و کاری از ساعات ۸ الی ۱۴ و ۱۴ الی ۲۰ در قالب ۸۸ اکیپ استانی و شهرستانی به‌صورت ثابت و سیار آغاز و تا ۲۳ فروردین ماه ادامه دارد.

کد خبر 6064339

دیگر خبرها

  • کشف، ضبط و معدوم سازی حدود ۱۹ تن انواع مواد خام دامی
  • ۱۸۰۰ کیلوگرم فرآورده های دامی فاسد در مازندران معدوم شد
  • معدوم‌سازی ۱۸۷۷ کیلوگرم فرآورده‌ دامی فاسد
  • معدوم سازی هشت و نیم تن موادغذایی فاسد در بندرعباس
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در جاسک
  • آبزیان حرام گوشت در بوشهر معدوم سازی شدند
  • آبزیان حرام گوشت در شهرستان بوشهر معدوم سازی شد
  • کشف و معدوم سازی ۶۳ کیلوگرم تخم مرغ غیر قابل مصرف در کاشمر
  • کشف و معدوم‌سازی ۱۹ تن انواع مواد خام دامی در نهاوند
  • معدوم سازی بیش از ۱۹ تن فرآورده خام دامی در دزفول