Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@19:07:01 GMT

۱۰۰ درصد برنامه تولید نفت محقق شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۵۴۲۹

۱۰۰ درصد برنامه تولید نفت محقق شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، سعید کوتی، مدیر تولید این شرکت در نشست تخصصی و پیشگیرانه صیانت از تولید در مقابل حوادث طبیعی و غیرمترقبه شرکت نفت‌خیز جنوب گفت: هدف از این نشست درس‌آموزی، تعیین نقاط ضعف و قوت و همچنین بررسی دستاوردها و چالش‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در مقابله با سیل اخیر در بخش جبهه صیانت از تولید، چاه‌ها و تاسیسات فرآیندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با وجود سیل گسترده و فعالیت بیش از هزار نفر از کارکنان شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و امداد و خدمت‌رسانی به مردم شریف و تخصیص صدها دستگاه ماشین سنگین و نیمه‌سنگین به ستاد مدیریت بحران خوزستان، موفق به تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تولید نفت خام شدیم و این درحالی است که منطقه وسیعی از چاه‌ها، تاسیسات و جاده‌های ارتباطی را آب فرا گرفته بود.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ارتباط مستمر با سازمان‌های ذی‌ربط از قبیل هواشناسی و ستاد مدیریت بحران را ضروری و بسیار مهم دانست و بیان کرد: داده‌های هواشناسی و اطلاعات دریافتی از مراجع موثق و بررسی احتمال بارش‌های شدید باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کوتی بر لزوم آمادگی هرچه بیشتر همه ادارات و سازمان‌ها در زمان وقوع سیل و نیز استفاده از تجارب آنان تاکید کرد و افزود: باید آنچه را در بخش نگهداشت تولید و محافظت از تاسیسات و چاه‌ها و خطوط لوله شرکت انجام داده یا نداده‌ایم بررسی کنیم و از زمان فعلی که در اختیار داریم نهایت استفاده را برای اتخاذ تصمیم‌های لازم ببریم.

وی تقویت سیل‌بندهای اطراف تاسیسات، شناسایی نقاط ریسک‌پذیر، تقویت پل‌های کریدورهای نفتی، ایمن سازی خطوط لوله و چاه‌های تولیدی و ترمیم جاده‌های ارتباطی را از مهم‌ترین اقدام‌هایی دانست که باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پس از ارائه گزارش‌ها و نظرات مدیران شرکت و شرکت‌های تابع اذعان کرد: در صورت بروز هرگونه رویداد طبیعی، صنعت نفت براساس مسئولیت اجتماعی خود، افزون بر حفاظت از تاسیسات، سرمایه‌های انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات خود را در حد امکان و توانمندی برای کمک‌رسانی گسیل خواهد کرد، زیرا عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در قبال مردم شریف این مرز و بوم را از وظایف اصلی خود می‌دانیم. صیانت از تولید که شامل تامین خوراک پالایشگاه‌های کشور، تامین گاز مصرفی منازل و موارد دیگر است، خود نوعی مسئولیت اجتماعی است.

کد خبر 4694565

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید نفت کاهش تولید نفت قیمت نفت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب قیمت دلار بانک مرکزی ایران جنگ تجاری قیمت نفت بازار سهام بورس تولید نفت دلار وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی قیمت یورو مالیات کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد انرژی و پروتئین از گندم تامین می‌شود

سهراب سهرابی با بیان اینکه در تقویم رسمی کشور ۳۱ فروردین روز گندم نامگذاری شده است، گفت: گندم در ایران و جهان یک غله بسیار مهم و استراتژیک محسوب می‌شود و در کشور ماهم بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز از گندم تامین می‌شود.

به گفته او، گندم یکی از محصولات مهم زراعی است که ۲ برنامه اساسی و کلیدی را  در راستای افزایش پایداری تولید و ارتقای کیفیت دنبال می‌کند.

سهرابی ادامه داد: در راستای افزایش و پایداری تولید و ارتقای کیفیت برنامه‌های ویژه‌ای همچون تولید و ساماندهی بذور اصلاح شده، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، کشت‌های مکانیزه، مدیریت آفات، بیماری و علف‌های هرز  و کاهش ضایعات برداشت از جمله این اقدامات است که در راستای شعار سال و مشارکت کشاورزان انجام می‌شود.

مجری طرح گندم با اشاره به برنامه‌های وزارت جهاد در راستای پایداری تولید گندم افزود: طرح جهش تولید با همکاری ستاد فرمان حضرت امام (ره) و کشاورزان دیم کار در سطح ۵.۲ میلیون هکتار و کشت قراردادی در سطح ۳.۲ میلیون هکتار در حال انجام است. همچنین تولید نان کامل اقدام دیگری است  که با مشارکت وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد شروع کردیم. براین اساس حداکثر ۴ درصد سبوس دانه استخراج می‌شود که جوانه گندم حاوی ویتامین مورد نیاز بدن، نشاسته و کربوهیدرات‌ها را تامین می‌کند.

او در ادامه افزود: در فرهنگ عمومی جامعه نان‌های سفید تقاضای بیشتری دارند، درحالیکه از لحاظ سلامت جامعه و تامین پروتئین نان‌های سبوس دار مقوی هستند که سلامت جامعه را تامین می‌کنند.

سهرابی با بیان اینکه طی یک برنامه کوتاه مدت ۲ تا ۳ ساله به خودکفایی پایدار می‌رسیم، گفت: در دنیا گندم ابزار قدرت است که باید بتوانیم غذای اصلی را در داخل تامین کنیم. خودکفایی با دانش بخش تحقیقات و کشاورزی شدنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد انرژی و پروتئین از گندم تامین می‌شود
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • برنامه ریزی شركت نفت و گاز كارون برای تحقق شعار سال
  • برنامه ریزی شرکت نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال
  • برنامه های مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده در سال ۱۴۰۳
  • ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی دور اول سفر رییس جمهور به سمنان جذب شد
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد