Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-20@00:13:06 GMT

پیش‌بینی اوپک از مازاد عرضه نفت در سال آینده

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۵۷۴۹

پیش‌بینی اوپک از مازاد عرضه نفت در سال آینده

تین‌نیوز | 

اوپک در آخرین گزارش ماهانه خود با ترسیم چشم‌انداز منفی برای بازار نفت خام تا پایان سال ۲۰۱۹ به دلیل کندی رشد اقتصادی، وجود مازاد عرضه در سال ۲۰۲۰ را پیش‌بینی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل ایسنا، اوپک در گزارش ماه اوت خود پیش‌بینی خود از نرخ رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۹ را به میزان ۴۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و اعلام کرد بازار در سال ۲۰۲۰ اندکی مازاد عرضه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دورنمای منفی به دلیل کندی اقتصادهای جهانی در بحبوحه اختلافات تجاری آمریکا و چین و بریگزیت ممکن است زمینه را برای تداوم سیاست محدودیت عرضه توسط اوپک و متحدانش به منظور تقویت قیمت‌ها فراهم کند. یک مقام سعودی اخیرا به اقدامات بیش‌تر برای حمایت از بازار اشاره کرده است.

اوپک در گزارش اخیر خود اعلام کرد: اگرچه دورنما برای عوامل عرضه و تقاضای بازار با توجه به ملایم شدن رشد اقتصادی و تداوم مسائل تجارت جهانی و کندی رشد تقاضا برای نفت، تا پایان سال ۲۰۱۹ تا حدودی منفی به نظر می‌رسد اما ادامه رصد تعادل عرضه و تقاضا و کمک به ثبات بازار در ماه‌های آینده هم‌چنان حائز اهمیت مانده است.

سیاست اوپک برای تقویت قیمت‌ها از طریق محدودیت عرضه، به رونق صنعت نفت شیل آمریکا و سایر رقیبان این گروه کمک کرده است و گزارش اوپک نشان می‌دهد دنیا در سال آینده به نفت کم‌تری از اوپک نیاز خواهد داشت.

اوپک پیش‌بینی کرد تقاضا برای نفت اوپک در سال میلادی آینده به ۲۹/۴۱ میلیون بشکه در روز بالغ می‌شود که ۱/۳ میلیون بشکه در روز کم‌تر از امسال خواهد بود. با این حال رقم پیش‌بینی شده ۱۴۰ هزار بشکه در روز بالاتر از رقم پیش‌بینی شده در گزارش قبلی اوپک است.

اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، با هدف جلوگیری از رشد سطح ذخایر و آسیب دیدن قیمت‌ها، در ژوییه پیمان محدودیت عرضه به میزان ۱/۲ میلیون بشکه در روز را تا مارس سال ۲۰۲۰ تمدید کردند.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید این گروه در ژوییه با اقدام عربستان سعودی در کاهش بیش از میزان مقرر عرضه خود، به میزان ۲۴۶ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۲۹.۶۱ میلیون بشکه در روز رسیده است. با این حال عرضه فعلی اوپک بالاتر از میزان تقاضایی است که برای سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد اگر اوپک با نرخ ژوییه به تولید نفت ادامه دهد و عوامل دیگر تغییری پیدا نکنند در سال ۲۰۲۰ به میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز مازاد عرضه وجود خواهد داشت.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: رشد اقتصادی پیش بینی اوپک رشد تقاضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سامانه بارشی در راه ایران / پیش‌بینی وضع آب و هوا تا ۵ روز آینده

آفتاب‌‌نیوز :

پیش‌بینی و آگاهی از وضعیت جوی و آب و هوا در برنامه ریزی شخصی، عمومی و ملی بسیار اهمیت دارد، اگر با هر وسیله‌ای عازم سفر هستید، اگر برای حضور در رویدادی یا خرید و تفریح در خارج از شهر برنامه‌ریزی می‌کنید، اگر قرار است چند ساعتی را از منزل بیرون به سر ببرید یا برای چند روز آینده به منطقه یا شهری دور از محل سکونت خود بروید لازم است اوضاع جوی و آب و هوا را در محل سکونت، مسیر حرکت و مقصد بررسی کنید.

سازمان هواشناسی کشور برای امروز پنجشنبه -۳۰ فروردین- اعلام کرده است: در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

همچنین طبق گزارش سازمان هواشناسی فردا جمعه - ۳۱ فروردین- در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال استان فارس و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

شنبه -اول اردیبهشت- در غرب سواحل دریای خزر استان اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی شمال و شرق فارس شمال هرمزگان ارتفاعات کرمان مناطقی از اصفهان و یزد رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین یکشنبه - دوم اردیبهشت - بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی از غرب به تدریج بارش در مناطقی از غرب شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز خواهد شد، همچنین یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی شمال فارس و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، دوشنبه - سوم اردیبهشت- با تقویت سامانه بارش در نیمه غربی و مرکز کشور رگبار و رعد و برق وزش باد شدید و در ارتفاعات استان کرمان رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد
  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • پیش بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • هواشناسی ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سامانه بارشی در راه ایران / پیش‌بینی وضع آب و هوا تا ۵ روز آینده
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • پیش بینی هوای استان اردبیل طی روز‌های آینده