Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان حفاظت محیط زیست، پیشنهاد اصلاح ماده (۲۵) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز درخصوص صادرات حیوانات وحشی عادی، در معرض نابودی و کمیاب، انواع موجودات آبزی، پرندگان شکاری و غیرشکاری و اجزای آن‌ها را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دفتر هیئت دولت، سازمان حفاظت محیط زیست، پیشنهاد اصلاح ماده (۲۵) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز درخصوص صادرات حیوانات وحشی عادی، در معرض نابودی و کمیاب، انواع موجودات آبزی، پرندگان شکاری و غیرشکاری و اجزای آن‌ها را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مطابق ماده (25) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هر کس بدون اخذ مجوز قانونی از سازمان حفاظت محیط زیست و عدم رعایت سایر ترتیبات پیش‌بینی شده در قوانین و مقررات، به صدور حیوانات وحشی عادی، در معرض نابودی و کمیاب، انواع موجودات آبزی، پرندگان شکاری و غیرشکاری اعم از بومی یا مهاجر وحشی به طور زنده یا غیرزنده و نیز اجزای این حیوانات مبادرت کند یا در حین صدور و خارج نمودن دستگیر شود، هر چند عمل او منجر به خروج موارد مذکور از کشور نشود به مجازات قاچاق کالای ممنوع محکوم می گردد. تعیین مصادیق این حیوانات بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است.

 

نظر به اینکه در ماده مذکور، قانون‌گذار صرفاً صدور جانوران وحشی را مورد حکم قرار داده و درخصوص ورود غیرقانونی و بدون مجوز جانوران وحشی مشمول، سکوت اختیار کرده است که از نظر انتقال بیماری های اپیدمی، تبعات و مشکلات غیرمنظره ای برای کشور به همراه خواهد داشت، سازمان حفاظت محیط زیست، پیشنهاد اصلاح ماده مذکور را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه نموده است.

 

بر اساس این پیشنهاد، در ماده مورد اشاره، عبارت «ورود و» قبل از عبارت «صدور» اضافه می شود.

 

گفتنی است، پیشنهاد فوق، مراحل بررسی خود را در کمیسیون لوایح هیئت دولت طی می کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل نماز جمعه خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد غدیر خراسان جنوبي عید غدیر بیرجند آیت الله آ میراحمد تقوی امام جمعه هیات دولت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در خرامه

لیلا نبی‌زاده با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: ماموران گشت و کنترل در منطقه، گردنه غنیمی به یک مورد تخلف صید غیرمجاز پرندگان برخورد کردند و این ادوات صید به دست آمد.

او با بیان اینکه این موارد ضمن تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال شد، خواستار برخورد قاطع با متخلفان شد و افزود: در فصل زادآوری و تخم‌گذاری پرندگان باید بیش از پیش امنیت و ایمنی مناطق تحت مدیریت حفظ شود.

نبی‌زاده اظهار کرد: سلب آزادی یا گرفتن جان حیوانات و پرندگان وحشی از سوی خاطیان، زیبایی را از طبیعت گرفته و به این نعمت الهی لطمه وارد می‌کند.

او با بیان اینکه باید با طبیعت دوست و مهربان بود، اظهار کرد: افراد باید به محیط زیست اهمیت بیشتری قایل شوند و یقین بدانند که طبیعت با وجود انواع حیوانات و پرندگان زیبا و دیدنی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرامه، برخورد قانونی با شکارچیان متخلف را امری لازم و ضروری دانست و گفت: افرادی که به‌طور غیرمجاز دست به شکار حیوانات و پرندگان می‌زنند در صورت مشاهده از سوی محیط بانان دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۳۰ قطعه کبک در دامان طبیعت مرند
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • صدور نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی
  • نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی صادر شد
  • مناطق ممنوعه کوهنوردی آذربایجان‌شرقی در فصل بهار اعلام شد
  • ‌کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در خرامه
  • ‌کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در «خرامه» فارس
  • جریمه آسیب به حیات وحش سنگین شد
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی