Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سال ۱۳۶۹ سالی پر تلاطم برای مردم ایران بود، در گرماگرم تابستان، روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹  جمهوری اسلامی ایران با سربلندی توانست رزمندگانی را که مجاهدانه از دین و شرف و خاک کشور دفاع کرده بودند و در دست دشمن اسیر شده بودند، به وطن بازگرداند.
روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ستاد رسیدگی به امور آزادگان که در ۲۲ مرداد ۶۹ تشکیل شده بود، تبادل حدود ۵۰ هزار آزاده را با همین تعداد اسیر عراقی و با هماهنگی دستگاه‌های دیگر برعهده گرفت. 
آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی‌ترین کسان به قضای الهی بودند. اینان سینه‌هایی فراخ‌تر از اقیانوس داشتند که از همه جا و همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند. آزاده نامیده شدند، چون از قید نفس و نفسانیات رهایی یافته بودند.
ثانیه‌های انتظار به کندی می‌گذشت شهر به استقبال پرنده‌های مهاجر آمده بود که در سال‌های سخت هجران از وطن، بال و پر شان زیر شکنجه‌های کفر شکسته بود.
روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور کبوتران سبکبالی بود که پس از سال‌ها زندان در اسارتگاه، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود می‌گذاشتند. قاصدک آزادی در چنین روزی پیام آورِ رهایی شده و این کبوتران از بند رسته ،به آغوش گرم ملت خود بازگشتند.
مقام معظم رهبری درباره آزادگان می‌فرمایند: مسأله اسارت به نوبه خود امتحان دیگری بود که ملت ما با موفقیت آن را به انجام رسانده و اسرای ما از خود آزاد مردی نشان دادند و سرانجام با موفقیت و سرافرازی به وطن بازگشتند.

شما در دوران اسارت، شرایط سختی را گذراندید، اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملت خود در برابر دشمن شدید.
انتهای پیام/ت

سالروز ورود آزادگان به میهن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزادگان دفاع مقدس کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان با بیان اینکه در سال پیش رو نسبت به اصلاح برخی امور اقدام خواهد شد، گفت: این مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته و سعی دارد در این راستا نقش‌آفرینی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل قربانی شامگاه چهارشنبه _هشتم فرودین _در نشست نوروزی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان ضمن تبریک میلاد امام حسن (ع) اظهار کرد: مجمع نیروهای انقلاب حدود ۱۴ سال پیش شکل گرفته و تا به امروز فعالیت مؤثری داشته است.

وی با بیان اینکه این مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است و سعی دارد در این راستا نقش‌آفرینی کند، افزود: سال گذشته به‌واسطه برگزاری انتخابات سال پر کاری برای مجمع نیروهای انقلاب بود؛ این مجمع از حدود ۴۰ تشکل و یکصد نفر عضو حقوقی تشکیل شده و در مقاطع مختلف به انجام مسئولیت‌های خود می‌پردازد.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان با بیان اینکه در سال پیش رو نسبت به اصلاح برخی امور اقدام خواهد شد، تاکید کرد: در سال گذشته شاهد بی مهری‌هایی بودیم اما خوشبختانه درگیر هیچیک از حاشیه‌سازی‌ها نشدیم.

کد خبر 739795

دیگر خبرها

  • خون شهدا زمینه ساز اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • رژیم صهیونیستی یک موجودیت ضد صلح است | به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • رژیم صهیونیستی یک موجودیت ضد صلح است/ به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • مقاومت جانانه مردم غزه مسئله فلسطین را به مسئله جهان بشریت تبدیل کرد/ به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • رییسی: رژیم صهیونیستی یک موجودیت ضد صلح است/به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • رئیسی: به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم