Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@22:36:21 GMT

آمادگی 3000 هیات مذهبی تبریز برای عید غدیر

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۵۱۲۹

آمادگی 3000 هیات مذهبی تبریز برای عید غدیر

صمد قلی‌زاده ، رئیس هیئت مدیره شورای هیئات مذهبی تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از آمادگی حدود 3000 هیات مذهبی موجود تبریز برای عیدغدیر خبر داد و گفت: کلیه هیئات برای روز غدیرخم برنامه داشته و جشن‌ ویژه‌ای برگزار می‌کنند.
وی با بیان این‌که این برنامه‌ها در حسینیه‌ها، مساجد(مسجد شعبان، مصلی امام خمینی(ره) و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..)، منازل، سالن‌ها و... برگزار می‌شود، گفت: در این خصوص جشن‌های خیابانی نیز بصورت گسترده برگزار شده و جشن عید غدیر در تمامی مناطق و نواحی تبریز در سطح بالایی برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که برنامه‌های شاخص بسیاری در عید غدیر خم توسط هیات‌های مذهبی تبریز برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌های عید غدیر از عصر روز دوشنبه همزمان با اقامه نماز مغرب شروع شده و تا مغرب روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت البته به جهت قرارگیری در دهه ولایت، برخی از هیئات، برنامه‌های عید غدیر را تا سه روز تداوم می‌دهند.
قلی‌زاده با تاکید بر این‌که کلیه‌های هیات‌های مذهبی تبریز بعد از اتمام جشن غدیر برای برگزاری برنامه‌های محرم الحرام آماده می‌شوند، گفت: سال‌ها قبل عید غدیرخم تحت الشعاع محرم قرار داشت اما طی سال‌های اخیر، با تلاش و فرهنگ‌سازی به مرحله‌ای رسیده‌ایم که در روز عید غدیر خم، صرفا جشن برپا شده و بر این عید تمرکز می‌شود.
رئیس هیئت مدیره شورای هیئات مذهبی تبریز افزود: هیات‌های مذهبی تبریز نیز به این شعور رسیده‌اند که در روز غدیرخم که روز مبارکی برای شیعیان است، برنامه عزاداری برای محرم برگزار نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان

به گزارش خبرنگار مهر، با موافقت کنفدراسیون آسیا، ایران به طور رسمی قرار است میزبان دهمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان در تهران باشد. این بازی‌ها پیشتر قرار بود در ۲۰ رشته ورزشی و در جزیره کیش برگزار شود اما در نهایت تهران به عنوان شهر میزبان قرار است در نیمه دوم سال پذیرای کشورهای شرکت کننده در این رویداد بین المللی باشد. دهمین دوره این رقابت‌ها، نخستین میزبانی ایران در بازی‌های آسیایی ناشنوایان به شمار می‌رود.

ایران میزبان ۲۰ کشور در بازی‌های آسیایی

مصطفی نکو لعل آزاد رییس فدراسیون ناشنوایان در گفت وگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: از اواخر مهر تا ۱۰ آبان میزبان کشورهایی خواهیم بود که برای حضور در این بازیها اعلام آمادگی کردند. بر اساس آنچه که در ستاد عالی بازیها به تصویب رسیده است این بازیها در ۱۶ رشته ورزشی برگزار خواهد شد که تا کنون ۲۰ کشور برای شرکت در این بازیها به ما اعلام آمادگی کردند. درخواست ۱۱ کشور به صورت مکتوب به دست ما رسیده است و مابقی کشورها نیز فعلا به صورت شفاهی اعلام آمادگی کردند. در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم میزبان تیم های بیشتری باشیم تا مسابقات به بهترین شکل و با کیفیت بالایی برگزار شود.

انتخابات فدراسیون و زمانی که از دست رفت

وی افزود: با توجه به اینکه قرار بود انتخابات فدراسیون برگزار شود کمی در انجام کارها عقب ماندیم ولی با حمایت وزارت ورزش و سایر دستگاه‌هایی که برای میزبانی بهتر ایران اعلام آمادگی کردند به نظر می رسد پرونده ثبت نام از کشورهای حاضر در این بازیها اواخر اردیبهشت بسته شود. درست است که بخاطر انتخابات زمان را از دست دادیم اما فدراسیون ناشنوایان ایران از نظر فنی هیچ مشکلی برای برگزاری ندارد و فقط منتظر تعداد تیم های شرکت کننده هستیم.

رییس فدراسیون ناشنوایان در مورد دلیل میزبانی این بازیها در تهران گفت: خیلی از استانها اعلام آمادگی کردند که در برخی رشته ها می توانند میزبان باشند اما از آنجایی که اکثر کشورها با چند تیم ورزشی به ایران می آیند برای اینکه همه آنها در یکجا مستقر باشند تصمیم بر این شد که فقط تهران شهر میزبان این بازیها باشد. سعی می‌کنیم در این میزبانی سربلند باشیم.

ایران با ۲ تیم در برخی رشته‌ها

نکو لعل آزاد پاسخ به این پرسش که ایران در چند رشته قرار است در این بازیها شرکت کند؟ عنوان کرد: همانطور که گفتم این بازیها در ۱۶ رشته ورزشی برگزار خواهد شد که ایران در همه ۱۶ رشته نماینده دارد. علاوه بر این ما این آمادگی را داریم که حتی در برخی رشته ها با دو تیم شرکتن کنیم که هنوز منتظر تایید هستیم. خوشبختانه تیم های ما در حال تمرین هستند و از همین حالا آمادگی مطلوبی برای رقابت با رقبا دارند. اکثر رشته های ورزشی ما در مسابقات مختلف بین المللی همواره روی سکو قرار داشتند که بدون شک در تلاش اند بتوانند در دهمین دوره بازیهای آسیایی نیز مقامی در شان خودشان کسب کنند.

شهرداری برگزار کننده افتتاحیه و اختتامیه شد

وی در پایان درباره میزان بودجه اختصاص داده شده برای برگزاری این دهمین دوره بازیهای آسیایی ناشنوایان گفت: برای میزبانی ایران یک بودجه از طریق وزارت ورزش و جوانان اختصاص داده شده است و یک بودجه هم از استانداری در نظر گرفته است. البته برخی ارگان‌ها و دستگاه نیز در کنار ما هستند تا بتوانیم با تمام قدرت این مسابقات را برگزار کنیم. شهرداری تهران هم قرار است برگزار کننده افتتاحیه و اختتامیه بازیها را به عهده داشته باشد.

کد خبر 6086300

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد
  • اولین دوره مسابقات فوتسال جام هیأت مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است
  • رییس صدا و سیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست
  • طالقانی:کاراستقلال خوزستان صحیح نبود؛برای‌شان بحران می‌سازند
  • رئیس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست
  • رییس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست/ در برنامه های زنده کنترل اظهارات کارشناسان کار ساده‌ای نیست
  • رییس صدا و سیما : مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست/ در برنامه های زنده کنترل اظهارات کارشناسان کار ساده ای نیست