Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفیعی پور با اشاره به اینکه صدور برخی مجوز‌ها در کشور یک دهه طول می‌کشد، گفت: تلاش کرده ایم زمان صدور مجوز‌ها را به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری که در محل دامپزشکی استان تهران و بازدید از مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه مرجع و مطالعات کاربردی برگزار شد، با تاکید بر این مسئله که انحصار بر واردات نهاده‌های دامی باید برداشته شود، اظهار کرد: طی یک ماه و نیم گذشته ۲ مکاتبه پی در پی با تشکل‌ها و نهاد‌ها درباره واردات نهاده‌ها انجام داده‌ایم و به آن‌ها اعلام کرده ایم که خودشان نهاده‌های مورد نیازشان را وارد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: با نامه‌ای که به تشکل‌ها و زنجیره‌های تولید زدیم، اما تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد تشکل‌ها برای انجام این کار مراجعه کرده‌اند که این تعداد قابل قبول نیست.

رفیعی پور ادامه داد: در مورد نیاز‌های دامپزشکی کشور حدود ۴۰۰ وارد کننده وجود دارد و همواره ما از تشکل‌های مربوط درخواست کرده ایم که به این عرصه ورود کنند و اجازه انحصار در این بخش را نخواهیم داد.بیشتر بخوانید: ۳ هزار و ۶۰۰ ناظر بهداشتی و شرعی بر عرضه دام نظارت دارند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با انتقاد از این مسئله که صدور برخی مجوز‌ها بیش از ۱ دهه طول می‌کشد بیان کرد: با توجه به آنکه این مسئله مقرون به صرفه نیست از این رو تلاش کرده‌ایم در سازمان دامپزشکی کشور زمان صدور مجوز‌ها را به حداقل برسانیم.

او با اشاره به اینکه در فرایند صدور مجوز وزارتخانه‌های متعددی نقش دارند افزود: همه آن‌ها باید چنین برنامه‌ای داشته باشند تا زمان صدور مجوز‌ها به حداقل برسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بعد از گذشت ۶۰ سال برنامه ملی نیوکاسل  در کشور اجرا شد، بیان کرد: در سازمان دامپزشکی دستور‌العمل‌های جدیدی صادر شده که بر اساس آن‌ها توانسته‌ایم برخی بیماری‌های استراتژیک مانند آنفولانزای فوق حاد پرندگان را کنترل کنیم.
به گفته وی بخش خصوصی به سامانه جی آی اس (سامانه پایش و مراقبت بیماری‌ةای دامی) دسترسی پیدا کرده است که این اتفاق بیار مهمی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تا یک سال گذشته به سبب شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان مجبور به واردات تخم مرغ برای تامین نیاز کشور بودیم افزود: این در حالی است که هم اکنون تخم مرغ ارزان‌ترین پروتئین در دسترس مردم به شمار می‌رود، اما نکته حائز اهمیت این است که طرح آمایش سرزمین باید در کشور اجرا شود تا به سبب پراکندگی تولید در برخی استان‌ها در چند سال بعد مجدد با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان مواجه نشویم.

او ادامه داد: تفویض اختیار به بخش خصوصی از دیگر اقدامات سازمان دامپزشکی کشور است که تا حدودی توانسته روند کار را برای سازمان دولتی مثل سازمان دامپزشکی کشور بهتر کند.

به گفته رفیعی‌پور در شرایط تحریم باید وابستگی به واردات نهاده‌ها، بذر، واکسن و تجهیزات را به حداقل برسانیم چرا که کشور‌های دیگر به ویژه در شرایط تحریم این امکانات را به ما نمی‌دهند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه طرح ملی مبارزه با نیوکاسل در کشور اجرا می‌شود گفت: ۶۰ سال است که بیماری نیوکاسل به بخش تولید آسیب جدی وارد کرده است و با اقدام موفقی که در کنترل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان طرح ملی مبارزه با بیماری نیوکاسل را اجرایی کردیم. این طرح از اردیبهشت سال ۹۷ آغاز و در نیمه دوم امسال سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

رفیعی‌پور در پایان تصریح کرد: با امضای تفاهم نامه مشکلات صادرات را مرتفع کرده‌ایم به طوری‌که هم اکنون با امضای تفاهم نامه همه روزه تخم مرغ نطفه دار  داشتیم در حالی که در گذشته از این کشور‌ها تنها وارد کننده بوده ایم.

انتهای پیام/

بعد از گذشت ۶۰ سال برنامه ملی نیوکاسل را در کشور اجرا شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی زارعی، مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که صبح امروز (چهارشنبه) در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن و اعضای هیئت مدیره بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین برگزار شد، اظهار کرد: یک بیماری ۴۰ ساله درمان شده و امیدواریم اتفاقات خوبی در خصوص این دو باشگاه رخ دهد.

وی افزود: ورزش را باید به عنوان یک صنعت پولساز ببینیم و  بدانیم که ۲ درصد از تولید ناخالص کشورهای پیشرفته را به خود اختصاص می‌دهد و هدفگذاری کشورهای همسایه در سه ساله آینده ۳ درصد است و  باید به این سمت حرکت کنیم و نقطه آغاز این کار، واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است.

رئیس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بود، اعلام کرد: با کنفدراسیون فوتبال آسیا مسائل را چک کرده‌ایم و مشکلی وجود ندارد و باید سراغ سایر اشکالات برویم و آن‌ها را نیز حل کنیم.

زارعی ادامه داد: امیدوار هستیم هر دو باشگاه مجوز حرفه‌ای بگیرند و سایر مشکلات خود را حل کنند؛ اگر یکی از این دو باشگاه واگذار می‌شد از نظر ای‌اف‌سی مشکل حل می‌شد اما خوشبختانه سهام دو باشگاه به یک اندازه واگذار شد.

مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای با اشاره به اینکه امیدواریم این اتفاق سرعت حرکت ورزش و فوتبال ایران را بیشتر کند، گفت: از اعضای فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنیم چرا که پیگیری بسیاری انجام دادند و وزارت ورزش هم همراه بود و در نهایت این اتفاق رخ داد. همچنین جای تشکر دارد که با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی مشکلات دو باشگاه حل شد و  یک جلسه نیز با حضور شرکت توسعه و نوسازی اماکن ورزش و سازمان لیگ داشتیم و امیدواریم ورزشگاه آزادی نیز تکان اساسی به خود ببیند.

دیگر خبرها

  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل