Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مدیر بازرسی این دانشگاه از بیمارستانها و مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بازدید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وبدا، دکتر محمد حسین حیدری، مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در بازدید از بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زاهدان اظهار داشت: به استان سیستان و بلوچستان آمدم  تا به نمایندگی از وزیر بهداشت به همه دست اندرکاران عرصه سلامت خداقوت بگویم و از خدمات آنان تقدیر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد ابراز نارضایتی مردم از خدمات سلامت ناشی ازعدم اطلاع آنان از خدمات صورت گرفته در ساعات اولیه ورود به مراکز درمانی است، خاطر نشان کرد: پزشکان و پرستاران ضمن ارتباط صمیمانه با مردم باید خدمات سلامت را برای مردم تشریح کنند تا مردم از خدمات صورت گرفته عرصه سلامت اطلاع داشته باشند.
مدیر کل دفتر بازرسی وزارت بهداشت تصریح کرد: هدف ما از نظارت ها در حوزه سلامت افزایش میزان رضایتمندی مردم و تحلیل و بررسی میزان رضایتمندی  و ارج نهادن به تلاش وافر همکاران حوزه سلامت  است.
دکتر حیدری در بازدید از پروژه 320 تختخوابی واقع در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زاهدان نیز گفت: پیمانکاران پروژه 320 تختخوابی بیمارستان علی بن ابیطالب زاهدان که عملیات اجرایی آن را از سال 87 آغاز کرده اند،  موظفند هرچه سریعتر نسبت به تکمیل این پروژه اقدام و آن را برای بهره برداری آماده نمایند.
وی افزود: به زودی نماینده ای از دفتر فنی وزارت بهداشت جهت بررسی روند تسریع در تکمیل و تحویل این پروژه به زاهدان اعزام خواهد شد.
گفتنی است، بیمارستانها، پروژه های در حال ساخت و مراکز خدمات جامع سلامت و تسهیلات زایمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سفر یک روزه  مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت مورد بازدید قرار گرفت.
با ارتقای کیفیت خدمات سطح اول در مراکز جامع سلامت، قطعا افراد کمتری روانه بیمارستانها خواهند شد.

مردم حق دارند خدمات سلامت را با بالاترین کیفیت دریافت کنند
دکتر سید محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در بازدید مدیر کل بازرسی وزارت بهداشت از بیمارستان علی بن ابیطالب زاهدان(ع) و مراکز خدمات جامع سلامت با اشاره به اینکه گشاده رویی و حسن خلق، از مهمترین خصوصیات بارز ائمه اطهار بوده است اظهار داشت: گشاده رویی و ارتباط صحیح دست اندرکاران سلامت با مردم مورد تاکید ماست و پرستاران و پزشکان ما در این زمینه سرآمد هستند.
وی افزود: مردم ولی نعمت ما هستند و حق دارند خدمات سلامت را با بالاترین کیفیت ضمن رعایت عدالت دریافت نمایند و لازم است پرستاران، پزشکان و همه ارائه دهندگان خدمات روند ارائه خدمات را برای مردم تشریح نمایند تا مردم از خدمات صورت گرفته و اقدامات بهداشتی و درمانی اطلاع داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با  تقدیر از مدیر کل بازرسی وزارت بهداشت بیان داشت:  نظارت و بازرسی بر ارزیابی و عملکرد تیم های سلامت، تحلیل واقعیت های روز نظام سلامت و افقی روشن در مسیر برنامه ریزی برای فردایی بهتر است.
دکتر سید محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: وجود مرز مشترک و طولانی با دو کشور افغانستان و پاکستان و همچنین تردد غیر مجاز اتباع بیگانه نقش بسزایی در بروز و شیوع انواع بیماری های واگیر داشته است و از طرفی موجب تشدید حوادث ترافیکی در استان با تحمیل  هزینه هایی سنگین به نظام سلامت می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه بازدید مدیر کل بازرسی وزارت بهداشت از مرکز خدمات جامع سلامت ولی عصر (ع) نیز گفت: برخورداری مردم از خدمات یکسان  سلامت در مناطق حاشیه شهرهای استان  از اولویت های ماست و در این زمینه مراکز ما از نظر تجهیزات و کیفیت خدمات توسعه چشمگیری داشته است.
وی افزود: در بیش از 95 درصد مراکز خدمات جامع سلامت حاشیه شهرهای استان، خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی به مردم ارائه می شود و این خدمات شامل( فیشور سیلانت، فلوراید تراپی، ترمیم)  سالانه دو نوبت برای همه دانش آموزان استان در مدارس نیز اجرا می شود.
دکتر هاشمی شهری با بیان این مطلب که ترویج اصول پیشگیرانه سلامت از برنامه های نظام سلامت است، افزود: در صدد هستیم تا بیش از 90 درصد خدمات سلامت را در مراکز جامع سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مردم ارائه نماییم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه کمپین ها و برنامه های آموزشی سلامت نقش بسزایی را در ارتقای آگاهی مردم گذاشته است، بطوریکه بر اساس گزارش تیم های سلامت در خصوص بیماری سل، گاها با وجود سرفه های بیش از دو هفته، خود مردم به پزشک مراجعه می کنند و علائم بیماری خود را اطلاع می دهند که این امر نشانه بازدهی و اثربخشی برنامه های آموزش سلامت برای مردم است.
دکتر هاشمی شهری اهمیت دادن به  تغذیه سالم و سبک غذایی مطلوب و ارتقای سلامت روان را از برنامه های مهم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در چند سال اخیر عنوان کرد و افزود:  دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با جذب بیش از 30 کارشناس سلامت روان و 30 کارشناس تغذیه، برنامه های مشاوره ای تغذیه سالم و سلامت روان را در مراکز خدمات جامع سلامت ترویج می کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رضایتمندی مردم رسالت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد، ابراز داشت: این پایگاه قرار که در ۲۵۰ متر مربع زیر بنا ساخته شود.

وی ضمن بیان اینکه این پایگاه سلامت بالغ بر ۳۴۴ مترمربع مساحت دارد، افزود: هدف از ساخت این مجموعه ارائه خدمات حوزه سلامت به مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه این پایگاه هشت هزار و ۴۲۰ نفر را تحت پوشش خواهد داشت، بیان کرد: در این مرکز مراقب‌های سلامت و روان و واکسیناسیون ارائه خواهد شد.

قدس ضمن بیان اینکه در حال حاضر پایگاه سلامت مرحوم نصرت الله دانایی به مردم این ناحیه خدمات ارائه می‌کند، ابراز داشت: مراقب‌های مادران باردار، نوزادان، سالمندان و بیماران نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: قطعاً ارتقای هر چه بیشتر خدمات بهداشتی و درمانی برای بهره‌مندی افراد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان با جدیت پیگیری و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این پایگاه باشیم.

کد خبر 6087666

دیگر خبرها

  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین