Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:49:32 GMT

۳۵۰ واحد شهرک تخصصی ایلام آماده واگذاری به صنوف است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۵۰۶۲

۳۵۰ واحد شهرک تخصصی ایلام آماده واگذاری به صنوف است

به گزارش ایرنا، اقبال اسماعیلی روز شنبه در نشست با خبرنگاران ایلام اظهار داشت: با توجه به بافت شهر ایلام و نبود زمین های وسیع برای شهرک سازی، باید به سمت اراضی با مساحت چهار هکتاری که جز اراضی ملی باشند و بتوان آنها را تصرف کرد، پیش برویم.

وی افزود: با تامین زیرساخت ها و ورود سرمایه گذار به استان باید پیگیری های لازم برای ایجاد شهرک تخصصی صورت گیرد تا ۲ شهرک تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی که در حال پیگیری است در استان ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی با بیان اینکه باید صنایع پایین دستی این واحدها نیز مورد توجه قرار گیرند، گفت: موافقت نامه هایی در این راستا صورت گرفته که باید با فراهم کردن امکانات نظر سرمایه گذاران بومی را به سمت شهرستان هایی مانند دهلران، مهران و هلیلان جلب کرد.

وی به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی شهرک تخصصی صنفی ایلام به مساحت چهار هکتار اشاره کرد و افزود: ۶۰۰ واحد در این شهرک پیش بینی شده که تاکنون ۴۰۰ نفر ثبت نام و ۳۵۰ واحد آماده واگذاری به صنوف است.

اسماعیلی یادآور شد: انتقال این اصناف با اولویت جوشکاران، آلومینیوم سازان و نجاران است که با توجه به ضعیف بودن این قشر از نظر اقتصادی قیمت واگذاری اراضی برای این صنوف پایین است.

وی تاکید کرد: انتقال صنوف آلاینده و مزاحم باعث ارتقا سیمای شهر، ایجاد کارگاه‌های تخصصی، تسهیل در کسب و کار و توجه جدی و زیربنایی به بهداشت عمومی، صنفی و اجتماعی می شود.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی ایلام به سفر اتاق بازرگانی عراق به ایلام اشاره کرد و گفت: پنج اتاق بازرگانی از پنج استان عراق وارد ایلام شدند که با مشاهده ظرفیت های اقتصادی در استان قطعا این سفر منتج به انعقاد قراردادهای تجاری خواهد شد.

۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد، ۱۱ شهرک تاکنون به بهره برداری رسیده و در مجموع ۵۵۰ پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده است.

۷۱۸۰/۶۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام شهرک های صنعتی اقتصاد نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت : طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی کلران در شهرک صنعتی سمنان   با سرمایه گذاری بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.
در فاز ۲ و توسعه این واحد تولیدی سالانه ۲۳۲هزار تن کلر، هیپوکلریت، اسید کلریدریک، هیپو کلریت کلسیم و کلرو کلسیم تولید می شود .

با راه اندازی این طرح توسعه زمینه اشتغال ۶۰ نفر فراهم شده است.
این شرکت صنایع شیمیایی  یکی از بزرگترین تولید کنندگان کلر در   کشور است که زمینه اشتغال حدود ۸۶۰ نفر در  سمنان را فراهم کرده است .
بازدید از پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری شهرک صنعتی سمنان ، اتصال ریلی یک واحد صنعتی در سمنان به شبکه راه آهن سراسری، نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگا واتی منطقه ویژه اقتصادی شهرک صنعتی سمنان و چند واحد صنعتی در سرخه و مهدیشهر از برنامه های دیگزر وزیر صمت در سفر به سمنان بود .

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود
  • واگذاری آزمون‌های ارتقا و گواهینامه دستیاران پزشکی به دانشگاه‌ها
  • واگذاری بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان هرمزگانی