Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@09:32:17 GMT

مبارزه امام هادی(ع) با تفکر جسمانیت خداوند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۵۵۱۶

مبارزه امام هادی(ع) با تفکر جسمانیت خداوند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدر عباسی، امام جمعه قوشچی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: مهمترین چالش علمی در زمان دهمین امام شیعیان، عصمت انبیا و جسمانی بودن خداوند متعال بود که از زمان مامون که فلسفه یونانی در میان علمای عربی ترجمه شد و همیشه بحث جسمیت خداوند مطرح بود و علمای اهل سنت که بیشتر وهابیت بودند، به جسمانیت خداوند معتقد هستند، یعنی می‌گویند که پروردگار جسمی است که دارای دست، پا، چشم و دهان بوده و بر تختی نشسته و عالم را مدیریت می‌کند که این تفکر بت‌پرستی بوده و اگر خداوند جسم باشد، محدود می‌شود که محدودیت با کمال پروردگار سازگار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام هادی(ع) با تفکر جسمانیت خداوند به‌شدت مبارزه کرده و در آن زمان تنها مرجع و تنها شخصی بودند که مردم برای برطرف کردن شبهات و اینکه خداوند دارای جسم است یا خیر به وی مراجعه می‌کردند و ایشان تمام شبهات در این زمینه را پاسخ می‌دادند.

عباسی ادامه داد: در بحث عصمت انبیا علمای بسیاری وجود داشت که قائل به معصومیت انبیا نبودند که امام دهم با این تفکر اشتباه مقابله کردند، در این دو حوزه امام هادی(ع) بزرگترین شبهات را در زمان خود پاسخ دادند و با علمایی که سعی در وارونه و ناصحیح جلوه دادن دین بودند، مبارزه کردند.

وی تصریح کرد: امام دهم شیعیان شاگردان زیادی داشتند که یکی از شاگردان ایشان حضرت عبدالعظیم حسنی بوده و حضرت در روایتی فرموده است که زیارت عبدالعظیم حسنی مساوی با زیارت کربلا است که از نوادگان امام حسن(ع) هستند و امام هادی(ع) توسط همین شاگردان خود بسیاری شبهات را برطرف و با بسیاری از عقاید غلط مقابله کرده‌اند.

امام جمعه قوشچی خاطرنشان کرد: عبدالعظیم حسنی که از برجسته‌ترین شاگردان امام دهم بود، موجب تثبیت تشیع در ری شد که بیانگر سطح عالی تعلیمات امام در پرورش شاگردان خود است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن امام هادی ولادت امام هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در غزه جنگ سخت داریم و در غرب جنگ نرم

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و کنگو و دبیر کنفرانس بین المللی افق نو درباره جنگ غزه گفت: در حال حاضر دو نبرد در منطقه وجود دارد؛ نبرد سخت فلسطین و اسرائیل و جنگ تفکر تمدن غرب که تفکر غربی اثر مخرب بیشتری دارد.  

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، نشست سیاسی وعده صادق با حضور غلامرضا منتظمی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و کنگو و دبیر کنفرانس بین المللی افق نو در سالن اجتماعات شهید علم الهدی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه ازاد اسلامی مشهد برگزار گردید.

منتظمی در این برنامه با اشره به این موضوع که ۸۰ درصد مردم جهان مقابل اسرائیل هستند افزود:برخی می‌گویند ایران سردمدار این جنگ‌ها است، در جواب باید گفت پس با این تعریف، ایران رهبر ۸۰ درصد مردم جهان است.

وی در ادامه تشریح کرد: در حال حاضر دو نبرد در منطقه وجود دارد؛ نبرد اسرائیل با فلسطین اشغالی و جنگ تفکر تمدن غرب که تفکر غربی که اثر مخرب بیشتری بر جوامع دارد. 

وی ادامه داد: تمدن غرب همواره در حال تزریق به کل جهان بوده و در شرایط فعلی بشریت بر روی لبه پرتگاه است. درون انسان تمدن غرب توانست یک بمب هسته‌ای منفجر کند. تفکر و تمدن غرب با استفاده از فیلم‌های مستهجن و سو استفاده از دانش آموزان و دانشجویان حتی در منزل هم آن‌ها را تنها نمی‌گذارد.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و کنگو درباره نبرد سخت در غزه نیز گفت: در نبرد سخت منطقه در غزه، خود اسرائیل هم می‌داند به چهره‌ای منفور در جهان تبدیل شده و کم کم غرق در حال غرق شدن است و به نوعی می‌توان گفت آتش تمام جهان در غزه شعله‌ور شده و درگیری آخر زمانی تا پیروزی ادامه دارد.

دبیر کنفرانس بین المللی افق نو درباره هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: پیروزی ۸ ساله ما در دفاع مقدس یک وعده حق بود و جنگ غزه ادامه همان است، اما مدل فرق می‌کند. به قول حضرت آقا الان زمانه اشغال فکر و تفکر است نه زمین.

وی درباره موضع نگرفتن برخی درباره مسئله فلسطین گفت: در جریان اغتشاشات یک نفر که فوت می‌کند حتی مورچه‌های جهان هم موضع گرفتند، اما برخی در موضوع فلسطین و غزه هیچ واکنشی از خود نشان ندادند.

منتظمی درباره نقش مطالبه‌گرانه دانشجویان نیز گفت: دانشجویان باید مطالبه گری کنند و ارتباط بین المللی با تمام دانشجویان جهان برقرار کنند.

دیگر خبرها

  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • در غزه جنگ سخت داریم و در غرب جنگ نرم
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • زمان آغاز اعزام زائران به حج عمره اعلام شد
  • پاسداران در راستای عقیده خود با دشمن مبارزه می‌کنند
  • زمان آغاز اعزام زائران به حج عمره
  • لشکریان غیبی خدا در مبارزه با دشمنان
  • پروانه چوبخوار پسته، مهمترین آفت درختان پسته
  • زمان دقیق اعزام زائران عمره اعلام شد + جزئیات