Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، رسولی صدقیانی، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۲۶ مردادماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: خبرنگاران، به‌صورت مجاهدانه و صادقانه در تولید محتوا و آگاهی‌بخشی جامعه نقش بارزی ایفا می‌کنند و خبرنگاری یکی از مقدس‌ترین شغل بوده و نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ امنیت و آرامش و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در آستانه تحول و ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی و کارآفرینی در کشور قرار داشته و در مسیر ارتقا گام برداشته است و سعی در نقش‌آفرینی بیشتر در توسعه ایران اسلامی دارد.

صدقیانی افزود: دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بزرگ‌ترین و مهمترین نظام مهارتی در کشور بوده و پا فراتر از دانشگاه‌های نسل اول و دوم گذاشته و به‌عنوان دانشگاه کارآفرین شناخته می‌شود.

وی یادآور شد: مراکز رشد و نوآوری را در ارومیه و سلماس تاسیس نموده‌ایم و مراکز آموزشی نیز در چهار حوزه صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی به ماموریت خود و اخذ دانشجو می‌پردازند.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: یکی از که اهدافی که همواره در دانشگاه جامع علمی - کاربردی دنبال می‌شده، تکمیل خلا بین آموزش و اشتغال بوده که متاسفانه فاصله بین فارغ‌التحصیلی و اشتغال طول می‌کشد، اما در دانشگاه جامع علمی - کاربردی ما به‌دنبال رفع نیاز شغلی جامعه هستیم و این دانشگاه نقش موثری در توسعه و اشتغال در سطح کشور داشته است.

وی بیان کرد: در کشور ما توجه به آموزش‌های مهارتی در برنامه‌های توسعه دیده شده و براساس این برنامه دولت موظف است سهم آموزش‌های مهارتی را تا پایان برنامه ششم توسعه به ۳۰ درصد کل دانشجویان برساند و اکنون که یک و نیم سال به پایان برنامه ششم توسعه باقی مانده، این آمار کمتر از ۱۲ درصد بوده و نیاز است تدابیری اتخاذ شود تا بتوانیم به ۳۰ درصد دست یابیم و لازم است دولت و مجلس در جهت تشویق دانش‌آموزان به آموزش‌های مهارتی از طریق پرداخت شهریه دانشجویان گام بردارند.

صدقیانی گفت: درحال‌ حاضر ۱۴ مرکز فعال آموزشی در استان داریم و از بدو تاسیس از سال ۷۴، بیش از ۴۵ هزار فارغ‌التحصیل در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم و کانون‌های عفاف و حجاب و قرآن و عترت و ۳۰ انجمن علمی - دانشجویی نیز در این دانشگاه فعالیت دارند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن دانشگاه علمی کاربردی اشتغال کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه در خدمت حل مسائل کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمدجواد صدری مهر در گردهمایی مدیران مراکز نوآوری که در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) برگزار شد، «مراکز نوآوری» را مراکزی مسئله محور خواند و اظهار کرد: در مراکز نوآوری، مسائل اساسی کشور تعریف می‌شود و به سمت حل مسئله حرکت می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه در اکوسیستم نیازمند یک ارتباط منطقی هستیم؛ افزود: شبکه‌سازی و هم‌افزایی میان مراکز نوآوری و تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور میان آنها و اشتراک‌گذاری با یکدیگر یک ضرورت تلقی می‌شود که عدم شناخت این ضرورت در کشور احساس می‌شد.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه مراکز نوآوری در استان‌ها، گفت: استان‌ها نیز باید براساس ظرفیت‌ها خود اقدام به ایجاد مراکز نوآوری کنند. مثلا استان‌هایی مانند کرمان و یزد که مسائل معدنی زیادی دارند، باید دارای مراکز نوآوری معدنی باشند تا بتوانند به سؤالات صنایع معدنی استان خود پاسخگو باشند.

به گفته او، باتوجه به اینکه امسال ظرفیت تخصیص اعتبار مالیاتی به تحقیق و پژوهش برای حل مسائل اساسی کشور داریم، مراکز نوآوری کشور با شبکه سازی نقش جدی تری را بازی خواهند کرد.

وی همچنین از ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه جهت حل مسائل اساسی کشور برای سال جاری خبر داد.

صدری مهر ادامه داد: طی دو روز برگزاری این گردهمایی که روز دوم آن فردا در محل معاونت علمی ریاست‌جمهوری خواهد بود، مسائل ایجاد این مراکز را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به مدل مناسب این مراکز در کشور برسیم.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی در پایان ابراز امیدواری کرد که طی این گردهمایی، هسته اولیه ‌شبکه مراکز نوآوری شکل بگیرد.

کد خبر 6085558 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای حل مسائل
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه در خدمت حل مسائل کشور
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه