Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر جدید بریتانیا در نخستین روز کاری خود نیز بار دیگر وعده خروج این کشور از اتحادیه اروپا را حتی بدون توافق با بروکسل تکرار کرده بود.

روزنامه انگلیس زبان "گاردین" نوشت : انتظار می رود که جانسون برای دیدار با «امانوئل مکرون» در پاریس و «آنگلا مرکل» در برلین در اوایل این هفته به دنبال تلاش برای شکستن بن بست برگزیت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفته اند که جانسون روز سه شنبه در پاریس و روز چهارشنبه در برلین خواهد بود؛ هرچند که هنوز این تاریخ ها به طور رسمی تایید نشده اند.

اگر چه منابع دولت انگلستان از اظهارنظر در این باره خودداری کرده اند اما در عین حال یکی از منابع گفته، مکرون و مرکل امیدوار هستند که جانسون با ایده هایی در مورد چگونگی جلوگیری از خروج بدون توافق آماده شود.

نخست وزیر انگلستان قول داده است از اتحادیه اروپا تا 31 اکتبر بدون توافق خارج شود

همراهی آمریکا با انگلیس در موضوع برگزیت مطابق برنامه اعلام شده در دستور گفت و گوهای هفته جاری جان بولتون در لندن بوده است.

این نگرانی وجود دارد که شرکت های آمریکایی بازارهای  انگلیس را با کالاهای ارزان قیمت پر کنند؛ اتفاقی که بخش کسب و کار در انگلیس را تضعیف و استانداردهای کالاهای آمریکایی فروخته شده در انگلیس را کاهش خواهد داد.

در واقع باید گفت که برگزیت بدون توافق به معنی خروج لندن از اتحادیه اروپا بدون تعیین موازین و مقررات و نیز مناسبات آینده میان دو طرف است. شکست دولت انگلیس در متقاعد کردن مجلس به تصویب توافق برگزیت ، منجر به استعفای ترزا می نخست وزیر پیشین انگلیس شد.

شنبه گذشته، رسانه های فرانسوی اعلام کردند که در نشست «گروه 7»، نخست وزیر جدید انگلیس در کانون توجه قرار خواهد گرفت.



اروپایی ها می خواهند با او در مورد برگزیت بحث کنند که بوریس جانسون وعده داده در ۳۱ اکتبر حتی به قیمت یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود.

او همچنین برای دیدار با دونالد ترامپ که گفته بود برای ملاقات با جانسون که او را به عنوان متحدی در صحنه بین الملل می بیند "بی تاب" است،  مشتاقانه انتظار می کشد.

هر دو آرزو دارند که "توافقنامه تجاری بلندپروازانه" در اسرع وقت پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا منعقد شود.

نشست سران گروه 7 روزهای 24 تا 26 اوت(دوم تا چهارم شهریور) در شهر ساحلی بیاریتز فرانسه برگزار می شود.


بوریس جانسون در نخستین نطق خود در کسوت نخست وزیر انگلیس در پارلمان گفته بود: آماده مذاکره با اتحادیه اروپا هستیم و تمام تمرکز خود را با انرژی و اراده خرج می‌کنیم تا به توافق برسیم. اما اگر نشد در شرایط مطلوب‌تر از آنچه تصور می‌شود، قرار داریم که بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک کنیم.

او ماموریت اصلی دولت خود را تحقق برگزیت تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) خواند و در اظهاراتی شبیه به رئیس جمهوری آمریکا گفت می خواهد انگلیس را به بهترین کشور روی زمین تبدیل کند.

نخست وزیر انگلیس مدعی شده بود که در این راستا قصد دارد تا با احترام به رای مردم در همه پرسی برگزیت، اعتماد از دست رفته به سیاست را دوباره احیا کند.




وی به شهروندان اروپایی مقیم انگلیس هم اطمینان داد که در دولت او آنها می توانند پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا به اقامت و زندگی در این کشور ادامه دهند.

جانسون همچنین در سخنانی در مقابل دفتر نخست وزیری تکرار کرد، انگلیس طبق مهلت تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا، «بدون هیچ اما و اگری» ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با یک توافق بهتر از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه آلمان انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است

به گزارش جماران از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که عقب‌نشینی پی در پی آمریکا از طرح‌های پیشنهادی خود، جانبداری از رژیم اشغالگر است و مذاکرات مبادله اسرا را با مشکل مواجه کرده است.

منبع مذکور اشاره کرد: ما رویکرد و نگرش خود را در مورد توافق مبادله اسرا با استناد به طرح پیشنهادی واسطه‌ها از جمله واشنگتن در پاریس با تکیه بر چارچوب پیشنهادی دوم پاریس ارائه دادیم.

این رهبر حماس بیان کرد که همزمان با مخالفت رژیم صهیونیستی با این طرح، آمریکا هم از آن عقب نشست و طرحی را ارائه داد که کاملا همسو با خواسته‌ها و موضع طرف صهیونیستی بود.

وی اظهار داشت که مواضع و رفتارهای آمریکا نه تنها منجر به رسیدن به توافق نخواهد شد بلکه تنش و درگیری‌ها و خونریزی‌ها را هم شدت خواهد بخشید.

 

دیگر خبرها

  • انگلیس درخواست نتانیاهو برای «تروریستی» خواندن سپاه را رد کرد
  • بعد از ۹ سال؛ لیگ برتر انگلیس بدون نماینده در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس