Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-19@13:48:57 GMT

شرایط سفر اربعین اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۶۲۸۷

به گزارش ایسنا، سازمان حج و زیارت اطلاع داد که با توجه به حذف روادید ایران و عراق و هزینه آن، اما زائران برای خروج از کشور، لازم است در سامانه سماح https://samah.haj.ir اطلاعات خود را ثبت‌ کنند. اگر دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نبود، با مراجعه به دفاتر زیارتی در این سامانه می‌توان ثبت‌نام کرد.

سازمان حج با اعلام این‌که ثبت‌نام اربعین در این سامانه از اول شهریورماه آغاز می‌شود، فرایند آن را تشریح کرد: متاقضیان اربعین پس از ثبت اطلاعات مطابق مدارک هویتی در سامانه سماح، نزدیکترین دفتر خدمات زیارتی به محل سکونت خود را در این سایت انتخاب می کنند و به همراه گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ٤*٣ پشت زمینه سفید و ترجیحاً شبیه عکس گذرنامه به آن مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گذرنامه متقاضیان اربعین دست‌کم باید شش ماه اعتبار داشته باشد.

این سازمان، مهم‌ترین ضرورت ثبت‌نام در سامانه سماح را کنترل جمعیت در مرزها دانسته و اعلام کرد که زائران برای بیمه و تامین ارز مورد نیاز این سفر باید در این سامانه ثبت‌نام کرده باشند. رییس ستاد مرکزی اربعین پیش‌تر اعلام کرده بود طبق مذاکره با بانک مرکزی، سهم ارزی هر زائر اربعین، ۱۰۰هزار دینار عراق است.

سازمان حج و زیارت در این مرحله هزینه‌ای را برای ثبت‌نام رسما اعلام نکرده است.

ستاد مرکزی پیش‌تر خبر داده بود: نیروی انتظامی با کنترل ترددها، از دهم محرم تا آخر ماه صفر (برابر با ۱۹ شهریورماه تا هفت آبان‌ماه)، اجازه عبور و مرور زائرین را صرفا برای افراد ثبت نام شده در سامانه سماح صادر می‌کند.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین، امروز، جمعه (۳۱ فروردین) استان‌های اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب لرستان، جنوب ایلام، شرق کرمانشاه، ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی میزبان این سامانه خواهند بود.

کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شرق زنجان و ارتفاعات استان‌های کردستان و کرمانشاه روز شنبه و استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، شرق فارس، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و مازندران روز یکشنبه شاهد فعالیت این سامانه بارشی خواهند بود.

فعالیت سامانه بارشی روز دوشنبه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، ایلام، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، یزد، کرمان، سمنان، قم، گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات فارس تجربه خواهد شد.

بر اساس هشدار زردی که سازمان هواشناسی صادر کرده است، از مخاطرات این سامانه می‌توان به احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی اشاره کرد.

در نتیجه سازمان هواشناسی نسبت به اقداماتی از جمله احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

همچنین رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت در بیشتر استان‌ها خبر داده است. به گفته صادق ضیاییان، این بارش‌ها، شدت بارندگی هفته گذشته را ندارند، هرچند ممکن است به‌صورت نقطه‌ای شدید باشد چون بارش‌های بهاری، رگباری هستند و بیشتر در ساعات بعداز ظهر می‌بارند.

کد خبر 845483 برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟
  • ضرر ۱۵۰ میلیونی خریداران پژو پارس به‌خاطر دعوای ایرانخودرو و سازمان استاندارد
  • پزشکان هرگونه اشتباه دارویی را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳