Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این اثر که به تیراژ یک هزار نسخه به چاپ اول رسیده و در آیین روز خبرنگار امسال با حضور استاندار یزد و جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه استان رونمایی شد، تاریخ مطبوعات استان یزد از ابتدای تاسیس روزنامه در این استان تا سال ۱۳۲۰ مورد بررسی قرار گرفته است.

ملک در مقدمه نخستین جلد کتاب تاریخ مطبوعات استان یزد متذکر شده است: فکر و اندیشه انتشار کتاب تاریخ مطبوعات یزد به سال‌های قبل از انقلاب بازمی‌گردد و این مجموعه در قالب ۴ جلد تدوین می شود: جلد اول در خصوص چاپ و انتشار اولین روزنامه و ایجاد اولین چاپخانه در یزد است که به اواسط دوره قاجاریه از سال ۱۲۲۰ تا پایان سلطنت رضا شاه در سال ۱۳۲۰ بازمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شده: جلد دوم در خصوص چاپ و انتشار روزنامه از سال ۱۳۲۱ تا ۱۳۵۷ در استان یزد خواهد بود و همچنین در جلد سوم تحولات این عرصه از سال ۱۳۵۸ تا زمان حاضر را مورد بررسی قرار می دهد.

بر اساس آنچه که در مقدمه جلد نخست تاریخ مطبوعات استان یزد درج شده، جلد چهارم این مجموعه در خصوص روزنامه نگاران یزدی ساکن سایر استان‌های کشور مانند تهران، رشت، اصفهان، مشهد و شیراز خواهد بود که تعداد آنان به ۶۰ نفر می رسد. 

در جلد اول از این مجموعه نخستین روزنامه ای که از آن یاد شده روزنامه اتحاد است که در سال ۱۳۲۸ هجری قمری به صورت هفتگی در یزد با چاپ سنگی منتشر شده اما نمونه ای از آن در دست نیست.

روزنامه‌ها و نشریاتی مانند انجمن ولایتی یزد، سفینه نجات، محاکمات یزد، مخبر یزد، معرفت، آفاق، اطلاعات یزد، باران بهار، زارع، اخبار - حوادث، روزنامه دکتر هادی طاهری، شیرکوه، گلبهار، فولاد و شهپر، نمکدان و برخی نشریات زرتشتیان مانند سالنامه کیخسروی، سالنامه دبیرستان مارکار و سالنامه دبیرستان ایرانشهر از جمله مطبوعه‌هایی است که از ابتدای شکل گیری فعالیت های رسانه ای در استان یزد تا سال ۱۳۲۰ منتشر شده که اطلاعاتی از آنها در جلد نخست تاریخ مطبوعات استان یزد، درج شده است.

ملک مسعود ملک نویسنده تاریخ مطبوعات استان یزد از فعالان مطبوعات استان یزد است که هم اکنون مدیر مسئول هفته نامه ملک از قدیمی ترین نشریات استان یزد می باشد.

۶۰۱۴/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا مطبوعات یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کنست: دستاوردهای حماس ده برابر دستاوردهای اسرائیل است

روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحارونوت" نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در ماه‌های اخیر کمپینی تحت عنوان "پیروزی همه جانبه" را رهبری کرد، اما وزرا و اعضای کنست در "لیکود" معتقدند که این کار در جهت کاملاً مخالف و با هدف کاهش انتقادها از مدیریت جنگ در نوار غزه و تناقضات موجود میان شعارهای نتانیاهو ودستاوردهای عملی مطرح می شود.

این روزنامه به نقل از آمیت هالیوی نوشت که  «گیدون ساعر» در انتقاد از رفتار کابینه جنگ حق داشت. هالیوی سندی را تنظیم کرده است که جزئیات دستاورد‌های استراتژیک به دست آمده توسط اسرائیل در مقایسه با حماس ذکر شده است.

به نوشته این روزنامه، نتیجه بدست آمده برای رژیم صهیونیستی غم انگیز است؛ به گونه ای که حماس ده دستاورد را محقق کرده و اسرائیل فقط یک دستاورد داشته است.

از جمله دستاورد‌های حماس که در این سند شرح داده شده است عبارت است از موفقیت در غافلگیر نظامی وایجاد تلفات، شکل گیری مطالبه جهانی برای تشکیل دولت فلسطین به عنوان خواسته نهایی، حمایت روشنفکران در غرب از فلسطین و انتقاد آنها وحشیگری‌های اسرائیل و آسیب رساندن به انسجام جامعه اسرائیل از طریق استفاده از گروگان‌ها.

در این سند همچنین آمده است: فعال کردن جبهه‌های اضافی علیه اسرائیل، تخلیه حدود ۸۰ هزار نفر در دو منطقه، انزوای سیاسی اسرائیل، موج یهودی‌ستیزی در سراسر جهان و آسیب‌های اقتصادی و گردشگری از دیگر دستاوردهای حماس بوده است.

از سوی دیگر، این سند تنها دستاورد استراتژیک برای اسرائیل را تعهد، فداکاری و روحیه داوطلبانه صد‌ها هزار سرباز و خانواده‌های آنها برشمرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • عبدالعلی دستغیب: هر چه بگوییم جنبه نصیحت دارد!
  • شکایت ژاوی از روزنامه‌نگار معروف اسپانیایی!
  • شکایت ژاوی از روزنامه‌نگار معروف
  • عضو کنست: دستاوردهای حماس ده برابر دستاوردهای اسرائیل است
  • سید‌الساجدین از زاویه روایت سید‌مهدی شجاعی + فیلم
  • راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال
  • حماس همچنان به سادگی می‌تواند کنترل غزه را در دست بگیرد
  • شی ‌جین‌پینگ به روزنامه‌نگاران گفت: « داستان چین را خوب روایت کنید»
  • روزنامه انگلیسی تلگراف: چرا بریتانیا به قطعنامه آتش بس در غزه رای مثبت داد؟
  • صفحه نخست همشهری هشتم فروردین