Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@22:10:29 GMT

جولای «گرم‌ترین» ماه زمین

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۵۳۰۲

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده اعلام کرد: ژوئیه گرم‌ترین ماه جهان در 140 سال اخیر است.

علاوه بر این، در ماه جولای یخ‌های قطب شمال به پایین‌ترین نقطه خود رسیده است که این موضوع نیز بی‌سابقه است.

براساس اطلاعات موجود، ماه گذشته 0.95 درجه سانتیگراد (1.71 درجه فارنهایت) گرم‌تر از متوسط ​​بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرمای ماه جولای 2019 حتی رکورد گرمای جولای 2018 را که تصور می‌شد گرم‌ترین ماه طی بیش از یک قرن بوده است را شکست. 

اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده گفته است: سال 2019 را می‌توان جزء یکی از پنج سال از گرم‌ترین‌ سال‌های کره زمین از سال 1880 تاکنون دانست.

گزارشی از طرف اداره ملی اقیانوسی و جوی تأیید کرد که ماه گذشته گرم‌ترین ماه ژوئیه و گرمترین ماه ثبت رکورد برای سیاره زمین با دمای جهانی 0.95 درجه سانتیگراد (1.71 درجه فارنهایت) گرم‌تر از میانگین قرن بیستم بود.

دانشمندان می‌گویند که روند صعودی افزایش گرمای هوا به دلیل تغییرات آب و هوایی به دست بشر ادامه خواهد یافت. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برف بازی در بهار در آذربایجان شرقی

به گزارش «تابناک»، «محمد امیدفر»، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه ملکان با ۲۳ میلی متر بارندگی، پس از مرند بیشترین بارش استان را به خود اختصاص داده است، افزود: امروز پدیده غالب در سطح استان وزش باد شدید به ویژه در بعد از ظهر بوده و از اواخر وقت تا عصر چهارشنبه دوباره بارش برف و باران آغاز می شود.

وی با بیان اینکه بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر استان به ویژه هریس، خاروانا، هوراند، کلیبر و مرند به صورت برف خواهد بود، اظهار کرد: بارش در مناطق گرمسیر استان نیز به صورت باران خواهد بود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در استان حاکم می شود ولی از اواخر روز شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد جو استان می شود.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید در بعد از ظهر امروز، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه های سبک و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

وی خواستار احتیاط در ترددهای جاده ای به ویژه در مناطق کوهستانی و سردسیر استان، صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم، اطمینان از سلامت فنی خودرو و لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی شد.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته خداآفرین با دمای ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و هریس با ۲ درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بودند.

امیدفر، افزود: در این بازه زمانی دمای تبریز در گرمترین زمان به ۶ درجه بالای صفر و در خنک ترین زمان به صفر درجه رسید و دمای فعلی (۹.۱۵صبح) این شهر ۲ درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • هوای آذربایجان‌غربی تا ۷ درجه گرم‌تر می‌شود
  • ورود موج جدید بارش برف و باران بهاری به اصفهان
  • احتمال بارش باران و وزش باد در همدان
  • سقوط آزاد ین
  • پایان هفته در آذربایجان‌غربی جوی پایدار و آرام است
  • پیش‌بینی هوای تهران در چند روز آینده
  • افزایش دمای هوای صبحگاهی در همدان 
  • دمای هوا در آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • برف بازی در بهار در آذربایجان شرقی
  • شهرستان مرند در صدر بارش‌های آذربایجان شرقی