Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@21:10:01 GMT

سقوط آزاد مصرف CNG و رشد مصرف بنزین

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۴۴۶۰

سقوط آزاد مصرف CNG و رشد مصرف بنزین

خبرگزاری تسنیم: حدود چهارماه پیش در حالی که متوسط مصرف روزانه CNG در کشور به ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب رسیده بود، هدفگذاری رشد سهم مصرف CNG در سبد سوخت کشور در مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در دستور کار قرار گرفت.

این برنامه با توجه به ظرفیت ایجاد شده ۴۰ میلیون مترمکعبی عرضه روزانه CNG، خالی بودن حدود نیمی از این ظرفیت و رشد افسارگسیخته مصرف بنزین، به منظور جایگزینی مصرف بنزین با سوخت CNG هدفگذاری شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اواسط اردیبهشت ماه تا امروز، نه تنها سهم مصرف CNG در سبد سوخت کشور افزوده نشده بلکه بررسی‌های خبرنگار تسنیم حاکی از سقوط آزاد مصرف CNG در کشور است.

بررسی‌های تسنیم نشان می‌دهد مصرف روزانه CNG در کشور به زیر ۲۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده و نمودار مصرف CNG به سمت ۱۹ میلیون مترمکعب در روز نزدیک می‌شود.

با کاهش مصرف CNG در کشور و همچنین رشد مصرف بنزین در سایه عدم ارائه راهکاری مشخص از سوی دولت برای مدیریت سبد سوخت، ابهام در این زمینه روز به روز در حال افزایش است.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: مصرف بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه از افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت هواپیما در این منطقه در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، احمد مجرد گفت: همزمان با ورود به سال نو و افزایش سفرهای نوروزی، از تاریخ ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۲ تا پانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، بیش از ۲۲۰ هزار لیتر سوخت هواپیما در فرودگاه «شهید باکری ارومیه» مصرف شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۱۴۰۲)، ۳۴ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این مقدار سوخت میان ۶۲ پرواز توزیع شده است، افزود: با توجه به حضور و ورود گسترده مسافران نوروزی به این شهرستان، سوخت‌رسانی و خدمات‌دهی در این منطقه حساسیت بالایی دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه اظهار کرد: کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با بازدیدهای دوره‌ای و بررسی نحوه عملکرد سوخت‌رسانی مجاری عرضه سوخت، بر همه جایگاه‌های سوخت سطح منطقه نظارت می‌کنند.

مجرد یادآور شد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان غربی و همسایگی با سه کشور، سوخت‌رسانی به ناوگان هوایی از وظایف بسیار مهم و راهبردی شرکت به‌شمار می‌رود و باید با دقت و نظارتی جدی انجام شود.

دیگر خبرها

  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • سهم ۲۵ درصدی بخش کشاورزی از مصرف نفت‌گاز استان کردستان
  • خبر مهم درباره قطع سهمیه‌ بنزین برخی خودروها
  • سهمیه بنزین این تاکسی ها در ۱۴۰۳ قطع شد
  • سهمیه بنزین این خودروها قطع شد/ جزییات تازه از حذف کارت سوخت رانندگان
  • افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه