Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید احمد علم الهدی روز شنبه ۲۶ مرداد ماه و سالروز بازگشت آزادگان به کشور در دیدار با جمعی از آزادگان خراسان رضوی افزود: جانبازان به خاطر تحمل درد ناشی از جراحات جانبازی هر شب و روزشان جبهه است و آزادگان نیز به خاطر تحمل رنج ها و مرارتهای شدید روحی و جسمی اسارت، هیچگاه جبهه و ارزش های آن را فراموش نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: جنگ هشت ساله از دیدگاه توحیدی نعمت و فرصتی برای تحول انسان ها و حاکمیت ارزش ها و معیارهای غیرمادی در زندگی مردم بود و اوج این تحول را آزادگان در دوره اسارت تجربه کردند.

وی گفت: بعد از دوران دفاع مقدس برخی بر اثر پندارهای غلط می خواستند رنج ها و آثار دوران دفاع مقدس را از جامعه بزدایند و خاطرات خوش  و رفاه را جایگزین آنها کنند، این جریان با تاکید بر تحول کشور به دنبال توسعه اقتصادی همراه با جهش، فراهم کردن ارتباطات بین المللی و عادی کردن روابط بود.

آیت الله علم الهدی افزود: با این اقدامات که با ندانم کاری برخی همراه بود، فضای دفاع مقدس در کشور از بین می رفت و به دنبال آن جامعه نیز از معیارها و ارزشهای دوران دفاع مقدس خالی می شد.

وی اظهار داشت: با این حال ارزش ها و معیار های دفاع مقدس و جبهه به نسل های بعد منتقل شد و نمود آن در دفاع از حرم اهل بیت (ع) و در نسل های بعد از دفاع مقدس در قالب مدافعان حرم مشاهده گردید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آزادگان و سختی کشیدگان در دفاع از کشور و انقلاب را به پاسداری از میراث انقلاب اسلامی فراخواند و گفت: برخی می پندارند مشکلات کشور را باید از ناحیه دشمن حل کرد، پندار این افراد به انقلاب سیلی می زند.

وی افزود: رفاه طلبی ها از سوی برخی نیز به انقلاب سیلی می زند آنگونه که این جریان منکرات شرعی را به عنوان ارزش و لاابالی گری را در قالب شور و نشاط جوانی مطرح می کنند که همه اینها سیلی به انقلاب است.

وی با بیان اینکه برخی حتی یک روز پای این انقلاب و نظام نایستاده اند اظهار داشت: آزادگان که از همه رنج کشیده تر هستند و از همه بیشتر برای انقلاب سرمایه گذاری کرده اند باید از انقلاب دفاع کنند.

در این مراسم تعدادی از آزادگان به بیان خاطرات خود از دوره اسارت پرداختند.

عابدین عابدی مقدم، آزاده و جانباز دفاع مقدس گفت: اسارت سفره الهی بود، آزادگان خود را مدیون اسلام، امام، رهبری و مردم می دانند و نه تنها طلبی از نظام ندارند بلکه دارایی خود را از آن دین و مردم می دانند.

در این مراسم همچنین از کتاب "صد و هفتاد و ششمین غواص" که روایتگر اسارت و شهادت ۱۷۵ شهید غواص در دی ماه سال ۱۳۶۵ در جریان عملیات کربلای چهار است رونمایی شد.

آزاده و رزمنده دفاع مقدس به عنوان تنها بازمانده جنایت هولناک زنده به گور کردن ۱۷۵ غواص عملیات کربلای چهار که خاطرات خود را در این کتاب گردآورده است در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: پس از تفحص و تشییع این شهدا در سال ۹۴ به عنوان تنها بازمانده این واقعه تصمیم به نگارش این کتاب گرفتم.

محمد رضا یزدیان افزود: این کتاب توسط نشر ستاره ها فروردین امسال منتشر شد و برای نخستین بار در این مراسم رونمایی گردید.

۳۲۲۱/۶۰۵۳  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالروز بازگشت آزادگان به کشور سید احمد علم الهدی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور با حضور جمعی از قهرمانان و ملی پوشان عرصه ورزش، پیشکسوتان، مربیان و مدیران ورزش کشور با حضور در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید و با آرمان‌های شهدای تجدید پیمان کردند.

سرهنگ پاسدار روح الله حسین زاده افزود: کاروان راهیان نور ورزش کشور در سفر دو روزه خود از یادمان شهدای شلمچه، یادمان شهدای علقمه، موزه جنگ خرمشهر و یادمان شهدای اروند بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است